GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner

  • 49 Reacties
  • 9645 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #25 Gepost op: 08 april 2013, 22:10:36 »
verder niet.

Dit heb ik vaker gehoord  ;D
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #26 Gepost op: 08 april 2013, 22:19:04 »
je kunt hem ook zo laten tunen dat je niet beslist ron 98 hoeft te tanken natuurlijk. Puur om de software te laten aansluiten op de nieuwe hardware
Low&Slow

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #27 Gepost op: 08 april 2013, 22:23:00 »
Dit heb ik vaker gehoord  ;D

 flippy1

Flinke stappen zijn de moeite waard, maar heb ooit de 2,5 laten doen, op de rollenbank omdat het de eerste fase 3 V6 was voor stephan.

Aangepast met buisjes en al, maar het was niet echt een wow factor, reed wel lekkerder, maar voor wat het kost niet de moeite.

3,0 zette wel zoden aan de dijk, Lpi gaf 26o pk en benzine 245, merkte ook geen verschil.

Om nu €385 neer te leggen voor een chipje is het me niet waard, €200 misschien.

Steek liever het geld in een Q2 of andere dif.
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #28 Gepost op: 08 april 2013, 22:26:24 »
je kunt hem ook zo laten tunen dat je niet beslist ron 98 hoeft te tanken natuurlijk. Puur om de software te laten aansluiten op de nieuwe hardware

Uiteraard, maar qua motorische hardware ga ik niet veel aanpassen, minder dan 10% winst merk je niet veel van.

Af je doet het goed en pakt alles aan, of een ding dat veel doet, 3,8 en laten we zeggen 300 echte pk's dat wil wel.
Zal alleen wel een fors prijs kaartje aan hangen :-X
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline Arthur

  • ******
  • 12156
  • Geslacht: Man
  • Heb ik dat gezegd!? =================>
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #29 Gepost op: 08 april 2013, 22:27:37 »
Kan ik ook afstrepen dan, met squadra haal je al 265 pk Ddin pk, en daar zie ik het nut ooknog  niet zo van ook geen zin om RON 98 te gaan tanken, drivebility, en toerenbegrenzer verleggen wel, verder niet.

Yupp. 265pk's na de tuning van mijn GTA....op benzine, met de lpg-g3 is het nog ietsjes meer. Dure, maar wel mooie aanpassing, iets hoger stationair toerental, maar vooral rijgedrag en hogere max.rpm's  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 09 april 2013, 17:25:18 door Arthur »
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MA170 Savali tuned 194pk. 'Misschien' is 'nee' met 9 letters.

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #30 Gepost op: 08 april 2013, 22:28:13 »
momenteel is een quaiffe diff goedkoper incl lagers dan een q2 zonder zeggen ze op alfaowner.
Autolusso is dealer van die dingen en bied ze tegen gereduceerd tarief aan.

Ik moet zeggen dat ik stephan zijn software voor de gta toch wel een enorme verbetering qua drivability
Low&Slow

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #31 Gepost op: 08 april 2013, 22:45:45 »
momenteel is een quaiffe diff goedkoper incl lagers dan een q2 zonder zeggen ze op alfaowner.
Autolusso is dealer van die dingen en bied ze tegen gereduceerd tarief aan.

Ik moet zeggen dat ik stephan zijn software voor de gta toch wel een enorme verbetering qua drivability

Q2 compleet €650 niet goedkoper er op geworden :-X

Maar als ik de prijzen van de quaiffe zie niet echt veel goedkoper.

Tja ik ben ook een groote fan van stephan zijn werk.

Eerst een 1,6 TS laten tunen, 10 pk winst was niet veel, maar drivebility deed veel :yes!
2,5 laten tunen, vervolgens de 3,0.
De JTD 16v deed heel veel, zeker met een downpipe.
Tja wie weet ooit de GTA voor drivebility, en toeren begrenzer, eerst andere prioriteiten.

Heb wel eens gereden met een GTA die door stephan was getuned, dit nadat we met mijn 3,0 hadden gereden, en de GTA voelde een stuk gretiger aan onderin.
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Low&Slow

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #33 Gepost op: 09 april 2013, 03:56:08 »
voor dat kleine prijsverschil zet ik dan toch een Quaife...
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #34 Gepost op: 09 april 2013, 08:36:03 »
voor dat kleine prijsverschil zet ik dan toch een Quaife...

