Scuderia Alfa Forum

Bestuur => Geschiedenis => Topic gestart door: shoppy op 25 november 2016, 10:04:11

Titel: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 25 november 2016, 10:04:11
Er zijn weinig drukbezochte fora die al zo lang bestaan als ons forum.
Vandaar dat we het leuk vinden om voor al diegenen die later zijn gekomen even wat geschiedenis weer te geven.

Ergens in 2002 kwamen een aantal 156 liefhebbers bij elkaar tijdens een algemene Alfa meeting.
Bob (we gebruiken de forumnamen ivm privacy) had via Wanadoo een forum opgezet ter ondersteuning van zijn idee om een156 club op te zetten. Maar hij had de zaak onderschat. Er kwamen zoveel aanmeldingen dat hij op een gegeven moment niet eens meer zijn mailbox durfde te openen.

Op 20 februari 2003 werd het huidige forum opgezet.
De "Founding Fathers" waren Bob (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?action=profile;u=11), vvo (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?action=profile;u=3), MarcoV6 (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?action=profile;u=6), Animal (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?action=profile;u=11269) en onno (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?action=profile;u=12).

De eerste meeting volgde al snel bij Animal in Veenendaal. En zie daar het eerste bestuur.
Al snel volgende Toon17 voor het Belgische deel.

Al snel volgenden er meer die mee gingen helpen.
Fruyt, KarelK, Ray onze bodybuilder aka inkoper, Conquestador onze Fries voor meetings en als moderator, Davidek, V6Tech, Stopie aka Smurf, Edwin156 en dan vergeet ik er zeker nog een paar.

In de loop der jaren zijn er wijzigingen in het bestuur geweest en we willen al die mensen heel erg graag bedanken voor al het harde werk wat ze in deze club en in dit forum hebben gestopt. Vele uren is er gestoken in het beantwoorden van vragen via dit forum maar er is ook erg veel werk gestopt in het systematisch laten ontsporen van alle topics. Er werd zelfs een "Off-topic" topic geopend!!

Maar ook de vele meetings, technische dagen, clubmerchandise, enz. enz. heeft heel veel tijd gekost en ook daarvoor willen we iedereen bedanken.

Persoonlijk zal ik nooit de koude ontmoeting met 105 Alfa Romeo 156ers op het Circuitpark Zandvoort vergeten, dat was januari 2006. Opnamen voor het geflopte programma "PK" waar we allemaal in een grote kring gingen staan en luid toeterden waarna gezamenlijk de grenzen van de wegligging en remmen werden opgezocht op de baan. (Hier het filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=6nMWrzkE8qI)).
Omdat het natuurlijk een crime is om op maandagochtend in Zandvoort te komen huurden we massaal een hotel af en heropenden we de bar en waren alle drankjes een euro. Beter was geweest als we de biertjes €12,- hadden laten worden want dan was iedereen de volgende ochtend een stuk frisser uit bed gekomen.

Maar ook een deelname aan "Doe een Wens (https://www.youtube.com/watch?v=Mhb0PsRsYf4)" waarbij tientallen leden een wens van een doodziek meisje in vervulling lieten gaan. Geheel belangeloos kwamen die stoere 156ers door haar straat en mocht ze meerijden. Patricia, ofwel Patje, had de dag van haar leven.

Als je even op Youtube zoekt met de juiste woorden dan vind je ongetwijfeld nog veel meer geweldige filmpjes.

Op 1 januari 2017 komt er een eind aan de Stichting Alfa Romeo 156 Club en neemt het huidige bestuur (Henkio, John en Eric) afscheid. Maar dit forum zal blijven bestaan en als het aan mij en velen ligt zal dat nog lange tijd zijn.

Ik wil jullie daarom uitnodigen om in dit topic jullie leuke herinneringen aan de club, meetings, enz. te delen.

John de Winkel (shoppy)
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Tazio op 25 november 2016, 12:10:31
Tja, deze club! Door mijn vader kwam ik ermee in aanraking. September 2003 kocht ik perongeluk nog één keer een Alfa. Een 156 V6 op lpg. Heel de neus aan gort gereden, dus schoof ik het wrak de schuur in bij mijn ouders. Op een dag eind 2003 was ik het ding aan het demonteren toen mijn pa de schuur in kwam lopen. Joh, zegt ie, moet je eens komen kijken! Ik loop mee naar buiten, hij wijst naar de parkeerplaats langs de snelweg. Moet je zien: daar staan alleen maar Alfa Romeo's! Ik legde mijn gereedschap aan de kant en wandelde richting snelweg. Inderdaad, een meeting. Al rap kwam ik met Marco V6 in contact, die wees me op dit forum, de rest is geschiedenis :italoflag:

Met het Alfaatje heb ik op een paar duizend kilometer na 300.000km gereden, het ding staat ruim over de 4 ton. Intussen staat ze alweer 5 jaar stil, wachtend op het moment dat zijn soortgenoten uit het straatbeeld zijn verdwenen. Ik rijd namelijk graag in iets aparts, dus binnen afzienbare tijd mag ze weer de straat op.

Vele meetings zijn bezocht, enorm veel mensen leren kennen, zelfs nu (13 jaar later) komen er nog vrienden op feestjes die we via deze club hebben leren kennen. De meeting op Zandvoort was idd geweldig, de rit er naar toe door de drukke maandagochtendspits over de A2 niet minder! Zomaar een leuk voorval in de file: er stopt een 156 naast me, de bestuurder doet zijn raampje open, vraagt waarom er plots zoveel 156ers rijden! Een meeting op Zandvoort meneer! Huh? Meeting? Is er een club van deze auto's dan? Jazeker! Maar het is toch geen klassieker? Nee meneer, maar wel bijzonder toch? Lachend gaf ie aan dat dat zeker waar was en vond het jammer dat ie gewoon naar zijn werk moest.

De meeting van stichting doe een wens, was wat mij betreft de meest bijzondere dag binnen deze club. Hoe is het eigenlijk met Patje? Leeft ze nog?

