DM tuning

• 116 Reacties
  • 24006 Gelezen

*

Offline Pjotr 156

• 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:DM tuning
« Reactie #100 Gepost op: 11 oktober 2013, 20:49:08 »

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #101 Gepost op: 11 oktober 2013, 20:51:31 »
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline flippy

• 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
« Reactie #102 Gepost op: 11 oktober 2013, 21:43:54 »
Lpg carbs dan?
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #103 Gepost op: 11 oktober 2013, 21:46:14 »
Lpg carbs dan?

Nope,geen carbs  ;D
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Pjotr 156

• 12260
  • Keep that engine alive
« Reactie #104 Gepost op: 11 oktober 2013, 21:48:29 »
Nope,geen carbs  ;D

dan word het een montreal  ;D

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #105 Gepost op: 11 oktober 2013, 22:12:48 »
dan word het een montreal  ;D

Nope  :!nooooo  dat valt bij mij onder oude zooi en rijdt nou niet echt super goed,maar is wel mooi.

*

Offline shoppy

• *
  • 7111
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #106 Gepost op: 12 oktober 2013, 05:51:44 »
Nope  :!nooooo  dat valt bij mij onder oude zooi en rijdt nou niet echt super goed,maar is wel mooi.
Jawel
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #107 Gepost op: 12 oktober 2013, 07:34:02 »
DM tuning...

*

Offline frankie

• 1006
  • ex-AR156 Club #86
« Reactie #108 Gepost op: 12 oktober 2013, 09:16:21 »
Deze discussie had ik even gemist  Deuh

Ik zie dat het vooral gaat om prijzen van chiptuning. Dat is natuurlijk maar een deel van het verhaal, want het is ook belangrijk wat je precies krijgt voor die prijs. Bij de ene is dat software laden en 15 minuten later sta je weer buiten, bij de ander sta je een hele middag op de rollenbank, worden er diverse runs gedaan, testritjes etc. Mijn Giulietta is bij BR in Belgi?« gedaan, ik weet van te voren al dat dit niet de goedkoopste is, maar ik weet ook dat ze er een paar uurtjes aan spenderen voor ze tevreden zijn. Dat is mij die meerprijs meer dan waard.

www.clubalfaromeo.nl
www.gta-register.nl

*

Offline bullettooth

• 1694
  • Toon op 't Root
« Reactie #109 Gepost op: 13 oktober 2013, 21:17:33 »
Ja,maar waar ik op doel bij die lcd schermen is dat ik het niet mooi vind.heb liever analoge klokjes.

Helemaal mee eens. OLDskool  :thumbsup:
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #110 Gepost op: 13 oktober 2013, 21:19:10 »
Helemaal mee eens. OLDskool  :thumbsup:

Kleine display's vindt ik niet erg,maar zoals je nu vaak ziet 12" en groter gaat me echt te ver  v6tech1

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #111 Gepost op: 14 oktober 2013, 18:17:49 »
Tuurlijk, ff een kwartiertje standaard tuningsoftware installeren en je dan weer naar huis sturen is niet de meest optimale manier van een auto tunen, maar wel stukken goedkoper.

Als standaard tuningsoftware goed is geprogrammeerd en voldoende is uitgetest, is het wat mij betreft prima als het tuningbedrijf de software zonder verdere tests installeert en je ermee op pad stuurt (wel met goede garantievoorwaarden uiteraard). Al dat testwerk en bijstellen lijkt me totaal overbodig. Mijn auto is namelijk standaard en heeft pas 110.000 km op de teller. Zeker, er zullen marginale verschillen bestaan tussen soortgelijke exemplaren als mijn auto. Maar voor de helft van het geld niet de uitgebreide behandeling krijgen als bij Squadra (en dan in principe nog niet weten of alles in orde is, zie ook de negatieve reviews van opgeblazen turbo's en talloze mm-storingen) maar toch een goede tuningsoftware in je auto is voor mij helemaal prima.

Daarom dus de vraag of iemand DM tuning kent en weet of de software die die gasten maken een beetje goed is voor een 20V. Ik ga het eens testen. Ze reageren alleen dan weer niet op mijn vervolgmail om een afspraak te maken ;-)
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #112 Gepost op: 14 oktober 2013, 23:39:42 »
Tuurlijk, ff een kwartiertje standaard tuningsoftware installeren en je dan weer naar huis sturen is niet de meest optimale manier van een auto tunen, maar wel stukken goedkoper.

Als standaard tuningsoftware goed is geprogrammeerd en voldoende is uitgetest, is het wat mij betreft prima als het tuningbedrijf de software zonder verdere tests installeert en je ermee op pad stuurt (wel met goede garantievoorwaarden uiteraard). Al dat testwerk en bijstellen lijkt me totaal overbodig. Mijn auto is namelijk standaard en heeft pas 110.000 km op de teller. Zeker, er zullen marginale verschillen bestaan tussen soortgelijke exemplaren als mijn auto. Maar voor de helft van het geld niet de uitgebreide behandeling krijgen als bij Squadra (en dan in principe nog niet weten of alles in orde is, zie ook de negatieve reviews van opgeblazen turbo's en talloze mm-storingen) maar toch een goede tuningsoftware in je auto is voor mij helemaal prima.

