Wat zou je rijden als je geen Alfa kon/mocht rijden?

• 62 Reacties
  • 6058 Gelezen

*

D-Per4mance

« Gepost op: 20 juli 2016, 23:26:06 »
Ik zie hier op het forum een aantal mensen die wel eens vreemd gegaan zijn of die eerder een liefde voor andere merken hadden (waaronder ikzelf). Uiteraard wil je niks anders meer als je eenmaal een Alfa hebt gehad...

Dat riep de volgende vraag bij me op: wat zou je kiezen om mee te rijden als je geen Alfa kon/mocht rijden en waarom zou je die auto kiezen?

Uiteraard puur een "wat als" vraag. Liefst wel een beetje realistisch antwoorden. Die Pagani Zonda zit er waarschijnlijk voor niemand in.

Voor mij als doorgewinterde Honda tjoenert is het antwoord simpel: een Honda. Waarom? Omdat ze een beetje hetzelfde karakter hebben als wat mij in een Alfa zo aanspreekt: lekker stuurgevoel, gretige motoren, mooie techniek, goede wegligging en een mooie balans in het onderstel. Dat gaat trouwens voor een Jazz of Insight niet op, maar ik doel uiteraard op een Accord, Civic of S2000... Met een BMW zou ik om dezelfde redenen misschien ook nog kunnen leven, hoewel die me vaak net wat te kil zijn op de een of andere manier.

*

Offline Tiesje

• 292
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou je rijden als je geen Alfa kon/mocht rijden?
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2016, 23:33:02 »
V50 D5 R-Design met handbak en een Rica-kuurtje. Wel een van de latere modeljaren na de facelift. Dus met widespread merkaanduiding op de klep, grove grill en premium audio met bt et cetera.  Gewoon vanwege de stoere uitstraling en omdat de racefiets daar wel in past zonder dat je gelijk een lompe zware stationwagon hebt.
AR156C#2263 - mijn PP

Als je dan toch niet wacht tot het groen wordt, blijf dan ook met je tengels van het knopje af!

*

Tazio

« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2016, 23:42:31 »
Alles wat net zo direct op het gas reageert als de eerste 156 2.5 V6. Dat kan een Autobianchi A112 zijn, maar ook een Honda S2000 of Maserati Quatroporte.

Voor het praktische heb ik de afgelopen jaren vanalles gereden,  staat er nu een Panda uit 2010 voor de deur voor mijn meisje en ons kind, superhandig met 4 deuren, maar vlucht ze met een noodgang weer in haar oude 98er Puntootje 1.2 16V. Juist omdat die  wel aan het gas hangt en de Panda totaal niet. Ecobende, traagreagerende rotzooi, wij zijn er klaar mee. Liever een hyperactief 45pk 900cc motortje dan een tegenspartelende 3.2 V6 uit de 159 Q4. 

*

Offline deBruijnJ

• 1193
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2016, 08:45:33 »
Alles wat net zo direct op het gas reageert als de eerste 156 2.5 V6. Dat kan een Autobianchi A112 zijn, maar ook een Honda S2000 of Maserati Quatroporte.

Voor het praktische heb ik de afgelopen jaren vanalles gereden,  staat er nu een Panda uit 2010 voor de deur voor mijn meisje en ons kind, superhandig met 4 deuren, maar vlucht ze met een noodgang weer in haar oude 98er Puntootje 1.2 16V. Juist omdat die  wel aan het gas hangt en de Panda totaal niet. Ecobende, traagreagerende rotzooi, wij zijn er klaar mee. Liever een hyperactief 45pk 900cc motortje dan een tegenspartelende 3.2 V6 uit de 159 Q4. 

Leuk dat je ook de S2000 noemt, daar heb ik aardig wat km's mee gemaakt en is wat mij betreft qua rijden de beste auto die ik ooit gereden heb. Voor dagelijks gebruik zou die me snel gaan irriteren denk ik, maar wát een goede auto is dat.. Dat súpergretige blok al.. Ik het altijd maar met een Jack Russel die continu aan de lijn aan het trekken is, zo voelt het een beetje als je er mee rijdt: Mag ik? Mag ik? Ja? Mag ik? Mag ik? Kom op! Mag ik? ;D Hahaha Onderstel is ook top en de remmen ook. Je moet wel best stevig op de rem trappen als je echt wat vertraging wilt. Als je dat eenmaal gewend bent remt het wel erg goed :)

En de A112, das net zo'n Jack Russel.. En lekker onbekrachtigd (ook verrassend goed) remmen ;D