Vele mooie momenten heb ik beleefd, niet in het minst door de geweldige verhalen van Marco vd Wiel. Zoals die man beeldend kan vertelllen over zijn belevenissen met clubleden, regelmatig ben ik daar met buikpijn van het lachen vertrokken in de wetenschap dat hij bij het volgende clublid  net zo over mij praat. Ik kwam daar eens om 2 deuren en een achterklep, Marco vraagt stomverbaasd hoe ik dat mee wil nemen, ik zeg: op de achterbank! Dat past nooit! Jawel hoor Marco, ff frotten en hoppa, rijden met de geit! Ik zie nog zijn gezicht voor me. Of die keer dat ik een complete voorkop van een 156 ging halen. Die paste helaas niet. Ben zo terug Marco! Uurtje later stond ik voor zijn neus met een oerpanda. Kleppie open, kop van de Alfa erin, kleppie dicht, Marco sprakeloos! En ik dacht dat jij een karretje op zou halen! Nee Marco, ik ga niet rijden met een kar als dat niet nodig is!

Via clublid GlennV6 kwam ik aan mijn Autobianchi A112. 24.000km op de teller, nieuw door zijn toenmalige schoonpa verkocht, 20 jaar later weer ingenomen. Na 8 jaar stalling kocht ik het ding. 5 jaar rijden we er nu alweer mee rond, afgelopen zomer zelfs tot ver beneden Pisa.

Op zeker moment belt ene Rob mij op; er stond een 156 JTD met voorschade aangeboden op dit forum. Of ik er belang bij had. Het interieur was al verkocht aan Erka als ik me niet vergis, de restanten waren voor weinig op te halen. Dezelfde avond stond ik in zuidwest België het ding op te laden. Na herstel verkocht in België, 3mnd later werd er met die auto geprobeerd om een kwalitatief hoogwaardige Belgische lichtmast met 90km/u te ontwortelen. Niet gelukt, Alfa hartstikke plat! De inzittenden kwamen er gelukkig redelijk ongeschonden vanaf.

Ergens in 2006 kocht ik een tweede V6 via de Alfadealer van Cosmo Jan Willem, die bouwde ik perongeluk om naar 3.0 omdat een ander blok goedkoper was dan het reviseren van de originele motor. 18 van de 24 kleppen krom omdat de distri geraakt was. Er volgde 2 jaar later nog een zilvergrijze V6 met achterschade, die had met de kont een stuk vangrail op de Nürburgring meegenomen. Moest eigenlijk alleen hersteld worden, maar toen bleek dat de vrouw van de eigenaar zwanger bleek van een tweeling ipv gewoon een eenling, moest er een auto met meer ruimte komen. En was ik plots alweer een V6 rijker. Die is uiteindelijk verkocht naar Brabant.

Nooit vergeet ik de avond dat Bob mijn originele cc hendeltje aansloot op een universele cc die in mijn V6 gemonteerd zat. Over een autoliefhebber gesproken! De gekste Engelse creaties kwam ik die avond tegen in zijn schuur. Het hendeltje is altijd blijven werken, hij wist duidelijk wat hij deed.

Na jaren was ik het hier wel een beetje beu, heb me op heel andere dingen gericht, heb van mijn bedrijf een goedlopende zaak gemaakt (gespecialiseerd in carrosserie restauratie van klassiekers) en denk nog wel eens met een lach terug aan mijn rommelige 156 periode. Wat een tijd! Nooit wil ik dat meer terug, maar het was wel leuk om meegemaakt te hebben. Diverse telefoons zijn gesneuveld destijds, 43 telefoontjes gemiddeld op een dag........... waarvan 3 zakelijk. Dat ik nog aan werken toe kwam is mij nog steeds een raadsel. Tot er iemand om 3 uur s'nachts belde met de vraag of ik hem kon afslepen op de A15. Toen was het mooi geweest en is mijn laatste telefoon frontaal in aanvaring gekomen met de slaapkamermuur.

Nog een leuke anekdote; tussen de middag in mijn pauze, kwam een bevriende notaris even op bezoek. Gaat de telefoon: zeg Jan, jij bent wel bekend in Oostenrijk toch? Uh ja? Wat is het probleem?  Nou, ik sta bovenop een bergpas en kan niet meer verder. Omkeren gaat ook niet. Wat moet ik nu doen? Huh? Waarom kan jij niet omkeren? Nou eh eh eh, ik heb een caravan achter mijn auto hangen. Er staan allemaal boze mensen om me heen........... Even was ik sprakeloos.......... hoe krijg je het in je kop geprakkezeerd om met een caravan een pas proberen te nemen? Ja uh, de navigatie stuurde me hierheen.  Even was ik stil: toen heb ik hem geadviseerd om de caravan af te koppelen en in het ravijn te donderen. Heb daarna de verbinding verbroken. Notaris stond me stomverbaasd aan te kijken en zei: bellen ze jou daarvoor? Yups..............


Lang geleden organiseerde Fruyt een vierlandenrit. Prachtig weekend geweest, van Limburg via de Eiffel naar het Moezeldal en via Luxemburg en België weer terug naar NL. Nog altijd rijden wij elk jaar met een klassiekertje ongeveer die route.

Via deze club Fer leren kennen, via hem weer een Alfarestaurateur in zijn woonplaats in Spanje, via hem krijg ik weer opdrachten en ga ik daar weer aan de slag. Jammer dat JosK het niet meer meemaakt, hij had grote plannen om mee te gaan. Maar helaas haalde hij de 40 nog niet eens.

Kortom, vele leuke contacten opgedaan door dat ene wandelingetje door de weilanden richting parkeerplaats langs de snelweg............

Bij deze iedereen bedankt voor de leuke toevoegingen in mijn leven. Van de niet, of veel te laat betalende klanten ben ik de namen gelukkig alweer vergeten  flippy1
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: aytac op 25 november 2016, 13:47:27
Leuke verhalen!

Maarehhh, zó een geheugen en dan de niet of laat betalende klanten naam vergeten. Doe je goed  :P ;D
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Tazio op 25 november 2016, 15:40:44
Leuke verhalen!

Maarehhh, zó een geheugen en dan de niet of laat betalende klanten naam vergeten. Doe je goed  :P ;D

Sommige dingen wil je niet onthouden, stel dat mijn hoofd daardoor zo zwaar wordt dat ik op zijn kop ga lopen??? Dat wil je niet!..........

Gekheid natuurlijk, de kunst is om alle leuke herinneringen te koesteren en de minder leuke te vergeten. Anders verzuur je voor je er erg in hebt.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Rendy op 25 november 2016, 17:17:15
Ik heb ook eeg veel leuke dingen meegemaakt de afgelopen jaren. Gelukkig de club ook nog in de hoogtij dagen meegemaakt. Grote meetings en mooie dagen op Zandvoort. 
Helaas ook niet altijd even veel geluk gehad met de 156's. Wel een mooie schaal aan overgehouden.
En een aantal leuke bezoekjes aan de persoon hierboven.
Als ik toen kon vertellen hoe je gezinnetje er nu uit ziet had je me nooit geloofd.
Oh ja Patje is nog niet zo heel lang voorbij gekomen dat er iemand contact mee gehad had, ging toen goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: brinkerik op 25 november 2016, 18:36:41
Wat heb ik veel gemist, en toch ook weer niet.