Verklaar nader alfanerd1
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1790
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #35 Gepost op: 09 april 2013, 11:08:46 »
Verklaar nader alfanerd1

Bij de 'concurrent' is er al wat over de verschillen gesproken: http://www.156ts.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=292&hilit=quaife

En 'bij ons' al over de GTV spruitstukken: http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=100349.0
Zoals in dat topic genoemd, denk ik dat het een nuttige toevoeging is, dus staat (onderaan) op mijn wensenlijstje, zonder equal lengths (want die rij je toch plat op slechte wegen en drempels).
Op het wensenlijstje, met name doordat de kats vervallen en dat zou flink in warmteontwikkeling onder de motorkap moeten schelen. 25 extra pk's geloof ik niet, vrijere ademhaling wel
« Laatst bewerkt op: 09 april 2013, 11:11:15 door ArjanB »
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline 405T16

  • *****
  • 1328
  • Geslacht: Man
  • Grand Theft Auto
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #36 Gepost op: 09 april 2013, 12:26:14 »
Bij de 'concurrent' is er al wat over de verschillen gesproken: http://www.156ts.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=292&hilit=quaife

En 'bij ons' al over de GTV spruitstukken: http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=100349.0
Zoals in dat topic genoemd, denk ik dat het een nuttige toevoeging is, dus staat (onderaan) op mijn wensenlijstje, zonder equal lengths (want die rij je toch plat op slechte wegen en drempels).
Op het wensenlijstje, met name doordat de kats vervallen en dat zou flink in warmteontwikkeling onder de motorkap moeten schelen. 25 extra pk's geloof ik niet, vrijere ademhaling wel

Als je spruitstukken vervangt laat ze dan i.i.g. heatwrappen met titanium versterkte glasvezel. Ook GTV spruitstukken worden heet en deze zijn zwaarder dan de GTA spruitstukken. Heatwrappen is ook gunstig voor de flow, de gassen blijven op snelheid.
Dus ook de rest van de uitlaat voor de middendemper heatwrappen.
Geluid opmerking is hierboven al geplaatst, maar met GTV spruitstukken wordt het waarschijnlijk ook een luide klapperbak.
Ook daar zal heatwrappen het geluid iets dempen.

Die 25 PK's zijn echt gemeten bij Beek, er zitten er zeker 300 in een standaard 3,2 liter. Kijk nog maar eens naar de specificaties van de Diva Concept.
Je moet ze er alleen uit willen halen, want het gaat meestal ten kosten van verbruik, emissies en comfort.

Ik heb binnenkort een setje katloze GTA spruitstukken die ik wil laten aanpassen door Coen.
Buis erin lassen voor betere flow en gaan. Ik zie alleen een beetje op tegen weer die montagekosten en ben bang voor teveel herrie.
"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #37 Gepost op: 09 april 2013, 13:31:20 »
Bij de 'concurrent' is er al wat over de verschillen gesproken: http://www.156ts.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=292&hilit=quaife

Duidelijk dus, een Q2 dif :yes!
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1790
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #38 Gepost op: 09 april 2013, 14:19:29 »
Duidelijk dus, een Q2 dif :yes!

zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar ik kwam tot dezelfde conclusie hier: Q2  :thumbsup:

(maar staat laag op wensenlijstje, heb sper nog niet gemist) (of rij ik te voorzichtig :-\ )
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #39 Gepost op: 09 april 2013, 14:47:06 »
zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar ik kwam tot dezelfde conclusie hier: Q2  :thumbsup:

(maar staat laag op wensenlijstje, heb sper nog niet gemist) (of rij ik te voorzichtig :-\ )

Ik ben verpest, heb een 3,0 met Q2 gehad.

In 2010 is bij de vorige eigennaar van mijn GTA de dif er uit geklapt, zijn er genoeg waarbij dat al is gebeurd.
Zonde dat daar voor 370 euro een nieuw standaard dif in is gezet, totale rekening met vervangen koppeling was ruim 3000 euro :o
Maar in de bochten is het met een Q2 zoveel leuker :yes!

Bij mij staat hij vrij ver boven aan de lijst
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #40 Gepost op: 09 april 2013, 16:28:25 »
bij mij ook...  ben benieuwd wanneer de C635 bakken een Quaife/torsen kunnen steken
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline Arthur

  • ******
  • 12156
  • Geslacht: Man
  • Heb ik dat gezegd!? =================>
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #41 Gepost op: 09 april 2013, 17:29:44 »
In de tijd dat het nog leuk was.....€300 a €350 voor een Q2 diff, lagers , schimmen alles compleet!  :thumbsup: En het rijdt geweldig en stelt ASR een stuk uit.
(rijdt vaak ook al met alvast uitgeschakeld ASR  :thumbsup: )
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MA170 Savali tuned 194pk. 'Misschien' is 'nee' met 9 letters.

*

Offline Ron gs

  • *****
  • 800
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #42 Gepost op: 09 april 2013, 19:48:41 »
Duidelijk dus, een Q2 dif :yes!

Krijg je spijt van ......... :yes!

