DM tuning

• 116 Reacties
  • 23998 Gelezen

*

Offline ArjanB

• 1790
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:DM tuning
« Reactie #25 Gepost op: 09 oktober 2013, 12:49:24 »
Maar ik weet dat ik weer gevaarlijk bezig ben, want bij deze club is squadra heilig. Dat is al jaren zo..
Van mij mag je hoor - er zullen vast betere wizzards opstaan.
Ik vind zijn verhalen van 'praktijken van andere tuners' geen arrogantie, maar juist goede informatie om dromers die denken er snel heel veel pk's bij te kunnen laten toveren, uit de droom te helpen.

Bij wie heb jij jouw JTD laten tunen? Herinner mij dat dat in duitsland was, kan mij niet herinneren dat jij de tuner had onthuld?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline neuroticz

• 393
« Reactie #26 Gepost op: 09 oktober 2013, 12:53:36 »
Ik heb ook goede ervaringen met Squadra, maar idd hij is gewoon fors aan de prijs, te duur? geen idee
Maar andere tuners, zullen ook net als Stephan wel doel van zaken hebben.
en ook wat Job aangeeft, als er iets niet goed is.. is het lastig om bij squadra terug te vallen (in korte tijd) en moet je soms ook nog dik bij betalen :-\

*

Offline JS JTD

• 558
    • JTD-Performance
« Reactie #27 Gepost op: 09 oktober 2013, 12:53:41 »
Het probleem is dat de gemiddelde klant helemaal niet het onderscheid kan maken tussen goede en minder goede of belabberde tuning.

Natuurlijk, als je de software van twee aanbieders beide geprobeerd hebt kun je wellicht een verschil in rijervaring opmerken waarbij er een het beter doet dan de ander. Maar dat is slechts het topje van de ijsberg.
Het gaat er om hoe de software is opgebouwd, bijvoorbeeld, zijn de injector calibratie tabellen overhoop gehaald om simpel meer injectie erin te krijgen of is er, zoals het hoort, de inspuittabel geextrapoleerd en voorzien van hogere waarden. Dat laatste is meer werk maar houdt wel alle begrenzingen in acht en geeft ook geen verkeerde info door aan de boordcomputer.
Zodra je die dingen weet en je gaat er in duiken, dan pas kun je het kaf van het koren scheiden...

JTD-Performance.com

*

Offline shoppy

• *
  • 7109
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #28 Gepost op: 09 oktober 2013, 12:56:58 »
Ja, dat is waar: Squadra staat hier erg op een voetstuk. Beetje overdreven veel, zelfs.
Ik geloof direct dat hij, over het algemeen, goed werk levert maar ik vind het niet zo sterk om af te geven op anderen.
Geloof in je eigen kracht dan heb je dat namelijk niet nodig.

En naar de verhalen te oordelen is hij net zo flexibel als een blok beton.

Squadra is gewoon goed, daar is denk ik de discussie ook niet over.
Maar moet het dan ook zoveel kosten?
Kan een ander het dan echt niet voor minder geld of kan hij het alleen?

Ik ben er inmiddels wel achter dat anderen het ook kunnen.
Voor een stuk minder geld en een stuk flexibeler.
Als je met Stephan op een bank wil dan met je niet alleen de bank maar ook hem betalen en ben je € 100,- p/uur verder.
Dat vind ik persoonlijk overdreven, neem me niet kwalijk.

#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

*

Offline Jobo_156

• *
  • 8199
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
« Reactie #29 Gepost op: 09 oktober 2013, 13:10:43 »
Van mij mag je hoor - er zullen vast betere wizzards opstaan.
Ik vind zijn verhalen van 'praktijken van andere tuners' geen arrogantie, maar juist goede informatie om dromers die denken er snel heel veel pk's bij te kunnen laten toveren, uit de droom te helpen.

