Welke specs heb ik?

• 10 Reacties
  • 1092 Gelezen

*

Luckymonkey

Welke specs heb ik?
« Gepost op: 02 juli 2016, 10:47:38 »
Beste mensen van alfaville,

Ik vraag me af of ik nog ergens terug kan vinden wat voor specs mijn auto heeft. Ik lees van alles over selespeed en voor facelift en na facelift. Uitvoering met houten stuur en middelen console en met carbon look console. Is er ergens een site waar ik mijn vin invoer en dat de magic pixies mij laten zien wat ik allemaal heb?

Lucky

*

Offline Deebo

• 1342
  • Geslacht: Man
Re: Welke specs heb ik?
« Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2016, 10:53:59 »
je kan gewoon op autoweek.nl je automodel invullen en dan staan de gegevens volgens fabriek er op,
niet specifiek op chassis, gewoon op model/motorisatie

*

Luckymonkey

« Reactie #2 Gepost op: 02 juli 2016, 10:56:04 »
En de voor en na facelift? Wat zijn specifiek de verschillen?

*

Offline Deebo

• 1342
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2016, 11:06:08 »
je weet toch welk bouwjaar hij is? ;D
klik dan het model met jouw bouwjaar aan ;)

Wat bedoel je met specs, de opties of gewoon de gegevens zoals verbruik, 0-100, pk, nm enzovoort?
De opties vind je er niet op, de rest wat ik zei o.a. wel
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2016, 11:07:32 door Deebo »

*

Luckymonkey

« Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2016, 09:38:50 »
Rustig aan deebo  fruyt1 . Wist ik veel dat de facelift pas in 2003 is gebeurd. Dat had je ook gewoon kunnen zeggen. Maar de rest van de specs had ik al inderdaad en waar staat selespeed voor? En ik wist eerst ook niet wat twin spark was, nog nooit van gehoord maar betekent dit ook dat de brandstof op 2 plekken per cilinder erin komt of niet? Neem aan van wel als het een 16 klepper is. 2x in en 2x uit per cilinder.

*

Offline BellaNuvola

• *
  • 2067
  • Ongeacht de kleur:een 156 is altijd bruin! (roest)
« Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2016, 09:51:41 »
Je kunt natuurlijk ook ZELF de gemakkelijkste dingen opzoeken. Zo is Twin Spark gewoon engels en staat voor 2 bougies per cilinder = 8 bougies..

Ik denk dat het komt omdat de meesten hier echte Alfa liefhebbers zijn en zij dan een beetje verbaasd zijn als jij vraagt wat Twin Spark of Selespeed is....?
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2016, 10:19:04 door BellaNuvola »
Alfa-rijder vanaf 1987.
Nu nog een 156 1.8 TS in Azzurro Nuvola met beige leder op 17 inch Selespeed wielen. Afgeleverd op 11 januari 1999 door (toen nog dealer) Madeno Racing.

*

Offline Deebo

• 1342
« Reactie #6 Gepost op: 03 juli 2016, 10:13:16 »
Ik denk dat het komt omdat de meesten hier echte Alfa liefhebbers zijn en zij dan een beetje verbaasd als jij vraagt wat Twin Spark of Selespeed is....?

Klopt, en ik bedoelde het ook niet aanvallend ;D
Maar als je op de site keek dat ik zei, zie je de bouwjaren bij de verschillende modellen staan, daarom vroeg ik, je weet het bouwjaar toch?

*

Offline Pjotr 156

• 12260
  • Keep that engine alive
« Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2016, 10:22:12 »
het stuur en midenconsole zie je wat de afwerking is
je hebt een 1.8 ts dan kan de optie automaat (selespeed) niet aangevinkt zijn
of je een faselift hebt heb je hoop ik besloten voor dat je bella kocht (en hangt af van bouwjaar

*

Tazio

« Reactie #8 Gepost op: 03 juli 2016, 10:50:44 »
Gaat ie dan, geschiedenisles:  De 156 kwam eind 1997.  Van de 1.6 weet ik dat die het eerste jaar technisch totaal anders was dan de latere modellen. Injectie, abs sensoren, achterbrug, etc. Dit is amper een jaar geleverd .

Tot de zomer van 2000, toen kwam er een behoorlijk ingrijpende technische wijziging en gingen alle motoren van fase 2 naar fase 3.

Febr 2002 kwam de GTA als eerste met het nwe dashboard uit, de rest van de modellen volgden later dat jaar.

Nog een jaar later volgde de facelift van Giugiaro die in al zijn bescheidenheid dacht dat ie het beter kon dan de meester.

Zodoende heb je 2 modellen 156, al wordt het eerste type met faceliftinterieur ook wel type anderhalf genoemd. Met de technische aanpassingen tussendoor zou ik het persoonlijk zo omschrijven:

MK1a
MK1b
MK1c met fase 3 motoren
MK1d met het nwe dash
MK2

Niet heel gek dat je de weg kwijtraakt overigens.

Selespeed is alleen geleverd op de 2.0TS,  JTS en 3.2 GTA
Qsystem is alleen geleverd op de 2.5
Standaard had de 2.5 vanaf dag 1 een zesbak. Vrij uniek in 1997, voor zover ik weet gingen alleen de Punto en Calibra hem voor.
Airco was op alle modellen leverbaar
Er is een versie geweest met slechts 1 airbag voor de bestuurder. 1.6 en 1.9 in hun allerkaalste vorm meen ik.
De GTA is nooit gefacelift
De CW heeft feitelijk de GTA schermen, maar dan in combi met de facelift.
De CW heeft als enige vierwielaandrijving, maar helaas alleen als diesel leverbaar geweest.
De 20V is een motor die beter niet in de 156 geleverd had kunnen worden omdat dat blok heel wel in staat is om de carosserie volledig aan gort te trekken. Helaas meerdere voorbeelden van onder mijn plaatwerkersneus gehad..........
Twinspark staat voor dubbele ontsteking, alleen op de 1.6 1.8 en 2.0
De JTS staat voor directe inspuiting, alleen als 2.0
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2016, 12:46:02 door Tazio »

*

Offline Van Binsbergen

• 509
« Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2016, 10:55:06 »
De 20V is een motor die beter niet in de 156 geleverd had kunnen worden omdat dat blok heel wel in staat is om de carosserie volledig aan gort te trekken. Helaas meerdere voorbeelden van onder mijn plaatwerkersneus gehad..........

Hahaha Hahaha

Vanaf juni 1999 had elke 156 standaard voor- en zijairbags trouwens.
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

*

Luckymonkey

« Reactie #10 Gepost op: 03 juli 2016, 19:00:07 »
Toppie Thanks allot people!