Ik lees hier passief mee sinds 11 mei 2007  en actief toen ik mijn 147 verwisselde voor een 156 ergens in 2008 a 2009.

Wat brengt ons merk, en dit forum soms een emotie met zich mee.

Ik was nooit echt een goede verhalen schrijver, maar heb me soms meesterlijk aan sommigen zitten irriteren, eddy bijvoorbeeld, maar zelfs zijn gezwam kon ik toch op een gegeven moment waarderen.

 :italoflag:   

Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: leonm op 26 november 2016, 01:19:10
Irriteren aan Eddy?  ??? ???

Man, man, ik lag hier soms onder m'n bureau van het lachen door die kerel! Briljant gewoon!  ;D

Mooie verhalen allemaal, heb ook voornamelijk leuke dingen meegemaakt.
Maar helaas ook minder mooie herinneringen: het trieste verhaal van Priscilla, de dochter van Patrick en Patricia, die zo jong overleden is  :'( :'(
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: mauricelwd op 28 november 2016, 14:24:52
Ik heb ook bijna vanaf het begin mee gelopen in de club en forum
Wat heb ik hier een hoop geleerd en beleefd leuke dingen minder leuke dingen alles kon en werd hier gedeeld en kreeg je wel gemeend advies
Of het nu ging over je 156 de suzuki alto van je vrouw je scheiding of je ontslag van je werk niks was te gek
Dat vond ik persoonlijk altijd de kracht van deze club gezellige mensen
De inkoop acties de meetings  wiki met handleidingen allemaal tot in de puntjes geregeld stiekem mis ik deze mooie tijd nog steeds wel eens
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds een 156 voor erbij
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: fly-by op 28 november 2016, 23:32:51
Abarth museum in Lier was ook een mooie herinnering! Met de club. Een van de weinige meetings in BE maar hij telde  :ok:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: calvin156sw op 29 november 2016, 08:08:27
de meeting in Lith toen jan ff de grindbak in ging hahahaa  fruyt1
2x een meeting in assen meegepakt, dat was ook altijd mooi, ook de sleuteldagen waren altijd top geregeld :thumbsup:

complimenten voor de mensen die hier zoveel tijd en moeite in hebben gestoken :thumbsup: party :thumbsup:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 29 november 2016, 09:34:09
de meeting in Lith toen jan ff de grindbak in ging hahahaa  fruyt1
2x een meeting in assen meegepakt, dat was ook altijd mooi, ook de sleuteldagen waren altijd top geregeld :thumbsup:

complimenten voor de mensen die hier zoveel tijd en moeite in hebben gestoken :thumbsup: party :thumbsup:

Plaatje bij het praatje KLIK (http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=68159.msg1290248#msg1290248)

(Ook geweldig dat 'vozzy' op alle foto's met zijn armen over elkaar staat. Zo van: "Zoek het effe uit, hier waag ik me niet an"
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: sid3windr op 29 november 2016, 13:02:15
Vele mooie momenten heb ik beleefd, niet in het minst door de geweldige verhalen van Marco vd Wiel. Zoals die man beeldend kan vertelllen over zijn belevenissen met clubleden, regelmatig ben ik daar met buikpijn van het lachen vertrokken in de wetenschap dat hij bij het volgende clublid  net zo over mij praat. Ik kwam daar eens om 2 deuren en een achterklep, Marco vraagt stomverbaasd hoe ik dat mee wil nemen, ik zeg: op de achterbank! Dat past nooit! Jawel hoor Marco, ff frotten en hoppa, rijden met de geit! Ik zie nog zijn gezicht voor me. Of die keer dat ik een complete voorkop van een 156 ging halen. Die paste helaas niet. Ben zo terug Marco! Uurtje later stond ik voor zijn neus met een oerpanda. Kleppie open, kop van de Alfa erin, kleppie dicht, Marco sprakeloos! En ik dacht dat jij een karretje op zou halen! Nee Marco, ik ga niet rijden met een kar als dat niet nodig is!

Kan je geloven dat het eerste wat ik dacht toen ik las dat de club zou stoppen (en het forum gelukkig zou blijven bestaan!) ik spijt had dat er dan geen sleuteldagen bij Marco-en-zoon meer zouden doorgaan... Wat een vent toch flippy1

De tekst in mijn signature hieronder komt ook van hem flippy1
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Tazio op 29 november 2016, 15:25:38
 Applaus Applaus Applaus
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Jobo_156 op 29 november 2016, 21:32:51
De 156 club :)
Ja het was vanaf het begin dat ik hier meelees (2007) al gekkenhuis.
Wat een verhalen kwamen er voorbij soms.
Legendarisch topic over ploftomaten van Jan. Ik pies nog in mn broek als ik eraan denk.
Wat te denken van het schuurtje van RichardD.  Hahaha
Nee, het was altijd al een mooi zooitje bij elkaar met 1 gedeelde passie. De 156 die men hier liefkozend perenkist, roesthok, trekker , hok etc etc noemt.
Ik werd voor het eerst actief in 2008 toen ik bij Martijn Goorden langsreed in Vorden.
Als ik me niet vergis werd er gesleuteld aan de GTA van Sander (Conquestador).
Niet veel later besloot ik naar een meeting te gaan bij HS Corse (meeting ism Alfaforum).
Hier leered ik nog meer van die rare knakkers kennen.
Knakkers die later jaren van mijn leven domineerden  ;D

2010 werden er crewmembers gezocht en zo kwam ik aan het werk als Crewmember (modje en eventcrew Oost)
Al snel werd er een evenement georganiseerd in Lith. De clubdag 2010.
Ik zal het niet snel meer vergeten. Jan moest perse een foto aan de waterkant en die moest ik nemen.
Nou, hoe het verhaal verder ging weet iedereen :rofl:

Daarna kwam er een fantastische trip naar Italie.
Samen met oa Jan en Bassie een caravan gedeeld.
Op de camping stonden vele andere alfisti. Zo kwam er ook het contact met Ad ( Mattblack)
Uiteindelijk de hele week met elkaar opgetrokken. Fantastische tijd. Mooie ritten, geweldige avonturen, het Tunneltje in Laveno ( weet je nog Jan flippy1 )
En op de laatste dag van de Centenario een puzzelrit gedaan met recordpoging op de Ring van Milaan.
Hier Fer en Laura opgepikt en weer een fantastische dag gehad.