Bij wie heb jij jouw JTD laten tunen? Herinner mij dat dat in duitsland was, kan mij niet herinneren dat jij de tuner had onthuld?

staat gewoon in mijn projecttopic hoor :)
Heb het al eens laten vallen, maar dan valt het niemand op  Applaus

« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2013, 13:14:14 door Jobo_156 »
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline katuut

• *
  • 4315
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #30 Gepost op: 09 oktober 2013, 13:23:42 »
Ik vind het een beetje arrogant  ;D
Last hebbend van detaildiarree

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #31 Gepost op: 09 oktober 2013, 13:34:14 »
Altijd mooi, zo'n discussie over chiptuners. Ik ben gewoon thuisgebruiker en ga niet chippen omdat mijn auto er zuiniger van wordt, maar omdat ik wil dat ie sneller wordt en mooier loopt. Dat mag best wat kosten, maar de "marktleider" op dit gebied (Squadra) vind ik nogal prijzig. En dan te bedenken dat "marktleider" een commerciele uitvinding is die het verschil tussen leider en volger alleen maar groter maakt. Kijk maar eens naar VW. Hele hordes kopen een VW omdat die dingen zogenaamd heel goed zijn. Maar marktleiderschap en imago zeggen nog niet zoveel over de kwaliteit van het product en de verleende service. Het zegt meestal meer over de quantiteit en de prijs.

Daarom vraag ik naar DM tuning. Ik zag iets op marktplaats voorbij komen, ben er heen geklikt en heb die lui een mail gestuurd waarin in wat specifieke vragen stel over de JTD (softwarematige uitschakeling EGR enz). Die worden direct en redelijk naar tevredenheid beantwoord. Bovendien loopt er een aanbieding, namelijk de hele mikmak voor 225 euro terwijl het normaal ruim 400 kost.

Ik ben benieuwd of er al mensen van hier bij DM geweest zijn en of ze een beetje kwaliteit leveren...
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

*

Offline Jobo_156

• *
  • 8199
    • Urban Impressions
« Reactie #32 Gepost op: 09 oktober 2013, 13:40:55 »
Ik vind het een beetje arrogant  ;D

Applaus
Ja... k*t marketing he :rofl:

@ martijnvk

Hoe tunen ze? Heb je daar ook naar geinformeerd? Op maat?
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2013, 13:42:34 door Jobo_156 »
Portfolio

Gehad:

AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #33 Gepost op: 09 oktober 2013, 13:49:53 »
Jobo, als je ze op hun blauwe ogen gelooft wel:

Citaat
Geachte heer van Kooten,

Wij hebben de 2.4 JTD al vele malen getuned, u kunt gebruik maken van onze aanbieding van € 495,- voor € 225,- incl BTW. (Almere)

Wij tunen de auto op maat op uw specifieke wensen, EGR klep schrijven wij standaard weg.

Wij geven 5 jaar garantie op de geprogrammeerde software, na tuning maakt u een vrijblijvende proefrit.

Met vriendelijke groet,

Alex Bosman

DMT NEDERLAND

*

Offline ArjanB

• 1790
« Reactie #34 Gepost op: 09 oktober 2013, 13:55:18 »
staat gewoon in mijn projecttopic hoor :)
Heb het al eens laten vallen, maar dan valt het niemand op  Applaus
Heb even gekeken, doen ze netjes en reeel: maar +7pk voor GTA.
Hoe dat +12km/u gaat opleveren is nog niet duidelijk, prijs bij hen is EUR 590  :o

Ziet er wel professioneel uit, Job! Ook goed dat het niet alleen chiptuners zijn, maar ook overige tuning doen.

*

Offline Jobo_156

• *
  • 8199
    • Urban Impressions
« Reactie #35 Gepost op: 09 oktober 2013, 14:00:53 »
Klopt.
Dieselcijfers moeten ze nog even aan werken. Staan wat fouten tussen.
Jongens zijn pas een jaartje samen bezig, maar hebben nu al een goede naam in de Porsche (racerij) wereld.
Binnenkort mag bella weer een dagje die kant op. Dan gaan we ook de dyno doen. Als de software optimaal is, ga ik ze hier ook volledig aanbevelen.  :thumbsup:

Jobo, als je ze op hun blauwe ogen gelooft wel:

Gewoon vragen of je een keer een dagje mag kijken.  :thumbsup:
Ziet er op papier prima uit, maar dat is bij Tunex ook het geval :P
Portfolio

Gehad:

AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline katuut

• *
  • 4315
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #36 Gepost op: 09 oktober 2013, 14:16:11 »
Tunex is tegenwoordig best aardig hoor!

Heeeel veel beter geworden
Last hebbend van detaildiarree

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #37 Gepost op: 09 oktober 2013, 14:43:43 »
Ik heb de mijne bij Winnoc laten chippen. Rijd goed, zeer tevreden mee. Maarrrr, toch vraag je je dan zo nu en dan eens af of hij niet beter en/of sneller zou zijn als ik bij squadra was geweest. En/of dat hij toch meer info in huis heeft en het allemaal net wat beter finetuned... Misschien niet, misschien wel, ik weet het niet. Het is ook niet iets wat je even kunt proberen. Nouja kan wel maar dan is het vrijblijvend kopieer en plak werk. Finetunen uren lang om daarna vrijblijvend uit te zwaaien kan ook niet natuurlijk.

