Automatisch inklappen spiegels 159 >2008

• 10 Reacties
  • 3097 Gelezen

*

Claudio

Automatisch inklappen spiegels 159 >2008
« Gepost op: 21 mei 2016, 21:25:08 »
Mijn Alfa 159 heeft spiegels die automatisch inklappen als ik op het knopje druk waar je ook de spiegels mee afstelt.

Dat vind ik op zich al cool 8) Maar hoe cool zou het zijn als ze automatisch inklappen als ik mijn deuren vergrendel. Ik las ergens dat je dit kon bereiken door het knopje ingedrukt te houden tot je een pieptoon zou horen waarna de spiegels automatisch zouden inklappen bij het vergrendelen van de portieren.

Maar dit werkt bij dus niet. :'( Alfa zou dit bij de modellen na 2008 uit de module hebben gehaald. Zo ook het op afstand sluiten van alle ramen >:(

Weet iemand misschien of er ergens een aftermarket module bestaat die het weer mogelijk maakt om mijn ramen en spiegels op afstand te sluiten/inklappen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Saluti, Claudio

*

Offline kees artc40

• 161
  • Geslacht: Man
  • AR156 Club
Re: Automatisch inklappen spiegels 159 >2008
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2016, 12:47:59 »

*

Claudio

« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2016, 19:01:35 »
Dank je wel Kees, In het boekje staat Bij uitvoeringen met elektrisch verstel-bare stoelen en die heb ik niet. Jammer hoor, had wel leuk geweest.

*

sud-duc

« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2016, 23:30:31 »
Heb je nog verder gezocht Claudio? Moet toch een module voor te vinden zijn?
Lijkt mij ook wel een mooie (nutteloze) optie  8)

*

Claudio

« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2016, 14:39:54 »
Jazeker! ik geef niet zomaar op. 

Ik zag via MultiEcuScan de module "mirror white memory" op "niet aanwezig" staan. Ik heb deze op wel aanwezig gezet maar het haalde natuurlijk niets uit. In ieder geval weet ik nu echt zeker dat die module er letterlijk niet in zit.

Ik ben op zoek gegaan naar een specifieke module voor de (939 TBI) maar die kon ik nergens vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden was een universele CAN-BUS Service interface. Deze module zou schakelen op verschillende input signalen zoals de deur vergrendeling (via remote) Er zou dan een van de module een signaal doorgezet kunnen worden die de spiegels zou laten inklappen. Maar het moet natuurlijk ook omgekeerd bij het ontgrendelen. En dan moet er ook nog spanning op de motortjes van de spiegels komen te staan als het contact uit is. (wat nu niet zo is) Maar dan ook weer niet de hele tijd want dan kan je accu er weer op leeglopen. 

Hier ben ik een blijven hangen. Liefst wil in namelijk ook dat al mijn ramen sluiten als ik de auto vergrendel. dit zou met de zelfde module moeten kunnen. maar voor de achterramen moet je het signaal weer hoog houden tot de ramen gesloten zijn. dat maakt het net weer wat moeilijker. (maar niet onmogelijk)

http://www.navinc.nl/Alfa1592005-201--9?s=2396
http://www.navinc.nl/Alfa1592005-201--9?s=3265
http://www.navinc.nl/Alfa1592005-201--9

Heb jij misschien nog idee├źn?

*

sud-duc

« Reactie #5 Gepost op: 07 augustus 2016, 19:30:56 »
Ik heb er me nog helemaal niet mee bezig gehouden eigenlijk. Ik ben nog aan uitvogelen welke navi/DVD unit ik zal inbouwen.

*

Claudio

« Reactie #6 Gepost op: 09 augustus 2016, 13:44:40 »
Oke', Ik heb zelf de Pioneer F80DAB daarvoor een Avic F30BT . Persoonlijk vind ik de spraak begeleiding van mijn oude Pioneer beter. Nu is het net google talk. woordjes aan elkaar geplakt. Ik had 'm bijna ingeruild voor een Alpine X800D-U  maar die zou de zelfde google talk spraak begeleiding hebben. Als je nu OEM Bule and me heb is het nog wel even een dingetje om een aftermarket navi in te bouwen.

*

sud-duc

« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2016, 10:39:36 »
Oke', Ik heb zelf de Pioneer F80DAB daarvoor een Avic F30BT . Persoonlijk vind ik de spraak begeleiding van mijn oude Pioneer beter. Nu is het net google talk. woordjes aan elkaar geplakt. Ik had 'm bijna ingeruild voor een Alpine X800D-U  maar die zou de zelfde google talk spraak begeleiding hebben. Als je nu OEM Bule and me heb is het nog wel even een dingetje om een aftermarket navi in te bouwen.

ah thanks voor de info.
Ja ik heb nu de Blue and me set erin. En de Bose set.
Op zich ben ik over het geluid wel tevreden, maar ik vind een groot scherm gewoon mooier dan de standaard inbouw unit.
Zit nu te kijken om deze unit te bestellen:
http://link.marktplaats.nl/a1021359247  (ook nog goedkoper te bestellen via het www)

Is compleet passend zonder zo'n 2 din pasrand.
Ik kan alleen geen uitgebreide reviews vinden van gebruikers van de set.

*

Claudio

« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2016, 14:05:17 »
Zonder zo'n 2 din pasrand?

Zelf heb ik onlangs mijn 2e aftermarket navi in (laten) bouwen. De eerste keer omdat ik het niet aandurfde. De 2e keer had ik het direct bij de aankoop geregeld. Bij mij zit er ook standaard Bose in met mijn sub in de hoedenplank (berlina) klinkt super tof :D

Er zijn wel wat dingetjes waar je mee te maken zal krijgen als je over wil naar een aftermarket Navi.

De 159 komt fabriek-af met twee verschillende inbouw maten in het dashboard paneel. OEM navi heeft iets meer ruimte dan met Radio. ( Daar kwam ik achter toen ik de verkeerde pasrand had besteld.)

De 159 met OEM radio heeft ook een enkel din met een dubbel din front. Dit inbouw frame zal je dus moeten vervangen voor een met dubbel din en zit overigens ook nog achter het dashboard paneel.

Als je de knoppen op je stuur wilt blijven gebruiken zal je ook een stuurwiel interface nodig hebben die specifiek voor je 159 is met dat type/merk navi.

De modules of nodes die te maken hebben met Blue and zal je ook uit moeten schakelen in de OBD anders zal je continu getergd worden met foutmeldingen van modules die niet binnen zijn gekomen.

Persoonlijk zou ik niet voor een onbekend merk navi kiezen. Ik betwijfel of er wel een stuurwiel interface voor te vinden is. Maar misschien heb ik wel zit ik er wel helemaal naast. Je zou het in de groep kunnen gooien op een ander draadje.

*

sud-duc

« Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2016, 18:53:39 »
met zo'n pas rand bedoel ik de plastic rand die om je 2Din scherm zit om het passend te krijgen in het alfa dashboard.

Bij deze set zit een kabel voor de stuurwielbediening. Je kunt in een menu de knoppen op het stuur toewijzen.

Zal nog eens verder informeren [emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

*

Claudio

« Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2016, 19:38:57 »
Die bedoel ik ook.  De 159 heeft twee verschillende dashboard panelen ;)