En zo vloog de tijd voorbij.
Zeker nadat ik Coentje opvolgde als Eventcoordinator.
Zeer veel evenementen georganiseerd en altijd was het een grote gezellige familie.

2012 was voor mij persoonlijk het hoogtepunt . Samen met Ge Sr zorgden we ervoor dat we nog 1 keer een mega stroom 156'ers in colonne kregen.
Het 10 jarig bestaan werd gevierd bij de bierbrouwerij in Oijen.
Een geweldige dag met veel zon , rode koppies , vrolijke clubleden, en een topcrew!
Alles liep op rolletjes.

En toen kwam helaas een eind aan het vorige bestuur, voor mij het persoonlijke dieptepunt bij de club.
Het voelde als een groot verlies.
Heel even heb ik nog een doorstart overwogen samen met Vozzy.
Maar al snel kwamen we tot de conclusie dat het geen haalbare zaak was voor ons.
Gelukkig hebben Henk Eric en John dit opgepakt en zo bleef de club bestaan.

Verder heb ik vele vriendschappen ,maar ook klanten aan het forum overgehouden.
Weekendjes weg met Henk naar diverse international evenementen, 2 carbageruns met Ruud en Henk
Weekendtrips naar de Nordschleife met bv Maarten en Gerrit-Jan.
Prachtige dagen en altijd met buikpijn van het lachen.

Tegenwoordig ben ik druk met mijn documentaires op het gebied van Urban Exploring.
Maar sinds een paar weken ook weer terug als Global moderator. Dit om John zoveel mogelijk te ontlasten.
Ik wil mijn steentje bij blijven dragen aan dit zooitje :) Zolang als ik het kan.
 
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Tazio op 29 november 2016, 22:37:16
Goed bezig Job, dank daarvoor! 

Ennuh, tunneltje in Laveno............... Ik zie nog dat koppie van dat kleine ventje verschrikt nieuwsgierig boven die hoedenplank uitkomen  :-X   Niet normaal ook, even afstand nemen op de auto voor ons, dan bij 60 terug in twee, om vervolgens vol op het gas te gaan staan. Madeno, geen tussendemper, geen toerenbegrenzer, en dan dat benauwde rottunneltje! Ik hoor jou nog in de lach schieten! Het was ook geen gezicht ook, dat ventje en zijn moeder moeten op zijn minst gedacht hebben dat we van plan waren om dat autootje van hun volgas te torpederen ofzo  Deuh  Hahaha
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: katuut op 30 november 2016, 09:08:40
Ik kwam hier toen dat schuurtje de lucht in vloog.


Een aantal wtf momentjes verder toch maar besloten te blijven Hahaha
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: sid3windr op 30 november 2016, 14:34:19
Heerlijk al die herinneringen... Ik ben niet goed in die dingen spontaan naar boven toveren, maar als ik ze (her)lees weet ik het meteen weer en komt die glimlach boven  fruyt1
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: klaas82 op 30 november 2016, 19:44:36
Sinds december 2007 hier aanwezig en ontzettend gelachen.
Diverse topics voorbij zien komen dat je bij jezelf dacht hoe dan...

De schuur van RichardD)emolition)
De ploftomaten van jan.
het topic verkorte link aanmaken wat binnen no time veranderde in linke peop aanmaken.....
Het stomme plaatjes topic

Veel bijzondere mensen meegemaakt met als toppunt het off-topic gezwam van Eddie  Applaus Applaus

Zelfs is er een periode een chatbox geweest waar een aantal club idioten zaten waardoor je tot laat in de avond triviant speelde in die chat, mensen met bakstenen liet slaan door de alfabot en de geniala alfaq

In de jaren diverse dingen voor de club mogen doen, eerst als eventcrew Noord, toen moderator en tot met 2013 global moderator.
Op het moment dat John met het nieuws kwam dit forum van de afgrond te willen redden mijn diensten weer aangeboden om zo mijn bijdrage te leveren aan het behoud van het forum en weer actief als moderator samen met een een aantal oud gedienden.

Inmiddels zelf geen Alfa meer... de laatste kapte de turbo ermee en moesten er nog een aantal kostbare zaken gedaan worden en daardoor besloten afscheid te nemen van het bezitten van een 156 en een degelijk duits hok te kopen, maar de liefde voor het model q56 zal blijven.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Jobo_156 op 30 november 2016, 21:31:43
Zelfs is er een periode een chatbox geweest waar een aantal club idioten zaten waardoor je tot laat in de avond triviant speelde in die chat, mensen met bakstenen liet slaan door de alfabot en de geniala alfaq

 :rofl: :rofl: :rofl:
die was ik al bijna vergeten. Dat was echt briljant.
Uren achter elkaar in de IRC. Dat topic bestaat ook nog.. Geweldig Hahaha Hahaha
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Henkio op 01 december 2016, 11:35:32
Vanaf januari 2006 geregistreerd aanwezig op dit forum. Maar daarvoor las ik al mee. Ik had tenslotte al een tijdje een 156 en wilde zelf wel wat dingetjes er aan doen en zocht info..

Ook ik heb vanalles meegemaakt voor en door de club. Met heel veel plezier me actief ingezet en geprobeerd dingen toe te voegen.

Eerste aanraking met de club was de PK meeting in Zandvoort. Ik kende nog bijna niemand mar ik was lid dus ging ik er heen. Geweldige dag gehad en leuke nieuwe contacten opgedaan.

Ik herinner met ook nog een middag dat ik bij Jan een interieur voor mn 156 berlina ging ophalen. Ik kwam er aan en kreeg bijna een oorvijg van Jan want hoe kon ik het verzinnen om een interieur op te halen voor een berlina, met een berlina zonder de achterbank er vast uit te halen. Dat ging niet passen.
Echter kwamen we er na veel passen meten, proppen en opnieuw proberen er achter dat het wel ging en ik vertrok met mn nieuwe interieur!

Toen ik een tijd later op zoek ging naar een leren interieur kwam ik terecht bij Marco vd Wiel. Dat bleek zo'n gezellig en goed adres voor onderdelen, dat er menig tripje voor allerlei clubleden volgde naar Marco om allerlei onderdelen op te halen. Zoals complete ombouw sets voor elektrische ramen achter, mistlampen, enz.

Dat was ook de periode dat ik mn eigen bestuurdersstoel opknapte, dat op het forum postte en zodoende uiteindelijk zeker 30-40 stoeln heb opgeknapt voor clubleden. Ook bouwde ik reglematig andere interieurs in.

Uit dat verhaal onstond weer het idee om de sleuteldagen, die een beetje op zn gat dreigenden te vallen bij anderen, ook eens bij Marco te organiseren.
Dat bleek een fantastisch succes! de eerste dagen waren opkomsten van 50- 60 leden heel normaal. 3 of zelfs 4 bruggen helemaal vol. Natuurlijk ging er ook wel eens iets mis, maar er is ontzettend veel gesleuteld door leden aan eigen 156 met veel plezier.

Ook mn eigen 156 leidde tot de nodige tripjes en contacten die ik ondanks dat ik mensen niet veel meer spreek nog wel koester. Ik heb tenslotte de complete ombouw van 2,5 naar 3,2 bij Jan in zn werkplaats gedaan met zijn hulp. Bizarre maar gweldige week was dat! En wat heb ik nog jaren kunnen genieten van mn 156. Zoals jaarlijks dat ding uitlaten op Spa. Zeker met de Whizzard uitlaat was het genieten en mensen verrassen dat er een sw de hoek om kwam ipv een ferrari of andere italiaanse exoot!
Ook de nodgie andere klusjes bij Jan heb ik altijd, soms tot in de late uurtjes, met veel plezier gedaan. Aan auto's, maar ook het opbouwen van zn spuitcabine bijvoorbeeld.
 
Ook met Job heb ik het nodige meegemaakt. Carbagerun in een briljante 164 3.0 v6 in martinikleuren geschilderd (Eric heeft er nog pijn van in zn hart hart ik een Verde Mirto met een roller wit heb geschilderd...), een heel aantal tripjes naar allerlei auto evenementen op Spa, zolder en zelfs Zwitserland (bergrennen St Ursanne, geniaal evenement).  Ook hebben we vanalles afgeklust in de weekenden en op de vrijdagavonden bij Martijn, waarna we tot in de late uurtjes de wereldproblematiek oplosten.

Na die eerste Carbagerun, ging ik het jaar later opnieuw. Toen met Ruud in een haast nog briljantere 155 3.0 v6. De ex van Ilja. Ook voor deze auto verzonnen we een Martinilivery. Ook deze trip werd weer genieten. Met 240 op de gps andere deelnemers in hun bmw's opduwen die zich verbaasden over het tempo van onze alfa! Samen met de equipe van Job en nog een andere waren we met 3 155's. Schitterend avontuur.

Ook mn trip met Dirk naar de Lier om bij Stolze classics te gaan kijken, mn avondjes bij Eric op visite, mn contaact met fotograaf Rob die onze trouwdag heeft vast gelegd, enz enz.
En dan vergeet ik nog een heel aantal leden te noemen die bij mij aan huis zijn geweest voor het samen uitvoeren van allerlei klusjes of gewoon voor de gezelligheid. De laatste paar jaar was ik voorzitter van deze club. Ik heb het niet zo kunnen invullen als ik graag wilde, door verschillende omstandigheden. Zowel extern als van mezelf.

 Ik ben wel erg blij dat het forum door gaat. De restanten van de inboedel en inventaris zijn inmidels in mn schuur geland. Een paar zaken zijn reeds besproken door wie ze overgenomen worden, maar een aantal andree materialen ga ik binnenkort verkopen of verloten via het forum.

een 156 komt er naar alle waarschijnlijkheid niet meer bij ons thuis, een andere alfa sowieso ooit wel weer. Maar ik blijf zeker dit forum volgen en hopelijk een aantal van jullie ontmoeten!
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Henkio op 01 december 2016, 12:18:53
Tot mn eigen schrik helemaal vergeten Toon nog te noemen. Ik weet al niet eens meer hoe ik hem heb leren kennen, t was via hier. We hebben samen vanalles gedaan. Van import van een v6 voor de onderdelen, tot het slopen van diverse andere 156's en het uitvoeren van allerlei reparaties.  Ik heb altijd al een zwak gehad voor de 155 als model, maar na het ontmoeten van Toon en zn geniale 155 en zeker na het hebben gehad van die van Ilja vind ik het een enorm ondergewaardeerd model binnen de alfastal.

Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 01 december 2016, 13:56:30
Wie kan zich nog herinneren dat een zekere ondermaats forumlid  stopie1 even mocht rijden in die prachtige 156 van MarcoV6?

Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: sid3windr op 01 december 2016, 14:28:27
Dat was net voor ik hier binnenkwam denk ik, ik herinner me wel nog op m'n eerste "grote" meeting (de allereerste was een sleuteldag bij Alfa Centro in Echt) allerlei clubawards voor een zekere  giovanni1 Jan-met-de-Pet (stuk of 5 zeker?) die een kleine zwarte puppy meehad die nogal veel lawaai maakte flippy1

En iemand met teveel geld en tijd die jaarlijks zijn SW eens omtoverde van groene standaard naar GTA naar blauwe verlaagde crosswagon...  Applaus

Heel veel leuke meetings gehad, Spa natuurlijk, Bloesemrit, Ardennenritten, een hele hoop sleuteldagen, meeting in het Abarth museum, Doel, de jubileummeeting, karten in Echt (waarbij iemand het presteerde om Fer z'n bolide tegen een setje palen aan te rijden zeker? - "dat is kut!"), inderdaad sleutelen bij Henk thuis en onder het alziend oog van Eric mijn rode leren interieur erin lepelen dat Henk bij Marco had geregeld voor mij, onvoorziene meetings bij Jan waar plots half de club samentroepte op een zaterdagnamiddag :D

Dieseltje die m'n TS heeft gered door er een 2.0 in te leggen nadat mijn 1.8 geploft was op de autobahn, en  Notworthy Notworthy Notworthy Jan die mijn V6 na een plotse aanvaring met een gele bus met blauwe lichten weer helemaal gemaakt heeft zoals hij nog nooit was geweest...  fruyt1

Het blijft verbazend hoeveel vriendelijke, leuke en zeker ook helpende personen hier bij elkaar getroept waren, en het is duidelijk dat ook al rijdt het grootste deel al lang wat anders iedereen hier toch maar blijft rondhangen :)

... en ik ben hier dus puur verzeild geraakt omdat ik een bekerhouder zocht, en die was in de clubshop te koop, met 10€ korting voor clubleden  :rofl:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: sid3windr op 01 december 2016, 14:30:28
èn niet te vergeten Ronny met zijn GTA op de 24u van zolder  :italoflag: :italoflag: :italoflag:

Die was er trouwens ook bij in Lith, en kreeg al meteen klachten dat er niet mocht geraced worden op de dijk Deuh
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Serpente op 01 december 2016, 18:37:04
Geregistreerd sinds begin November 2005. Maar daarvoor las ik al mee. Toendertijd nog met de zwarte achtergrond lay-out van het forum. Lekker retro haha! Ik had toen een 2.5 Blue Vela gekocht bij Milano in Dordrecht ff 2jr oud. Ruim 7 jaar in gereden. Erg fijne auto. Letterlijk heel Europa mee afgereisd. Motorisch onverwoestbaar, de rest heb ik “wel eens” vervloekt.

