Eenvoudige tuning JTD 20v

  • 111 Reacties
  • 26887 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rutger33

Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #25 Gepost op: 15 oktober 2013, 13:09:22 »
Hardware is tastbaar, software moet je maar geloven dat er iets in zit :p  Deuh

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #26 Gepost op: 15 oktober 2013, 14:54:13 »
Software is net zo belangrijk als hardware...

Je kan de beste hardware hebben maar als de software niet deugt dan is ook het eindresultaat ruk.
JTD-Performance.com

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #27 Gepost op: 15 oktober 2013, 16:51:39 »
Software is net zo belangrijk als hardware...

Je kan de beste hardware hebben maar als de software niet deugt dan is ook het eindresultaat ruk.

+1
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2013, 18:01:34 »
Software is net zo belangrijk als hardware...

Je kan de beste hardware hebben maar als de software niet deugt dan is ook het eindresultaat ruk.

ik zou zelfs zeggen belangrijker, als de hardware niet optimaal is kan de software ervoor zorgen dat het resultaat toch nog aanvaardbaar is.  Omgekeerd kan het niet
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

DaniR

Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #29 Gepost op: 15 oktober 2013, 21:01:42 »
Ik heb dit jaar serieus veel geld uitgegeven aan mijn skyline. Een week na het mappen kwam ik er achter dat de relais van de brandstof pomp niet lekker meer was. Dit verholpen... echter de auto liep voor geen meter!

De auto opnieuw afgesteld. De aanpassing was echt minimaal maar maakte een wereld van verschil!!

Wat ik wil zeggen... bespaar niet op "hardware" koop goede degelijke spullen en bespaar zeker niet op een mapping. Doet dit ook bij voorkeur op de bank of op straat.

*

Offline Martijn_vK

  • *****
  • 964
  • Geslacht: Man
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2013, 09:25:41 »
Eens met allemaal  :ok:

Besparen is ook niet echt het goede woord. Ik probeer niet klakkeloos de duurste chiptuning te aanvaarden als "de enige juiste". Ik heb een ander topic gestart om ervaringen te vragen over andere tuners. Overigens, ik ga ook echt geen geld uitgeven voor wat ik van te voren al kan bestempelen als inferieure rotzooi. Dat geldt zowel voor soft- als hardware...
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #31 Gepost op: 29 maart 2014, 20:43:01 »
Om maar weer eens een oud topic op te duikelen... Vandaag de JS JTD downpipe gemonteerd op m'n 20V. Zeer tevreden over, pakt veel gelijkmatiger en vroeger op. Nu vraag ik me nog af hoeveel nut het heeft de 2e kat verwijderen. Is dat effect merkbaar?
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline Jobo_156

  • *
  • 8199
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #32 Gepost op: 30 maart 2014, 09:24:40 »
Om maar weer eens een oud topic op te duikelen... Vandaag de JS JTD downpipe gemonteerd op m'n 20V. Zeer tevreden over, pakt veel gelijkmatiger en vroeger op. Nu vraag ik me nog af hoeveel nut het heeft de 2e kat verwijderen. Is dat effect merkbaar?

Yeps, maar het wordt nog veel beter met montage van een absorptiedemper
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #33 Gepost op: 30 maart 2014, 10:44:41 »
Ah, mooi die zit sowieso in de planning  ;D Einddemper is rot dus mooi excuus.
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline Jobo_156

  • *
  • 8199
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #34 Gepost op: 31 maart 2014, 11:28:40 »
Ah, mooi die zit sowieso in de planning  ;D Einddemper is rot dus mooi excuus.

Zo heb ik het ook gedaan destijds :)
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline Martijn_vK

  • *****
  • 964
  • Geslacht: Man
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #35 Gepost op: 31 maart 2014, 11:41:16 »
Nice! Ik heb zelf ook een downpipe besteld, bij Coen. Fijn te lezen dat het resultaat merkbaar is!  :thumbsup:

Zat ook te denken over de tweede kat. Nog nooit iemand problemen gekregen bij de apk als er twee van de drie kats weg zijn?

Overigens ook een veerpootbrug en een inlaatkit aan laten rukken  ;D en de EGR heb ik een tijdje terug al afgedicht. Weg roetpluimen!  Amen
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Jobo_156

  • *
  • 8199
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #36 Gepost op: 31 maart 2014, 11:49:52 »
Zat ook te denken over de tweede kat. Nog nooit iemand problemen gekregen bij de apk als er twee van de drie kats weg zijn?


Nopes.. geen gezeur met roet, en een CO van 0,01%
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #37 Gepost op: 31 maart 2014, 13:00:25 »
Nice! Ik heb zelf ook een downpipe besteld, bij Coen. Fijn te lezen dat het resultaat merkbaar is!  :thumbsup:

Zat ook te denken over de tweede kat. Nog nooit iemand problemen gekregen bij de apk als er twee van de drie kats weg zijn?