Daarom dus de vraag of iemand DM tuning kent en weet of de software die die gasten maken een beetje goed is voor een 20V. Ik ga het eens testen. Ze reageren alleen dan weer niet op mijn vervolgmail om een afspraak te maken ;-)

Juist bij de dingen die jij wilt is het belangrijk dat de software daar op aangepast wordt en zou dan ook niet voor standaard software gaan.Opgeblazen turbo's komt meestal omdat de standaard axiaallagering van de 16v/20v turbo zwak is.

*

Offline Jobo_156

• *
  • 8199
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
« Reactie #113 Gepost op: 15 oktober 2013, 08:36:38 »
En is het dus verstandig om eerst upgrades te plaatsen, en daarna pas het management aan te passen
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline flippy

• 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
« Reactie #114 Gepost op: 15 oktober 2013, 10:35:06 »
Eerst parachute aantrekken DAN pas springen. ;)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #115 Gepost op: 15 oktober 2013, 10:50:15 »
Hmm, de softwareaanpassingen n?” de hardwareaanpassingen is een goede. Ik zit alleen met het EGR-verhaal in mijn achterhoofd. Het schijnt zoooo moeilijk te zijn deze softwarematig weg te schrijven zonder de hele santenkraam aan chiptuning erbij dat ik ook niet eens "even snel" het inlaatkanaal kan aanpassen zonder vreselijk irritante storingen. De lijn zou moeten zijn: EGR uitschakelen --> hardware aanpassen --> chippen. Prima. Maar dan nog is het zo dat alle aanpassingen zeer verspreid qua tijd gedaan worden en wil ik dus eerst de software optimaliseren om in ieder geval wat schoner te rijden.  Notworthy

Ik probeer er dus achter te komen in hoeverre de bekende tuners die wat minder op de begroting drukken hun software voor mij kunnen aanpassen op de auto, wanneer ik ook hardware ga aanpakken. Ik heb DM tuning de vraag gesteld maar die is tot op heden nog niet beantwoord. Daarom heb ik ook Tunex, waar ik redelijk goede reviews over lees, dezelfde vragen gegeven. Allebei deze "budgettuners" zeggen hun software op de specifieke auto aan te kunnen passen. Ik heb vragen gesteld over de veiligheidsmarges qua temperaturen, de koppelbegrenzing in de eerste versnellingen etc. Ik merk het wel.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Thunder

• 1710
  • Abarthisti
« Reactie #116 Gepost op: 11 november 2013, 15:43:13 »
Ik heb een paar jaar geleden mijn 156 opnieuw laten chippen door Squadra. Opnieuw? Ja, blijkbaar had de vorige eigenaar de auto al laten chippen bij Madeno. Hier kwam ik pas achter nadat Squadra de inspuittabellen zag en al kon zien welke tuner aan de slag was geweest. Helaas was de Madeno ECU beveiligd tegen uitlezen en schrijven, waardoor het toen niet doorging.

Paar weken later belde Stephan op dat hij een codevrije ECU voor me had en dan we aan de slag konden. Massimo laten laden, test gereden en het koppel iets laten bijstellen om een trillend vliegwiel te voorkomen. Mijn ECU heeft hij gehouden en ik hoefde geen cent bij te betalen voor deze service.

En ja er is een groot verschil tussen Madeno en Squadra. Beiden zeker niet de goedkoopste en mijn voorkeur gaat uit naar de Squadra chip.

Kunnen anderen het net zo goed of beter voor zelfs een lagere prijs? Misschien wel, misschien niet. Aangezien de meesten onder ons niet zelf de kennis hebben van dergelijke aanpassingen, is het moeilijk te bepalen of iemand veilig tuned of niet. Voorheen waren er genoeg die Tunex goed vonden, tot nadien bleek dat veel beveiligingen uitgeschakeld waren. In zulke gevallen kunnen goedkoop duurkoop worden als je daarmee een turbo de vernieling in helpt. Ik doe geen uitspraken over de huidige geleverde aanpassingen door Tunex of welke tuner dan ook.

Wil je tunen en heb je geen grote portemonnee voor eventuele defecten? Ga dan voor een tuner die zich bewezen heeft met dergelijke motoren of doe het niet. Squadra heeft zich wel bewezen met de JTD blokken of je hem nu arrogant vind of niet. Iets is pas te duur als je geen waar voor je geld krijgt. Ik heb in ieder geval nooit geen spijt gehad van mijn investering in een veel beter oppakkende JTD die ook na 15 jaar en 320.000km nog steeds loopt als een trein (buiten wat kleine gerepareerde defecten na, waar de tuning geen schuld aan is)
Einde van een tijdperk. Alfa verkocht, Abarth 500 voor de deur.