De rede om eens op het forum te gaan kijken was in eerste instantie omdat ik de standaard 16” wieltjes zat was en deze prima dacht te verkopen via de club. Dat ik er na ruim 10 jaar nog steeds zou rondhangen had ik toen never nooit niet gedacht.
Hoop te gekke dingen meegemaakt. Eerste meeting was de sleuteldag bijvan Doorn en Top waar HansV6tech toendertijd werkte. In mijn allergrootste lompheid sloopte ik gelijk het club omrol apparaat. Maar dat mocht pret niet drukken. Er werd een bbq geimproviseerd dmv oude Alfa draagarm stangen en kippengaas wat bij de lokale Gamma even snel werd gehaald. Werkelijk alles stond blauw van de rook. Inclusief de showroom haha! Na het avondeten bij de lokale chinees is Hans nog terug gegaan omdat we dachten dat iemand de kolen van de bbq in de afval container had geflikkerd en mogelijk de hele tent zou affikken.

Stopie(barry) die een stukje ging sturen in de waanzinnige auto van MarcoV6. En deze vervolgens om een boom heen vouwde. Vervolgens kwam zo ongeveer de hele club in beweging om de auto weer in nieuwstaat terug te brengen.

De Noord Holland toerrit georganiseerd met Thomas (Silvershadow), WillemK en Marlon. Topdag was dat. Afgesloten met een diner op de boulevard van IJmuiden waar alle 156’s bij uitzondering mochten parkeren.

Al de topsleuteldagen bij Marco vd Wiel. Maar ook in Swifterband, Arca breukelen, de DHZ garage in Oss. Nog bedankt cowboy monteur voor het loshalen van mijn dolgedraaide wielsot!  ;D

Het ciruitrijden op Zandvoort en Assen. De legendarische rit naar Assen met een sliert 156’s van meer dan een km! En alle auto’s nog op kleur ook!

Zoals Henk al noemde de garbage run met die waanzinnige 155! Zeker een van de gaafste dingen die ik gedaan heb.  :italoflag:

De jubileum meeting bij die bierbrouwerij niet te vergeten.

En dan de dingen die je leest op het forum. De meeste bizarre motor conversies. Die Belg, de grammen man. Die wilde een zo licht mogelijke 156 maken. Werkelijk elk onderdeeltje werd geprobeerd lichter te maken. Flippy die uiteindelijk de carrosserie heeft overgenomen en er een zgan bolide van heeft gemaakt. Sander (Conquestador) met z’n 2.4jtd sleutel perikelen. Die later de ex van Marlon GTA op gas overkocht en deze zowat in de sloot parkeerde. Alle avonturen van Jan (Tazio) ik noem de V6 van Marco. Die Azurro Nuvola 3.0 die binnen een week op z’n dak weer in de sloot lag. Dat barrel van hem zelf wat maar niet stuk ging. Knalde hem gewoon zonder toerenbegrenzer door naar de 8000rpm. Geniaal was dat! Jayzen (Michael geloof ik) die verkleed als vrouw verscheen. De bekende dildo van de airco. De eerste projecten zoals een remconversie. Het openbakken van de koplampen. Facelift conversies. Dashboard upgrades. Echt niks was onmogelijk volgens mij

Maar ook de minder leuke dingen. Mensen met relatie leed. Overlijden van personen. Ik noem JosK even. Maar ook de perikelen met het bestuur en de clubleden. Meerdere keren meegemaakt. Van beide kanten dus al clublid en crew. Het vertrek van mensen door onenigheid. Het onstaan van sub-fora. Ja ook dat hoorde erbij. Het ging om veel meer dan alleen maar de 156.

Terugkijkend op ruim 11 jaar 156club heb ik er een te gekke tijd gehad. Echt een deel van m’n leven. Heel veel mensen leren kennen. Hoop vrienden en kennissen aan overgehouden. En ook heel veel geleerd! Sleutelen, technisch inzicht etc.

Tof dat het forum nog steeds bestaat. En ook nog blijft bestaan. Ik kom hier nog graag. En wil ook mijn steentje graag blijven bijdragen. Een Alfa heb ik al ruim 6 jaar niet meer. Een 156 komt er ook niet meer. Maar een andere Alfa zou zomaar kunnen.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 01 december 2016, 19:55:37
Ik met de grootste voorzichtigheid namen 'ontwijken' en jij mept ze der gewoon in haha.

Stopie(barry) die een stukje ging sturen in de waanzinnige auto van MarcoV6. En deze vervolgens om een boom heen vouwde. Vervolgens kwam zo ongeveer de hele club in beweging om de auto weer in nieuwstaat terug te brengen.

Wie kan zich nog herinneren dat een zekere ondermaats forumlid  stopie1 even mocht rijden in die prachtige 156 van MarcoV6?
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Osenga op 01 december 2016, 22:08:42
In het kader van leuke knutselprojectjes, conversies etc mag toch ook de WMI tijd niet vergeten worden, John! Klonk gewoon zo simpel dat ik bijna twijfelde aan enig meetbaar effect maar je pakte het zo serieus op en maakte er een levenswerk van, inclusief een heerlijke enigszins foute commercial flippy1 Zelf ook de gok gewaagd en moet zeggen dat het m'n leukste knutselprojectje was. Werkte fantastisch en de verbaasde reacties waren onbetaalbaar. Je hebt een water methanol injectie systeem in je JTD gebouwd, huh echt?? Geloof niet dat ik ooit iemand tegen ben gekomen die überhaupt van het bestaan wist.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 02 december 2016, 06:40:09
In het kader van leuke knutselprojectjes, conversies etc mag toch ook de WMI tijd niet vergeten worden, John! Klonk gewoon zo simpel dat ik bijna twijfelde aan enig meetbaar effect maar je pakte het zo serieus op en maakte er een levenswerk van, inclusief een heerlijke enigszins foute commercial flippy1 Zelf ook de gok gewaagd en moet zeggen dat het m'n leukste knutselprojectje was. Werkte fantastisch en de verbaasde reacties waren onbetaalbaar. Je hebt een water methanol injectie systeem in je JTD gebouwd, huh echt?? Geloof niet dat ik ooit iemand tegen ben gekomen die überhaupt van het bestaan wist.

Ja, Coen kwam met dat idee en toen ben ik het maar eens gaan proberen. We hebben het indertijd in aardig wat verschillende auto's ingebouwd. Ik heb nog steeds een setje liggen die uit mijn Fiat Seicento Abarth Sporting komt haha.
Erg leuke herinneringen aan, ook een paar samen met mijn zoon ingebouwd maar ben helaas daar de foto's van kwijtgeraakt.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: v6tech op 18 december 2016, 17:30:13
Leuk dit….memories…dit is de eerste keer sinds februari 2008 dat ik wat plaats.
Ik kwam met de club in aanraking nadat ik wat rondkeek op allerlei forums die betrekking hadden op Alfa Romeo. Ik reageerde daarbij op een topic waar een toch wat verdraaid verhaal geplaatst werd over het bedrijf waar ik indertijd chef werkplaats/diagnosespecialist was….. Thomas (Silvershadow) nam contact met me op via pb of ik technische vragen wilde beantwoorden. Dat leek me wel wat omdat ik het idee had dat na 10 vragen het wel klaar zou zijn….hoe anders kan het lopen.
Ik ben ook bij meetings geweest, Assen 2x, Frieslandrit…. En nog een aantal.
Ik werd gevraagd of ik mee wilde werken aansleuteldagen..”oke, maar ik parkeer mijn auto niet om de hoek” zo werd ik het enige lid ooit die met een niet 156 overal mocht parkeren 
De sleuteldagen waren echt leuk, en werden ook steeds groter en groter….we hebben zelfs nog een 24h sleutelmarathon overwogen.
Ik heb ook nog een soort “doe het zelf” cursus gegeven; drie zondagen voor clubleden die zelf wat handiger wilden worden bij het uitvoeren van kleine reparaties aan hun auto’s.
Bij de laatste hiervan stond Marco-v6 erop dat hij zijn bougies wilde vernieuwen. Ik zei nog dat dat toch wat te hoog gegrepen was voor iemand met nauwelijks sleutelervaring.  Dus twee dagen later belt “Hans, kun je naar Brabant komen want mijn 156 doet het niet meer”……
Samen met Barry ben ik, gewapend met een Examiner en wat gereedschap na werktijd naar Eindhoven gereden om de 156 van Marco te repareren. Er zat 1 bout los,waardoor de ECU geen massa had en het hele systeem plat ging. Toen we klaar waren stelde Marco voor dat Barry een stukje met de auto zou rijden omdat die er net zo een had….. Barry achter het stuur, Marco rechts voorin en ik achterin…
Het was een combinatie van waardeloze banden, een te hoge snelheid en wat zand op de weg….en het feit dat Marco bleef roepen dat het harder kon zal ook niet geholpen hebben. We vlogen uit de bocht tegen een boom….auto total-loss en Marco het ziekenhuis in met de ambulance.
Die auto moest en zou hij weer gerepareerd hebben en uiteindelijk is dat project, wat gewoon te groot was voor hobbyisten, voor mij de reden om er maar helemaal mee te kappen….net als Jan kwam het er uiteindelijk op neer dat hij, ik en nog een paar overbleven voor een bijna gratis uitgevoerde mega reparatie….. de rest haakte (niet geheel raar) af. Bovendien denk ik nog dat Marco financieel gezien een hele goedkope 3.0 met Q2 diff had staan, terwijl anderen er heel veel uren en reiskm’s in hadden zitten.
Al met al heb ik bij de 156 club een fantastische tijd gehad met zoveel leuke mensen waar ik goede herinneringen aan heb…Giovanni, Rob156, Silvershadow, Martinos, Alfanerd, Vincent, en nog heel veel anderen.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: brinkerik op 18 december 2016, 17:38:39
Ik ken je niet,

Maar meerdere verhalen gelezen en gehoord.

Ik had al begrepen dat je een eigen bedrijf begonnen bent,  in lijn met de hulpvaardigheid van deze club.    :italoflag:  Gaaf!

Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: v6tech op 18 december 2016, 17:49:38
Mijn "bedrijf" ben ik in 2009 begonnen, nadat ik in 2007 in de racerij terecht kwam werd bij mij de kriebel steeds groter om als ZZP-er aan de slag te gaan omdat veel van die raceteams gewoon BV's zijn en dus graag facturen willen zien. de eerste 2 jaar verdeelde ik dat tussen kleinere Alfa specialisten en de racerij maar sinds 2012 is het alleen nog maar racerij.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 18 december 2016, 19:40:59
Leuk Hans dat je er even bent.
Weet dat je welkom bent als 'oude garde'.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Osenga op 18 december 2016, 20:12:31
Ha tof, dat je een berichtje post Hans. Je was zeer waardevol voor de club destijds, en nog steeds eigenlijk. Kom je adviezen nog vaak genoeg tegen in oude topics :thumbsup:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: easyrider op 18 december 2016, 21:29:51
Leuk dat je reageert Hans fruyt1
Die sleutelcursus was zeker één van de hoogte punten.
De cursusboeken die toen waren gemaakt heb ik nog steeds liggen.
Misschien dat Ilja ook nog reageert  :italoflag:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Opa Black op 10 mei 2017, 23:34:03
Lachen toch... ik ben in 2006 of 2007 begonnen met de oliebollen meetings en vroege vogel meeting in Katwijk.
Nu al 7 jaar een Mazda... zonder problemen :italoflag:
....leuke tijd met Willem Kooiman en Silver Shadow e.a.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 11 mei 2017, 08:22:24
Wat leuk dat leden dit topic toch steeds weer weten te vinden.

Inmiddels 11 jaar 'lid' van dit zootje ongeregeld en lees een paar keer per dag wat er gespuid wordt.
Het is allemaal wel anders geworden, maar dat is te wijten aan het langzaam verdwijnen van dit geweldige type Alfa dat voor het merk een absolute ommekeer betekende.
Iedereen had wel een commentaar op de voorgaande Alfa's die allemaal hun eigen roestprobleem hadden haha.