Gr. Ron

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #43 Gepost op: 09 april 2013, 20:06:41 »
heb dit project ook gevolgd. erg mooi project.

Ik zou dr niet aan beginnen eerlijk gezegd. zeker niet als ik kijk wat je voor zulke centen allemaal voor leuks kunt kopen.

Allerd: zijn de gtv spruitstukken anders dan de fase 2 2,5?? of ist meer ivm de voorpijpen die daarop passen?

@Arjan: die engelsman maakt tegenwoordig ook voorpijpen zonder die krul zodat je meer grondspeling hebt. juist omdat die krulpijpen idd vaker sneuvelden.

bij mij hangen ze iets hoger vanwege de fase 2 spruitstukken..

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #44 Gepost op: 09 april 2013, 20:24:08 »
Krijg je spijt van ......... :yes!

Gr. Ron

Want ???
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline Ron gs

  • *****
  • 800
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #45 Gepost op: 09 april 2013, 20:50:54 »
Want ???

Omdat jij eerst de GTA nieuw gaat maken......... Dan tegen een setje gebruikte Supersprint spruitstukken aanloopt..... Het carbon plenum project van Henk erg mooi gaat vinden........ Toevallig een setje erg mooie nokkenassen tegen het lijf loopt net voor je distributiewissel....... Dan ook maar een programma'tje op maat laat schrijven door Stefan........ Vervolgens de GTA op het circuit lekker gaat gebruiken om Tim dwars te zitten met je 300+ PK en dan net wat meer sper zou willen hebben........  flippy1

Gr. Ron

*

Offline Bob156

  • *****
  • 575
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #46 Gepost op: 09 april 2013, 21:09:24 »
Omdat jij eerst de GTA nieuw gaat maken......... Dan tegen een setje gebruikte Supersprint spruitstukken aanloopt..... Het carbon plenum project van Henk erg mooi gaat vinden........ Toevallig een setje erg mooie nokkenassen tegen het lijf loopt net voor je distributiewissel....... Dan ook maar een programma'tje op maat laat schrijven door Stefan........ Vervolgens de GTA op het circuit lekker gaat gebruiken om Tim dwars te zitten met je 300+ PK en dan net wat meer sper zou willen hebben........  flippy1

Gr. Ron
\]

 :rofl: Nee aan deze auto doe ik niets meer Nee aan deze auto doe ik niets meer    Nee aan deze auto doe ik niets meer Nee aan deze auto doe ik niets meer Nee aan deze auto doe ik niets meer Nee aan deze auto doe ik niets meer  Nee aan deze auto doe ik niets meer Misschien krijgt ron nog gelijk ook Deuh






 
Giulietta QV 275Pk 400Nm

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #47 Gepost op: 09 april 2013, 22:14:21 »
gtv spruitstukken hebben op de achterste bank een gat voor de lambda sensor, 156 niet niet . verder zijn ze wel gelijk
Low&Slow

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1790
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #48 Gepost op: 09 april 2013, 22:15:24 »
Omdat jij eerst de GTA nieuw gaat maken......... Dan tegen een setje gebruikte Supersprint spruitstukken aanloopt..... Het carbon plenum project van Henk erg mooi gaat vinden........ Toevallig een setje erg mooie nokkenassen tegen het lijf loopt net voor je distributiewissel....... Dan ook maar een programma'tje op maat laat schrijven door Stefan........ Vervolgens de GTA op het circuit lekker gaat gebruiken om Tim dwars te zitten met je 300+ PK en dan net wat meer sper zou willen hebben........  flippy1

Gr. Ron

dus alleen voor die ene dag in het jaar dat je op het circuit zit, zou je liever de quaife hebben, de rest van het jaar liever de Q2....dan weet ik het nog steeds wel: Q2
(maar voorlopig geen van beide)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline Ron gs

  • *****
  • 800
Re:GTA upgrade naar 3,8: verslag op AlfaOwner
« Reactie #49 Gepost op: 09 april 2013, 23:23:48 »
dus alleen voor die ene dag in het jaar dat je op het circuit zit, zou je liever de quaife hebben, de rest van het jaar liever de Q2....dan weet ik het nog steeds wel: Q2
(maar voorlopig geen van beide)

Ach, de ?©?©n neemt een rotonde of een klaverblad  snoeihard de andere beestachtig  flippy1 Nu is het natuurlijk zo dat het camber van de Stradale er voor zorgt dat de banden juist op een klaverblad of rotonde de meeste grip hebben............ Hoe harder, hoe minder ze schuin afslijten............. Het is dus puur zuinigheid van mij en ik wil zo zuinig mogelijk rijden........  :yes! Ik heb liever sper over dan tekort.........  flippy1
Zo daar lul ik me weer ff mooi uit.............   ::)

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 09 april 2013, 23:26:30 door Ron gs »