Lekstroom 300ma

  • 31 Reacties
  • 4283 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Chili palmer

Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #25 Gepost op: 02 juni 2016, 23:28:09 »
Idd , mijn fout.  Klopt niet. 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


*

Offline Tiesje

  • ****
  • 292
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #26 Gepost op: 02 juni 2016, 23:44:40 »
Ik wilde ooit ook eens een 80+ Accu installeren. De monteur raadde dat af "omdat de standaard dynamo hem toch niet helemaal oplaadt; moet je ook een zwaardere dynamo nemen".
Had hij gelijk? Heb jij wel eens gemeten of die accu inderdaad 100 A lading heeft? Ik ben benieuwd naar het resultaat  :ok:

PS: de 1.8 start na 4-5 weken stil staan probleemloos. Er zit een 72A Bosch Silver accu in.

Dat moet dan een automonteur zijn... :!nooooo :!nooooo :!nooooo
AR156C#2263 - mijn PP

Als je dan toch niet wacht tot het groen wordt, blijf dan ook met je tengels van het knopje af!

*

Offline MartinPool

  • ******
  • 1638
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #27 Gepost op: 03 juni 2016, 09:01:58 »
Op het werk laden wij 2x 1500 CCA accu`s met een 50A soms zelfs met een 25A lader.
En dat gaat prima.

Maar gewoonlijk is het een vuistregel om 10% van de capacatiteit van de accu`s als laadstroom te gebruiken, voor een 80Ah dus een 8A laadstroom.
Maar kan ook rustig wat minder, laden duurt dan alleen langer en het is dan de vraag of je dat wilt.

*

Offline aytac

  • *
  • 2995
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #28 Gepost op: 03 juni 2016, 12:01:20 »
In de auto is het toch meestal 100% zo niet meer. Een 74a accu word met 100A dynamo opgeladen. 100A accu word met 120A of soms wel 140A opgeladen. Kan schijnbaar gewoon. Daarom is een lege accu ook meestal na 45 minuten en anders een uur rijden zeker wel goed vol.

*

Offline MartinPool

  • ******
  • 1638
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #29 Gepost op: 03 juni 2016, 12:26:25 »
Klopt inderdaad, de accu`s waar ik het over heb worden geladen door een acculader en de motoren draaien vaak lang en startten weinig.
De accu`s zijn ook echte startaccu`s, worden alleen gebruikt voor starten en zijn back-up voor de back-up (7 of 19 Ah) accu`s mocht de netspanning weg zijn.

In een auto voorziet de accu ook de auto van stroom mocht de motor niet draaien en tijdens het rijden word de accu weer bijgeladen maar voorziet de alternator ook de auto van stroom.
En tel alles maar eens bij elkaar op als je de lampen aan hebt, radio etc etc.
Alternator is dus niet alleen een acculader maar ook een stroombron.

Maar ik ben er toch wel nieuwsgierig na of de 300 mA een lekstroom is veroorzaakt door de radio en andere systemen die standby staan of dat er ergens iets aan blijft staan ?

*

Chili palmer

Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #30 Gepost op: 08 juni 2016, 21:54:23 »
Inmiddels alles gemeten en uit gezocht en ik kan gewoon niets vinden , het is precies 0.25 ampère. (Meet 200ma met multimeter en ampère tang) Dat is dan wel weer opmerkelijk. 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


*

Chili palmer

Re: Lekstroom 300ma
« Reactie #31 Gepost op: 08 juni 2016, 21:55:07 »
250ma

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk