JTS "Upgrades"

  • 21 Reacties
  • 4766 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
JTS "Upgrades"
« Gepost op: 23 maart 2013, 22:45:55 »
Mijn JTS krijgt over enkele maanden een nieuwe distributie. Nu ga ik dan ook maar eens de cilinderkop laten afhalen om de kleppen eens deftig te laten reinigen. Dit lijkt mij dan ook de uitgelezen kans om er beter nokkenassen/pretstokken in te steken. Nu was mijn oog op dit setje gevallen
 http://www.kempower-motorsport.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=2404
Aangezien ik een redelijke leek hierin ben gaat mijn vraag uit naar de specialisten of dit ook echt wat is en wat het effect op het motor karakter zal zijn.

Ik wil ook een BMC CDA monteren en alle katalysatoren gaan er van onder.

Als het hok dan nog niet aan het fabrieksvermogen wil komen weet ik het niet meer  ;D...


*

Offline aytac

  • *
  • 2995
  • Geslacht: Man
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2013, 23:07:25 »
zo, effkes 832 euro ex btw voor 2? van die dingen  v6tech1 v6tech1

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2013, 11:03:47 »
zo, effkes 832 euro ex btw voor 2? van die dingen  v6tech1 v6tech1

maar elke zoveel jaar de kop eraf om de klepjes te laten poetsen is ook geen goedkope operatie
en is toch van de zotte dat dat moet (waar is het zuinig rijden dan gebleven en vooral waar het allemaal voor bedacht is het milieu  Deuh  ??? 

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2013, 11:21:09 »
had die versmering niet te maken met de in- en uitlaatoverlap van de kleppen

dacht dat coen/martijn hier wel een oplossing voor had in de vorm van klantgemaakte nokkenstokken

en als je dan toch het hele plaatje compleet wil maken gelijk een chip op maat erbij  :ok:
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2013, 11:23:11 »
En dat is net mijn motivatie om het nu te doen... De interne egr is hopelijk uitgeschakeld met deze nokkenassen. En hopelijk kan ik dan mijn kleppen zuiver houden in de toekomst.

En 800 is idd veel geld maar dat ben ik jaarlijks extra kwijt moest ik een gta rijden. En om dat neer te tellen voor een auto voor erbij? Dan geef ik dat liever aan een upgrade.

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2013, 12:07:25 »
zou water injectie niet helpen bij het schoonhouden? en open carterventilatie?
Low&Slow

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2013, 12:37:04 »
Ja dat wel maar ik woon in Belgi?« en hier zien ze dat soort dingen liever niet op de keuring. Plus ik vindt het maar een lapmiddel.... Het lost de symptomen op maar niet de oorzaak...

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2013, 12:46:53 »
Ja dat wel maar ik woon in Belgi?« en hier zien ze dat soort dingen liever niet op de keuring. Plus ik vindt het maar een lapmiddel.... Het lost de symptomen op maar niet de oorzaak...

Zonder WMI zal je vervuiling van de kleppen houden omdat de auto directe inspuiting heeft en dus geen benzine mengsel langs de inlaatklep gaat.WMI is in dit geval dus geen lapmiddel,maar de oplossing  flippy1
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2013, 12:52:32 »
Ok snap ik wel. Maar komt het overgrote deel van de vervuiling niet door de interne egr? Uitlaatgassen me olieresten die hercirculeren langs de inlaatklep lijkt mij niet ideaal. Carterventilatie zal idd ook een punt zijn. Ik wil liefst eerst die dingen aanpakken voor ik er wmi in zet...

Of sla ik de bal nu zo ver mis?
Ik snap wel dat wmi alles zuiver zal houden maar het stopt de vervuiling niet van in de cilinderkop te geraken...

*

Offline shoppy

  • *
  • 7111
  • Geslacht: Man
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2013, 12:55:02 »
Ok snap ik wel. Maar komt het overgrote deel van de vervuiling niet door de interne egr? Uitlaatgassen me olieresten die hercirculeren langs de inlaatklep lijkt mij niet ideaal. Carterventilatie zal idd ook een punt zijn. Ik wil liefst eerst die dingen aanpakken voor ik er wmi in zet...

Of sla ik de bal nu zo ver mis?
Ik snap wel dat wmi alles zuiver zal houden maar het stopt de vervuiling niet van in de cilinderkop te geraken...

Dat klopt misschien wel maar het gaat niet meer aankoeken.
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2013, 12:58:06 »
Snap ik wel maar ik wil voorkomen dat het vuil er in de 1e plaats in komt. Wmi beschouw ik dan eerder als kers op de taart dan een oplossing...

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2013, 13:01:29 »
Snap ik wel maar ik wil voorkomen dat het vuil er in de 1e plaats in komt. Wmi beschouw ik dan eerder als kers op de taart dan een oplossing...

Denk niet dat andere nokkenassen de oplossing gaat zijn voor de vervuiling :!nooooo Wel kan je de timing aanpassen voor mooier/beter lopen.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2013, 13:06:22 »
Ik heb op mn vorige 1.6 ook andere nokkanassen gehad en dat was echt een hele leuke upgrade. Ook vindt ik de jts wat "tam" op wat hogere toeren. Het is ook geen dag dagelijkse auto meer dus het mag ook ietsje wilder zijn. Andere wat wildere nokjes lijken mij dan net op zn plek. In combinatie dan met de aangepaste timing...

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2013, 13:08:40 »
als je de vervuiling wil tegenhouden moet het hele egr gedoe tegengehouden worden...  gebruikt de JTS enkel interne egr (dus door nokkenastiming) of zit er een recirculatiesysteem op zoals op de JTD?
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2013, 13:11:39 »
Enkel de timing van de nokkenas.

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2013, 16:18:31 »
Kop reviseren (dus geheel reinigen) en zuigers modificeren. Dan heb je minder carter druk (minder olie verbruik). Nokkenas timing is aan te passen, heeft een andere reden dan 'egr ontkoppelen'.

Ik heb nog wel wat ideen, zoals ik destijds pbde
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2013, 16:29:30 »
Voor die timing kom ik sowieso nog langs. Het is alleen niet erg praktisch voor mij om de auto tot bij jou te komen brengen.

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2013, 17:25:42 »
ge kunt ook alleen de motor brengen, maar dat vind ik nog minder praktisch
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2013, 17:32:18 »
ge kunt ook alleen de motor brengen, maar dat vind ik nog minder praktisch
Deuh

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2013, 18:27:43 »
ge kunt ook alleen de motor brengen, maar dat vind ik nog minder praktisch

is voor mij wel weer erg praktisch  flippy1
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline sid3windr

  • ******
  • 9253
  • Geslacht: Man
  • Tom zonder H
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #20 Gepost op: 24 maart 2013, 19:39:13 »
is voor mij wel weer erg praktisch  flippy1

 Applaus
De normaalste Belg van heel Nederland

*

Offline goofy

  • *
  • 1007
  • Geslacht: Man
  • 156 1.8TS- 2.5v6 sw & GTA sw
Re:JTS "Upgrades"
« Reactie #21 Gepost op: 26 maart 2013, 19:29:41 »
Kan u daar wel komen oppikken hoor en thuis terug afzetten als dat uw probleem verhelpt, is beide nie ver rijden voor mij hoor.