Dat leek in de eerste 156 jaren niet het geval maar naarmate de jaren verstreken bleken er toch redelijk wat 'krokante' exemplaren te grenzen van de APK te tarten.
Gelukkig zijn er een aantal specialisten hier op het forum aanwezig die daar goed raad mee weten.

Ik blijf hier voorlopig nog wel even komen!!
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: sid3windr op 11 mei 2017, 11:43:17
Dat mag ik hopen John :D

Ik ook, ik rij tenslotte nog steeds (soms) 156 en heb daarvoor heel veel te danken aan dit forum en de geweldige mensen... ook al zijn het vaak Nederlanders....


 Hahaha bighug bighug bighug bighug bighug bighug :italoflag:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: n0sTRa op 18 mei 2017, 20:46:00
Dit jaar voor mij 10 jarig jubileum dat ik alfa rij :) Begonnen met 156 en ondertussen terug 156 :)
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: sid3windr op 19 mei 2017, 09:38:57
Hier ook :)

Datum van registratie:
    10 mei 2007, 22:57:41

Lap, nèt m'n jubileum gemist :)
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: leonm op 19 mei 2017, 13:12:11
Ook bijna 10 jaar hier aangemeld  :italoflag: :

Datum van registratie: 11 juni 2007, 20:11:07

Helaas momenteel geen Alfa meer  :'( maar die komt er ooit weer wel  :)
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: MartinPool op 19 mei 2017, 13:28:16
Zo, ik ook al weer een tijd : 24 augustus 2007.

En sinds 2003 rijdend in een Alfa, eerst een 145 1.6 ieL (Boxer) en sinds 2007 de 156, pas op latere leeftijd rijbewijs gehaald want kon alles op de fiets doen, wat een mooie tijd zo zonder mobiel en alleen een pc voor erbij.
En op een korte periode na heb ik alleen maar Alfa gereden, en dat wil ik ook zo houden  :italoflag:
(tijdje een VW golf mark 1 cabrio erbij gehad).
 
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Franswa op 20 mei 2017, 23:22:38
Datum van registratie: 28 juni 2004. Volgens mij reed ik toen al een aantal maanden met mijn eerste (babyblauwe  loveyou ) 156 rond. 13 jaar later nog steeds in een 156, maar dit is toch echt wel de laatste. Maar dat heb ik wel eens vaker geroepen...
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: n0sTRa op 21 mei 2017, 11:21:56
Je bent dan ook aangekomen aan de ultieme 156 ;)
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: easyrider op 28 mei 2017, 14:05:56
Datum van registratie:
    17 februari 2005, 16:19:28

Ik ben ook al een tijdje actief zie ik  :o
Nog steeds met dezelfde 156 1.8 met inmiddels 350000 op de klok. Gaat lekker zo. :thumbsup:
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: cento-cinquanta-nove op 16 juli 2017, 11:48:18
sinds jaren weer eens op het forum. Leuk om te lezen. Ik was er ook bij vanaf februari 2003 (lid 130), toen nog een clubje, maar al erg gezellig. Ik heb heel wat uren versleten met het surfen op dit forum. Ook ooit eens moderator geweest. Het lijkt allemaal een eeuwigheid geleden.
Ik kan me mijn eerste meeting bij Savali in Houten in 2003 nog goed herinneren en daarna volgden er nog vele....

Ik rijd overigens nog steeds Alfa: een Nero Etna Giulietta uit 2011.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 16 juli 2017, 15:22:47
sinds jaren weer eens op het forum. Leuk om te lezen. Ik was er ook bij vanaf februari 2003 (lid 130), toen nog een clubje, maar al erg gezellig. Ik heb heel wat uren versleten met het surfen op dit forum. Ook ooit eens moderator geweest. Het lijkt allemaal een eeuwigheid geleden.
Ik kan me mijn eerste meeting bij Savali in Houten in 2003 nog goed herinneren en daarna volgden er nog vele....

Ik rijd overigens nog steeds Alfa: een Nero Etna Giulietta uit 2011.

Wat leuk dat je weer even komt kijken.
En je bent nog steeds van harte welkom hoor.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: cento-cinquanta-nove op 16 juli 2017, 20:36:03
I know. Nogsteeds zoals t altijd was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Rendy op 16 juli 2017, 21:19:20
Erg veel leuke meetings mogen meemaken. Heb nog een mooie schaal van de jubileumviering overgehouden. Op het moment geen Alfa voor de deur.  Wel leuk om al die bekenden nog te zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: shoppy op 27 augustus 2018, 22:00:11
Allemaal geschiedenis, allemaal liefhebbers van het eerste uur.
Voor mij DE reden om dit forum draaiend te houden.

Tip: Lees eens wat oude berichten in Chit Chat Archief (https://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?board=2.0). Dan leer je wat van die idioten kennen.
Er zitten kappers tussen maar ook personen die wel eens naar de kapper hadden gemogen. Personen die in roze babydolls lopen maar ook gasten die de tellers omdraaien (je zal maar teveel tijd hebben. Er zijn er ook die van twee Alfa's één maken en er zijn er die er ander motoren in lepelen.
Wel eens luchtvering in een 159 gezien? Ga maar eens zoeken.

Leuke bezigheid op een regenachtige Augustus dag.
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Alenko1983 op 27 augustus 2018, 23:54:19
Ik ben inmiddels achter dat meeste Alfa-rijders iets weg hebben van MadMax, allemaal proberen ze te vechten/overleven binnen de grenzen van een post-apocalyptische samenleving waarin verschillende bendes straten overspoeld hebben met merendeels Duitse, Franse en Japanse auto's.   alfanerd1
Titel: Re: Hoe het allemaal begon ...
Bericht door: Joep op 13 oktober 2018, 20:19:13
Tot mn eigen schrik helemaal vergeten Toon nog te noemen. Ik weet al niet eens meer hoe ik hem heb leren kennen, t was via hier. We hebben samen vanalles gedaan. Van import van een v6 voor de onderdelen, tot het slopen van diverse andere 156's en het uitvoeren van allerlei reparaties.  Ik heb altijd al een zwak gehad voor de 155 als model, maar na het ontmoeten van Toon en zn geniale 155 en zeker na het hebben gehad van die van Ilja vind ik het een enorm ondergewaardeerd model binnen de alfastal.

Die zilvergrijze V6 met gele koplampen??