Ik heb eerder een poging tot een voorstel topic gedaan. Die kwam helaas bij chitchat terecht. Door omstandigheden is die niet verplaatst. Nu gaat het beter hoop ik. De meeste forumleden kennen mij en of mijn GTA al. Ik heet Gerrit Jan en woon al jaren in Apeldoorn en doe iets in de ICT.
Mijn forum naam is 405T16, daar ik jaren een Peugeot 405 T16 heb gehad maar die heb ik onlangs verkocht.
Ook heb ik sinds november 2011 een tijdje een witte 156 JTD sedan gereden als pekel bakkie. Die is ook verkocht.
Mijn vader reed vroeger Peugeot 404 en later Alfa Romeo, een beige Giulia Super, voordat hij op praktische VW's en Volvo's overging.
Ik heb zelf jaren Peugeot gereden, een 205 diesel, 105 benzine, 309 diesel, 405 GR op LPG en die unieke 405 T16.
Ook diverse lease auto's gereden, Ford, Renault en Seat en zo.
De mooiste lease auto was toch wel een Alfa GT JTDm, die reed ik in 2007. Daar is mijn eerste Alfa viruszaadje mee gezaaid.
Een andere auto als deze Alfa zie ik mezelf niet snel rijden, ik ben helemaal verknocht aan de GTA met die machtige Busso V6 en ken al haar nukken.
Soms kun je me op Assen, Zandvoort of de Nordschleiffe vinden. Spa-Francorchamp vind ik het mooiste circuit.

Mijn GTA heb ik 16 november 2009 gekocht na 18 maanden veel plezier met een Azzurro Nuvola parelmoer blauwe 156 2,5 V6 sedan uit 1999.

156 GTA SW bj. 2003, kleur 428 Blu Cosmo, kenteken 31-NX-VP april 2004, km-stand aankoop circa 85.000 km. Inmiddels de 213.000 km gepasseerd.

full options af fabriek:
Xenon, metalic lak, navigatiesysteem.
Standaard uitrusting: Radio met CD wisselaar en Bose audio, Recaro zwart leren elektrisch verstelbare sportstoelen met verwarming.

Sinds de aankoop zijn er enkele aanpassingen gedaan. Omdat ik veel snelweg kilometers maak heb ik begin 2011 LPi laten inbouwen.
Extra's: Vialle Lpi G3 installatie in 2011, donkerbruine fuelrail injectoren, bruto 72 liter LPG-tank, vulnippel achter nummerbord, oil catchcan, FM intake buis, FM Sportluchtfilter, aluminium bodemplaat, startknop.
Hartgers volledig aluminium radiateur (15% meer koelvermogen), ex Ron Sanen CSC einddemper, (RVS katvervangers ligt op zolder), (Unicorse replica equal length pipes + heatwrap zijn momenteel lek), Agip Racing 10W60 motor-oil.
Onderstel: warmte behandelde geventileerde 330 mm Brembo remschijven voor, SP2500 remblokken voor en SP3000 achter, QSP veerpootbrug voor, Toons camber bussen, Bilstein B16 PSS9/10 dempers/veren.
Banden en velgen: 17" GTA + Michelin Alpin A4 225/45 H, 18" OZ Ultraleggera matzwart plus rommelbandjes, 19" OZ Ultraleggera gunmetal grijs + Michelin Pilot Super Sport 225 en 235/35 Y + 5 mm voor en 12 mm spacers achter.
Wensen: Quaiffe differentieel, Rotrex compressor (ooit), oliekoeler versnellingsbak, RV-Corse tuning, Guerrilla exhaust met klep, front leds.
Plannen voor 2015 circuit set-up: FDS1334 brake pads + gegroefde/geboorde 330 mm remschijven + koelluchtslangen, nylon topmounts, Eibach stabi's.
Begin 2012 is de GTA overgespoten door Jan van de Burgt Autoschadeherstel in Kesteren, met een top resultaat van een echte vakman.
Later zijn er bij Martijn Goorden in Vorden Bilsteins B16 gemonteerd en is de bodem gelast en roestbestendig in de menie gezet.
In 2013 zijn de nokkenassen en alle 24 hydraulische klepstoters vervangen, dat was wel even schrikken en slikken.
Momenteel is er een draagarm aan vervanging toe en moet de achterruit-wisser gerepareerd.
Verder nog een A4-tje aan details, kleinigheden en veel meer verhalen waarvoor de tijd nu ontbreekt.
Ik ken inmiddels veel forumleden bij naam en vind dit toch wel een erg leuke club.

Foto's;

Winterberg juni 2014