Maargoed, ik 'ruik' ook arrogantie en boven alles en iedereen staan bij squadra en dat weerhoud mij er net zo goed van. Bijvoorbeeld, geen groepskorting, bijvoorbeeld egr niet apart wegschrijven. Terwijl dat voor hem, piece of cake moet zijn. Is immers zijn vak. Waarom kunnen anderen het wel  ;) En inderdaad zoals Shoppy zegt, is het de vraag of het zo duur moet... Tis gewoon echt TE duur!

Maargoed bij Winnoc denk ik bijvoorbeeld van, stel dat ik een grotere turbo erop zet en ik ga terug, weet hij dan hoe of wat (tot in de puntjes, dat het perfect word)? Weet hij wat voor mijn turbo een veilige maximale grens is(of gaat hij er toch 0,1-0,2 bar eronder zitten wat mij weer pk 'kost')? Enz enz...

Je kan niet in de software 'kijken' en dat laat je altijd gissen. Tenminste bij mij wel :)

Het valt me wel op dat hij steeds trager word in mails beantwoorden, en anders gewoon spontaan niet meer reageren op 'half' gemaakte afspraken. Ben nu misschien wel meer dan 6 maanden 'bezig' om een afspraak te maken en daadwerkelijk een bevestiging te krijgen om men stationair toerental weer op 800 toeren te zetten. (en dan denk ik natuurlijk, al dan niet terecht, ja geld heeft hij al gevangen en had me toegezegd om het gratis terug op 800 te zetten mocht het me niet bevallen, dus hij vangt er niets meer voor en is nu laks aan het worden).

In het echt is het een hele aardige toffe gozer maar qua mailverkeer... Misschien moet ik is bellen  v6tech1 (ik vind mail gewoon handiger :) )

*

Lieuwe75

« Reactie #38 Gepost op: 09 oktober 2013, 15:19:20 »
Daarom doe ik het helemaal zelf, scheelt heel wat gedoe met specifieke wensen en het scheelt gewoon een enorme bak met geld  ;D.

Squadra software zit gewoon goed in elkaar, alleen is dat ook niet 100% foutloos en zitten ook een aantal puntjes in waarbij je afvraagt waarom hij het zo heeft gedaan.

Dit topic doet mij herinneren dat ik nog een Tunex software heb staan die ik nog uit moet pluizen, wat zij precies allemaal uitspoken.

Stephan heeft qua ontwikkeling ook een grote voorsprong omdat hij vaak de nieuwe modellen via prins krijgt en zo er dus snel mee aan de slag kan gaan. Uiteraard vind ik de prijs ook te hoog, vooral bij de oudere motoren. De meeste klanten is een snelle check van de staat van de auto, software schrijven, testritje, alles goed, betalen, tot ziens..
Maar zo zal het wel bij de meeste doorsnee tuners gebeuren..

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #39 Gepost op: 09 oktober 2013, 15:27:58 »
Tja, wat wil je ook verwachten van een tuner. Ik denk dat je al best blij mag zijn als ze de staat van je auto checken en een proefritje maken. Het kan namelijk ook gewoon zijn dat ze je auto aan de computer hangen en de software installeren. Of ze dat nu van internet hebben geplukt of zelf geschreven, maakt niet uit. Zo lang ze maar een beetje rekening houden met het specifieke exemplaar (de auto dus) en daar de software op aanpassen vind ik het goed, mits ze niet teveel geld rekenen. Garagetarief + onderdelen (in dit geval de software). Kom je sowieso al snel op 200 tot 300 euro uit denk ik.

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #40 Gepost op: 09 oktober 2013, 15:43:08 »
Tja, wat wil je ook verwachten van een tuner. Ik denk dat je al best blij mag zijn als ze de staat van je auto checken en een proefritje maken. Het kan namelijk ook gewoon zijn dat ze je auto aan de computer hangen en de software installeren. Of ze dat nu van internet hebben geplukt of zelf geschreven, maakt niet uit. Zo lang ze maar een beetje rekening houden met het specifieke exemplaar (de auto dus) en daar de software op aanpassen vind ik het goed, mits ze niet teveel geld rekenen. Garagetarief + onderdelen (in dit geval de software). Kom je sowieso al snel op 200 tot 300 euro uit denk ik.

