"Leden van toen?"

• 476 Reacties
  • 61957 Gelezen

*

Offline ArjanB

• 1814
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV TCT
Re: "Leden van toen?"
« Reactie #475 Gepost op: 03 april 2021, 10:20:53 »
Mooie auto, super mooie kleur!
En inderdaad schroef set moet wat omhoog  :thumbsup:

Heb zelf even naar een 135i gekeken (ipv de QV) maar is het niet geworden. Prijzig, en qua onderstel niet zo perfect als je zou verwachten - andere dempers + veren + stabi en M3 onderste draagarmen zijn gebruikelijke mods om hem leuk sturend te maken. En omdat je achterwielaandrijving hebt, ook een sper. En dan wordt het direct een flink stuk duurder... Las ook van iemand die er een heeft, dat het allemaal wel erg makkelijk heel snel gaat, wat minder beleving.
Diefstal gevoeligheid (auto zelf, of interieur, of lampen etc) hebben voor mij de deur dichtgedaan. Geen Duitser voor mij. Knap dat jij het wel opnieuw aan durft.

Jouw auto heeft in ieder geval onderstel al gedaan, da's mooi. En de juiste opties.
Veel plezier ermee!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline deBruijnJ

• 1198
  • Geslacht: Man
Re: "Leden van toen?"
« Reactie #476 Gepost op: 08 april 2021, 08:45:56 »
Thanks!

135i lijkt mij ook wel een leuk ding, met een paar mods gaat zoiets richting de 400pk.. Das wel spannend denk ik Hahaha Onderstel hoeft (bij een E9x iig) niet heel veel aan te gebeuren hoor, standaard schijnen de dempers/veren wel tekort te schieten inderdaad maar bij mijn 335d was de KW set de enige modificatie. Sportpakket stabi's had ie al, als die uberhaupt anders zijn dan van een non-M, dat weet ik niet. Auto lag echt op de weg alsof ie op rails reed. Met M3 armen wordt het wellicht nog beter, maar met de setup die ik had kon je echt achterlijk hard de bocht om. Een sper, tja, heb ik wel eens over gedacht maar nooit echt gemist. Dat zou vooral bij een sprint vanuit stilstand een flink verschil moeten maken, en het zou de auto wat voorspelbaarder maken als je uiteindelijk de grip verliest aan de achterkant. Om grip te verliezen met een sper schijn je alleen zowat 2x zo hard te moeten gaan als zonder, en zonder moet je eigenlijk wel al behoorlijk achterlijk lomp doen, op droog iig. Schijnt overigens ook dat de e-LSD van de F-series een stuk beter werkt dan bij de E-series, dus dat niet meteen al het vermogen eraf gegooid wordt. Gaan we meemaken bij de eerste regenbui als ik de auto heb ::)

En inderdaad erg fijn dat deze al het onderstel heeft, en de extra pit van VVT ;D