Selespeed module, activator. Wat wordt daarmee bedoeld?

• 9 Reacties
  • 4342 Gelezen

*

Offline sght97

• 1201
  • Geslacht: Man
  • Vader van Ppriscilla (Sil ) R.I.P. 16-09-2009
Selespeed module, activator. Wat wordt daarmee bedoeld?
« Gepost op: 07 oktober 2014, 19:49:55 »
Vandaag te horen gekregen, dat de selespeed module, activator kapot is.
Dit heb ik telefonisch doorgekregen, nadat het signaal klonk en het rode symbool (selespeed) begon te knipperen.
Laten wegslepen naar Otten Breda en daar hebben ze haar uitgelezen en nagekeken en bovenstaande geconcludeerd.
Ik moet, eerlijk gezegd, morgen nog bellen om door te geven wat ik wil gaan doen met Bella.
Maar weet iemand mij te vertellen, wat het precies inhoudt?

Groet,

Patrick.

P.s.

Betreft  (nog steeds) 156 2.0 Selespeed 2001.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2014, 19:51:03 door sght97 »

*

Offline Tim Auto Zagato

• 477
    • Auto Zagato
Re: Selespeed module, activator. Wat wordt daarmee bedoeld?
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2014, 20:33:02 »
Beetje makkelijk om te roepen dat de module defect is. Hiermee bedoelen ze de complete schakelrobot bovenop de bak. Vaak wordt er ten onrechte gezegd dat deze defect is omdat simpelweg de kennis niet in huis is om een goede diagnose te stellen. Toevallig had ik vandaag ook een klant bij mij met een 147 selespeed. Deze was bij een dealer geweest na problemen met het aangrijpen van de koppeling. De dealer zei dat de computer defect was a €1000,- + een beetje. Uiteindelijk bleek het probleem o.a. te zitten in de koppelings afstelling....kosten nog geen nihil....ik zou als ik jou was iemand anders een second opinium laten geven.

Gr en succes!
Tim
AR156C#2088 - mijn PP
gereden;  33 1,5 QV,  145 1,8 16V,  145 1,8 16V Turbo, 156 VMR25,156 1.8 SW, Grande Punto, 156 Gta Selespeed.

*

Offline goofy

• *
  • 1007
  • 156 1.8TS- 2.5v6 sw & GTA sw
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2014, 22:44:38 »
Beetje makkelijk om te roepen dat de module defect is. Hiermee bedoelen ze de complete schakelrobot bovenop de bak. Vaak wordt er ten onrechte gezegd dat deze defect is omdat simpelweg de kennis niet in huis is om een goede diagnose te stellen. Toevallig had ik vandaag ook een klant bij mij met een 147 selespeed. Deze was bij een dealer geweest na problemen met het aangrijpen van de koppeling. De dealer zei dat de computer defect was a €1000,- + een beetje. Uiteindelijk bleek het probleem o.a. te zitten in de koppelings afstelling....kosten nog geen nihil....ik zou als ik jou was iemand anders een second opinium laten geven.

Gr en succes!
Tim

inderdaad
Als je alles vervangt is het altijd opgelost h?© zo denken die mannen

*

Offline katuut

• *
  • 4318
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2014, 23:15:16 »
Da is dan ook zo  ;D
Last hebbend van detaildiarree

*

Offline sght97

• 1201
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2014, 10:58:54 »
Hoi Tim en Patrick (en katuut),

Bedankt voor jullie reactie.
Zou het evt. nog mogelijk zijn, om van Breda naar Oosterhout (10km) te rijden of is dat echt af te raden?

Groet,

Patrick.

*

Offline HeMaN

• 645
    • Hijmen.NL
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2014, 14:52:44 »
Hoi Patrick, tijd geleden :D

Bedoelen ze echt de selespeed activator of kan het ook de accumulator zijn?
Dat laatste is de drukbol van de selespeed installatie.
Bij de Alfa onderdelen is deze niet los te koop, maar bij de Fiat hebben ze deze wel apart als onderdeel

*

Offline sght97

• 1201
« Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2014, 14:28:56 »
Hoi Hijmen,

Indedaad lang geleden.
Accumulator is inderdaad los te verkrijgen van de Fiat Stylo Abarth.
(Via PB) : Hoe gaat verder met jullie?

Groetjes,

Patrick.

*

Offline sght97

• 1201
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:35:49 »
Net is Goofy bij mij geweest en heeft Bella uitgelezen, mee gereden en er waren geen foutmeldingen.
Ik ben heel blij en morgen ga ik weer een eindje rijden. party

Groet,

Patrick. :thumbsup:

*

bonberg

« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2014, 08:39:26 »
Blijft geval apart dat selespeed. Als het eenmaal rijd geen probleem. Heerlijk zelfs, maar als het kuren krijgt......
van de week bij mij ook selespeed lampje branden. Meteen olie gecontroleerd. Stond helemaal leeg. Gelukkig heb ik altijd een fles in de auto met die selespeed olie. Eens in de zoveel tijd doet hij dit. Kan weer half jaar goed Gaan.
1e en 2e. Versnelling. Knipperen en auto schakeld onrustig. Laten afstellen maar naar verloop van tijd is het weer niks. Koppeling ook al laten vervangen. Nou ik geef het op !!!

Maar goed olie in de gaten houden bij selespeed!!! Was eigenlijk de boodschap!!!!

*

Offline fransois

• *
  • 183
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2020, 14:28:56 »

Gr en succes!
Tim

Top antwoord!
Een ieder natuurlijk een fijne dag