Tjah, ze moeten wel het gevoel geven dat ze IETS doen. Nu vinden we het al veel geld, laat staan als hij het kopieert en plakt en na 5 minuten uitzwaait. En dan 5-600 euro betalen? Ook al is het gelijk al goed binnen die 5 minuten. Als hij een uur lang testritje maakt, en parameters bekijkt, en hoe de auto reageerd enzo (terwijl hij niks aan de software veranderd die in 3 minuten was geinstalleerd) dan denk je toch van jaaaa hij is wel een uur lang bezig geweest hoor!

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #41 Gepost op: 09 oktober 2013, 16:00:23 »
Hahaha, klinkt een beetje als een wassen neus, maar op zich wel met je eens hoor. Maar toch vind ik de prijs het belangrijkst. En als je van meerdere mensen hoort dat de kwaliteit naar behoren is, geloof ik het wel.

560 euro voor massimo bij squadra vind ik duur. Dezelfde vermogenswinst, een nette site, prima verhaal en een veel vriendelijker prijs bij DM tuning vind ik aantrekkelijk. Ontbreekt het me alleen nog aan goede reviews.

*

Offline Jobo_156

• *
  • 8199
    • Urban Impressions
« Reactie #42 Gepost op: 09 oktober 2013, 16:01:41 »
560 EUR voor Massimo?? Ik ken nog tijden dat het 680 EUR gekost heeft.  v6tech1
En altijd was de LMM kapot forumpolitie1
Nooit meer last van gehad...
Portfolio

Gehad:

AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #43 Gepost op: 09 oktober 2013, 16:04:40 »
560 EUR voor Massimo?? Ik ken nog tijden dat het 680 EUR gekost heeft.  v6tech1
Nooit meer last van gehad...

En toevallig had hij ze nieuw liggen zeker  :P

*

Offline ArjanB

• 1790
« Reactie #44 Gepost op: 09 oktober 2013, 17:25:52 »
560 EUR voor Massimo?? Ik ken nog tijden dat het 680 EUR gekost heeft.  v6tech1
Dat was bij niet het geval ;D.

Vond Stephan overigens uitermate vriendelijk, honderduit gesproken over Alfa's, de Busso V6 etc.
Het is wel vreemd dat er uberhaupt prijsverschil is, immers laden van software is voor alle 156'en gelijk...en ik denk dat hij meer diesels ziet (grotere doelgroep) dan V6'en, maar toch rijdt een V6 goedkoper naar buiten bij squadra...

*

Offline sid3windr

• 9253
  • Tom zonder H
« Reactie #45 Gepost op: 09 oktober 2013, 17:36:05 »
Dat was bij niet het geval ;D.

Vond Stephan overigens uitermate vriendelijk, honderduit gesproken over Alfa's, de Busso V6 etc.
Het is wel vreemd dat er uberhaupt prijsverschil is, immers laden van software is voor alle 156'en gelijk...en ik denk dat hij meer diesels ziet (grotere doelgroep) dan V6'en, maar toch rijdt een V6 goedkoper naar buiten bij squadra...

De winst is kleiner... :) Kost per PK eens berekenen? ;)

Mijn TS is mooi nagelopen, liep niet perfect stationair, klein vacuumlekje gevonden ?Øn hersteld, LMM inderdaad slecht; rondje rijden, LMM vervangen zonder chippen, rondje rijden, LMM vervangen, rondje rijden... ik merkte het verschil wel met m'n eigen LMM. En hij had ze inderdaad liggen... en goedkoper dan Tuynder, dus ik kon op dat moment niet klagen.

Bij mijn V6 heb ik niet per uur betaald, maar een vaste prijs voor chippen op maat op de bank, was ook 156 CF2 3.0 software dus die stond al niet helemaal op de prijslijst. 4 of 5 runs gedaan, leuk babbeltje geslagen, kapotte bobine vervangen Deuh - heeft best wel lang geduurd (eerst nog een vervangende bobine zoeken in de buurt) en Stephan blijft er ijzig kalm onder... alsof ie aan de valium zat ;D Auto rijdt prima dus daar zeker geen klachten over.