Overigens ook een veerpootbrug en een inlaatkit aan laten rukken  ;D en de EGR heb ik een tijdje terug al afgedicht. Weg roetpluimen!  Amen
Inlaatkit van JS Tuning?
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline Martijn_vK

  • *****
  • 964
  • Geslacht: Man
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #38 Gepost op: 31 maart 2014, 13:02:56 »
Ja, bij JS vandaan  :ok:
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Martijn_vK

  • *****
  • 964
  • Geslacht: Man
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2014, 13:11:16 »
Nopes.. geen gezeur met roet, en een CO van 0,01%

Top! Dan komt project tweede kat wegslopen ook op het verlanglijstje, net als een FMIC en een setje WMI. Intussen ook nog een chiptuner uitzoeken. Neig toch sterk naar RV Corse...
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #40 Gepost op: 31 maart 2014, 13:25:28 »
Ah, is ik zag niks specifiek voor 20v staan dus dacht dat het alleen voor 1.9 was. Inlaatkit dezelfde dus voor alle JTD's?

p.s. EGR afgedopt zonder software modificatie? Neem aan dat je een foutmelding hebt?
p.s.2. Ik heb maar 2 kats hoor, of is het katten ;-)
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline Jobo_156

  • *
  • 8199
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #41 Gepost op: 31 maart 2014, 14:07:13 »
Top! Dan komt project tweede kat wegslopen ook op het verlanglijstje, net als een FMIC en een setje WMI. Intussen ook nog een chiptuner uitzoeken. Neig toch sterk naar RV Corse...

Heel goed!
Ronald is top, en levert vakwerk.
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #42 Gepost op: 31 maart 2014, 14:57:27 »
Ah, is ik zag niks specifiek voor 20v staan dus dacht dat het alleen voor 1.9 was. Inlaatkit dezelfde dus voor alle JTD's?

Inlaatkit is uitsluitend voor de 8- en 10 kleppers!

16v/20v hebben een ander gatenpatroon en lager geplaatste inlaat. Bij deze moet je een "knik" maken om het buiswerk over de accu heen te leiden.

@MartijnvK, volgens mij is dat bij jouw bestelling fout gegaan!
JTD-Performance.com

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #43 Gepost op: 31 maart 2014, 18:31:20 »
Inlaatkit is uitsluitend voor de 8- en 10 kleppers!

16v/20v hebben een ander gatenpatroon en lager geplaatste inlaat. Bij deze moet je een "knik" maken om het buiswerk over de accu heen te leiden.

@MartijnvK, volgens mij is dat bij jouw bestelling fout gegaan!
Betekent dat dat er ook een inlaatkit is voor 20V?
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline deBruijnJ

  • ******
  • 1193
  • Geslacht: Man
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #44 Gepost op: 31 maart 2014, 20:23:09 »
Betekent dat dat er ook een inlaatkit is voor 20V?

Dat zou ik ook wel willen weten.. Daarmee zou ie wat makkelijker door gaan hoger in de toeren toch? Mooiste is natuurlijk een buis op de inlaat lassen maar daar begin ik niet aan. Of eigenlijk, daar ga ik niet iemand aan laten beginnen ::)

Chippen zit bij mij ook nog in de planning, als de fatsoenlijke remmen eronder zitten wordt dat ook wel een keer tijd ;D

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2014, 20:58:56 »
Same here. FM blokjes zijn een leuke verbetering maar eigenlijk is het nog steeds onder de maat voor sportief gebruik.
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline deBruijnJ

  • ******
  • 1193
  • Geslacht: Man
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #46 Gepost op: 31 maart 2014, 21:53:10 »
Same here. FM blokjes zijn een leuke verbetering maar eigenlijk is het nog steeds onder de maat voor sportief gebruik.

FM blokken maakten inderdaad een behoorlijk verschil, maar bij hogere snelheden in de ankers gaan voelt gewoon nog steeds niet goed. Zal binnenkort wel gedaan zijn met 330mm ;D

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #47 Gepost op: 01 april 2014, 06:21:05 »
Same here. FM blokjes zijn een leuke verbetering maar eigenlijk is het nog steeds onder de maat voor sportief gebruik.

Voor nog sportiever gebruik heb ik naast de SP2000 ook de SP2500 blokken :ok:

En voor de liefhebbers:

http://www.ebay.nl/itm/Tarox-315x26-10-pots-remsysteem-Alfa-147-156-GT-voorzijde-/111315660386?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item19eaee2e62

http://www.ebay.nl/itm/Tarox-292-x-11-remsysteem-Alfa-147-156-GT-achterzijde-/121309632506?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item1c3e9e17fa
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Osenga

  • ******
  • 1163
  • Geslacht: Man
  • lid #378
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #48 Gepost op: 01 april 2014, 07:35:17 »
Tarox  :-* Helaas niet het bijbehorende budget voor. SP2500 remt koud toch minder als SP2000? En piepten ze niet ook?
2011 -          AR 156 2.4 20V JTD berlina (2004)
2004 - 2011: AR 1.9JTD (1999) Squadra MAX - Bleedvalve - WMI
2011 - 2016  AR 146 1.4 TS (2000)

Jeremy Clarkson: "You cannot be a true petrol-head until you've owned an Alfa"  - "Alfa's are for nice people"

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Eenvoudige tuning JTD 20v
« Reactie #49 Gepost op: 01 april 2014, 08:48:04 »
Tarox  :-* Helaas niet het bijbehorende budget voor. SP2500 remt koud toch minder als SP2000? En piepten ze niet ook?

SP2500 remt koud harde dan de SP2000,maar na opwarmen een heel stuk harder.Met de SP2500 heb je wel veel meer kans op piepen.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250