Re-grind nokkenassen vraagjes

• 0 Reacties
  • 1466 Gelezen

*

Offline Alfafa

• 1065
  • Geslacht: Man
Re-grind nokkenassen vraagjes
« Gepost op: 20 april 2014, 22:58:25 »
Tis voor een ander project-ie van me,

Ik heb Ipv Normale nokkenassen, verslepen nokkenassen gekocht  :-X dus ik dacht dat ik kent cams 272/272 had gekocht, maar ja hoeft niet slecht te zijn maar wat wel het geval is dat de basis cirkel anders is nu en ik heb speling,
De nokken drijven de kleppen hydraulisch aan.

Nu ben ik wat aan het meten gegaan, (als ik het dan ook goed heb gedaan)

Standaard Basis cirkel dia. 34mm
inlaat cirkel dia. 32mm
uitlaat cirkel dia. 30.4 mm

nou ja ff kijken wat het is dan ze zien er wel aardig uit.

Hier de max lift van de inlaat

Dus volgens mijn graden kaartje

inlaat
0mm  230 graden
1mm  202 graden
10.282mm 154 graden
1mm 103 graden
0mm 85 graden

uitlaat
0mm stom genoeg niet opgeschreven opnieuw dum fuck.
1mm 182 graden
10.349mm 230 graden
1mm 271 graden
0mm 311 graden

Als het goed is ..
Als tenminste de kruk duratie of hoek in graden de helft is als de nokkenas. dan moet de duratie in graden van de nok x2

als ik de inlaat bereken
dan lees ik 230 - 85 mm = 145 x2 (nok tov de kruk) = 290 graden duratie... das heftig lijkt me voor hydro's
de uitlaat moet ik nog een keer meten maar ik denk dat het op ongeveer 268 - 270 moet zitten.

Nu de ham vraag,
1. hoe bepaal ik hoeveel overlap geef en/of lift in bdp ? (met verstelbare wielen)
2. Top hat shims of lash caps genaamd - ik mis dus 1 en 1,8mm

Een volgens mij respectabele revisie man zegt neuh is niet nodig, een ander waar ik reeds een vliegwiel heb laten afdraaien zegt ja 1,8 is wel veel dat de hydro stoter deze moet opvangen.
Nu wilde ik deze of zelf laten maken of het liefst kopen omdat ze waarschijnlijk gehard zijn.

nu verkoopt AVL Schrick deze in 1mm (dus das goed)
en QED Motorsport ze in 1.905 mm (0.075") is dit een probleem lijkt me niet denk ik.

de tuner waar ik reeds wat werk heb verricht die zegt: ik maak ze van 316L .. dat snap ik dus niet dat is net kauwgom het is een plaatje van een mm natuurlijk waar denk 75kg druk elke keer op komt. ik zou eerder zeggen staal 52 of 1.4057

Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...

ex Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V Nero Mettalico
Alfa 159 SW Ti TBI Rosso Competizione
------