Ik ben tevreden van squadra, maar dat hoeft 'm niet speciaal heilig te maken. Het neemt niet weg dat een Savali of BMD niet even goed of beter kan zijn. Los van het mogelijke prijsverschil. Ik ben gegaan waar ik de meeste positieve reacties van hoorde, en de tweede maal omdat ik de eerste maal tevreden was :) Dat het bij anderen met minder moeite weer buiten rijden was, tja, sloop je wagen wat meer, zoals ik, dan krijg je meer tijd van Squadra  v6tech1 v6tech1

De normaalste Belg van heel Nederland

*

Offline Jumping Jack Flash

• 4276
  • Marlin Barracuda
« Reactie #46 Gepost op: 09 oktober 2013, 18:45:03 »
Op deze reactie was ik aan't wachten, want dit spreekt bijna iedereen tegen op de vorige 3 pagina's...

Vergeet ook niet dat je er te laat aankwam door het ongeval op weg naar ginder....  en toch bleef hij kalm en vriendelijk EN behulpzaam!  denk dat hij misschien schrik heeft van jou...
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline Henkio

• *
  • 5563
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
« Reactie #47 Gepost op: 09 oktober 2013, 19:16:08 »
Ook ik ben best tevreden met Stephan. Weinig reden tot klagen en zijn producten zijn gewoon ok.

Wat wel wat minder is bij hem is het meedenken bij speciale wensen . hij houdt het graag allemaal netjes.das voor de meesten ook maar beter, maar stel ik heb een ander plenum en wil daar wat mee experimenteren, dan ga igik zoeken naar een adresje en niet naar stephan. Gelooft hij dr niet in, dan wordt het ook niks zeg maar..

Ik zou echter zonder veel nadenken een eventuele volgende diesel voor dagelijks gebruik door hem laten doen.

*

Offline sid3windr

• 9253
  • Tom zonder H
« Reactie #48 Gepost op: 09 oktober 2013, 21:11:22 »
Op deze reactie was ik aan't wachten, want dit spreekt bijna iedereen tegen op de vorige 3 pagina's...

Vergeet ook niet dat je er te laat aankwam door het ongeval op weg naar ginder....  en toch bleef hij kalm en vriendelijk EN behulpzaam!  denk dat hij misschien schrik heeft van jou...

Klopt, had ik voor gebeld en dat was een OK reden voor zijn vrouw om wat later te komen. Ik vind het ook wel een reden goed genoeg om niet kwaad te zijn. Dat ik op 5 cylinders aankwam en 9 bobines op 4 uur rijden had liggen kreeg 'm nog niet ver genoeg om een neusvleugel te vertrekken... injectoren gecontroleerd, etc etc tot de diagnose gevormd was.

Maar euh schrik? Heb je 'm al eens gezien? Is niet veel kleiner dan ik, en best stevig gebouwd hoor :) Dus denk niet dat dat de reden was ;)

Gelooft hij dr niet in, dan wordt het ook niks zeg maar..

Dat is inderdaad wel waar. Beetje zoals anderen zeggen, wat koppig, geen EGR apart willen doen, etc. Maar ik mailde hem een paar weken terug voor een 166 ECU inbouw ala Tim, en hij was wel behulpzaam, paar keer heen en weer gemaild over mogelijkheden, prijzen, en welke onderdelen ik verder nog allemaal nodig had. Prijs viel wel een beetje tegen Deuh dus dat bevestigt wel wat posts hier zeker?  v6tech1 v6tech1 (maar niet duur genoeg om het plan helemaal van tafel te vegen)
De normaalste Belg van heel Nederland

*

Offline Martijn_vK

• 964
« Reactie #49 Gepost op: 10 oktober 2013, 08:09:12 »
Dat Squadra goede spullen levert mag best gezegd worden. Er is volgens mij niemand die dat niet vind. Ik heb geen ervaring met Stephan maar ik schrik gewoon af van de prijzen die genoemd worden. Chiptuning bij Squadra kost meer dan 10 procent van de waarde van mijn auto en dan is het voor mij klaar. Als ik een dikke portemonnee had had ik het wel gedaan, maar ik heb mijn Alfa bij elkaar moeten sparen en steek die 560 euro liever in echt noodzakelijk onderhoud. Vandaar dat ik ook verder kijk en nu die gasten van DM tuning tegenkom die een vergelijkbaar geintje uithalen voor 225 euro. Zo te zien is het een redelijk grote organisatie met meerdere vestigingen in Nederland en Belgie en zelfs daarbuiten en echt gericht op en gespecialiseerd in chiptuning. Niet zomaar een buurtgarage die foekiewoekietuning van internet plukt en in je auto upload.

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag. Wordt vervolgd...