1.9 jtd upgrade

• 78 Reacties
  • 17895 Gelezen

*

Offline aytac

• *
  • 2995
  • Geslacht: Man
Re:1.9 jtd upgrade
« Reactie #75 Gepost op: 17 december 2013, 13:39:50 »
das dan toch een toeren begrenzer

+1

Tis wat je onder een begrenzer verstaat denk ik...? Hij word toch 'begrensd'? Of dat nu minder inspuiten is, niet inspuiten is, geen vonk is, wat dan ook... Er word iets gedaan om het binnen de lijntjes te houden.

Maargoed zal wel aan mij liggen  :P

*

Offline JS JTD

• 558
    • JTD-Performance
« Reactie #76 Gepost op: 17 december 2013, 15:06:18 »
+1

Tis wat je onder een begrenzer verstaat denk ik...? Hij word toch 'begrensd'? Of dat nu minder inspuiten is, niet inspuiten is, geen vonk is, wat dan ook... Er word iets gedaan om het binnen de lijntjes te houden.

Maargoed zal wel aan mij liggen  :P

Het toerental wordt inderdaad begrensd, maar wat ik eigenlijk bedoel is geen aan/uit begrenzer.
Bij een benzinemotor wordt het toerental abrupt afgekapt door bijv. de ontsteking te onderbreken, met een pulserend geluid tot gevolg.
Met Diesels wordt de inspuiting geleidelijk aan teruggebracht waardoor er een stabilisatie optreedt en de motor op een vast toerental blijft draaien.

Dus verschil in de uitvoering, maar zoals je terecht opmerkt zijn het beide begrenzers.
JTD-Performance.com

*

Offline fly-by

• 2101
  • Bella is een beest!
« Reactie #77 Gepost op: 17 december 2013, 15:17:58 »
Nou, dan heb ik deze morgen de jtd nog eens in de begrenzer getrapt  ;D
voelde een toename meer in snelheid @ 5000 rpm , dan maar geschakelt

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #78 Gepost op: 21 december 2013, 07:24:17 »
JTD heeft geen toerenbegrenzer...

Het toerental wordt inderdaad begrensd, maar wat ik eigenlijk bedoel is geen aan/uit begrenzer.
Bij een benzinemotor wordt het toerental abrupt afgekapt door bijv. de ontsteking te onderbreken, met een pulserend geluid tot gevolg.
Met Diesels wordt de inspuiting geleidelijk aan teruggebracht waardoor er een stabilisatie optreedt en de motor op een vast toerental blijft draaien.

Dus verschil in de uitvoering, maar zoals je terecht opmerkt zijn het beide begrenzers.

Altijd leuk om te kunnen zeggen, zie je nou wel  :P  : ach, kom maar...