*

Tazio

« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2016, 08:49:44 »
Die A112 blijft een feest!  Applaus Applaus Applaus Begin september ermee naar het internationale treffen in Bamberg, daarna meteen weer door naar de goeie kant van de Alpen  :italoflag: ;D

*

Offline Bredabounce

• 372
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2016, 09:17:58 »
BMW 3 diesel (geen 318d, geen 320d) of 5 serie, Volvo met een D5 diesel, wellicht een Ford Mondeo, ook dan liever de topversie qua motorisering. Puur op basis van betrouwbaarheid, in combinatie met gewicht en verbruik; met voldoende power.
AR156C#2277
2012 Alfa Romeo 159 2.0 JTDm TI SW Nero
[X] 2010 | 159 1750 TBI TI SW Chiaccio Bianco
[X] 2005 | 156 2.4JTD 20v SW Grigio Luce di Amalfi
[X] 2004 | 156 2.4JTD 20v Grigio Metallico
[X] 2003 | 156 1.9JTD 16v SW Grigio Kafla

*

Offline deBruijnJ

• 1193
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2016, 10:13:17 »
BMW 3 diesel (geen 318d, geen 320d) of 5 serie, Volvo met een D5 diesel, wellicht een Ford Mondeo, ook dan liever de topversie qua motorisering. Puur op basis van betrouwbaarheid, in combinatie met gewicht en verbruik; met voldoende power.

Hoewel zo'n dike 3 erg goed rijdt, heb ik daar dus vrij weinig mee.. Heb een paar keer de 330d coupé (E90 is dat geloof ik?) geleend van een vriend en je merkt gewoon teveel dat je met een loeizware auto onderweg bent. Wat ook gewoon zo is, want dat ding weegt 1600kg als het niet meer is :-X Wel zeer geschikt om op zeer korte tijd in alle rust zeer grote afstanden af te leggen trouwens ::)

*

Offline frankie

• 1006
  • ex-AR156 Club #86
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2016, 10:20:32 »
Denk dat ik dan weer in een dikke Mini zou zitten.
www.clubalfaromeo.nl
www.gta-register.nl

« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2016, 10:42:08 »
Het ligt er natuurlijk aan hoever we terug kunnen gaan in de tijd.

Maar er is maar één auto waarvan ik af en toe nog badend in het zweet hebbende nachtmerries van meemaak omdat ik hem verkocht had  Deuh
En dat was een Indisch rode Porsche 944 turbo  :-[ 

Voor de dag van vandaag, niet uit ervaring sprekend, en rekening houdende dat het gewoon voor mezelf zou zijn, de nieuwe Fiat Spider  :ok:

*

Offline ImreZ

• 61
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2016, 11:20:52 »
Moeilijk moeilijk want er zijn weinig auto's die je hart bereiken.....
Maar een Punto abarth of hele mooie 3-serie e30 hele ande auto maar een 7-serie met dat rare kontje (ben even het e-nr kwijt) in het blauw met BBS velgen.
Maserati QP of 3200gt maar die zijn toch te duur..... (Net zoals die 7 seire v6tech1 )

*

Offline MartinPool

• 1638
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2016, 11:43:11 »
Heb destijds getwijfeld om de 156 te kopen of een Peugeot 406 coupe 3.0 V6.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een "normale" auto met een dik blok, dus het had ook een Volvo R kunnen wezen of een BMW M.

*

Offline kees artc40

• 161
  • AR156 Club
« Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2016, 12:55:20 »
Citroen Mehari, lekker oldskool! :)

*

Offline RobertoBravo

• **
  • 45
  • 156 1.8 TS 2002
    • Mijn portfolio
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2016, 14:40:04 »
Is het vloeken als ik zeg dat ik de toyota celica wel echt ook een lijpe bak vind? ::)

« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2016, 15:12:31 »
Is het vloeken als ik zeg dat ik de toyota celica wel echt ook een lijpe bak vind? ::)

Nog niet.
Aangezien je nog niet vermeld hebt welk type  ;D

*

Offline deBruijnJ

• 1193
« Reactie #14 Gepost op: 21 juli 2016, 15:30:46 »
Het ligt er natuurlijk aan hoever we terug kunnen gaan in de tijd.

Maar er is maar één auto waarvan ik af en toe nog badend in het zweet hebbende nachtmerries van meemaak omdat ik hem verkocht had  Deuh
En dat was een Indisch rode Porsche 944 turbo  :-[ 

Voor de dag van vandaag, niet uit ervaring sprekend, en rekening houdende dat het gewoon voor mezelf zou zijn, de nieuwe Fiat Spider  :ok:

Begin maar met sparen... Rode 944 Turbo

Volgens mij beginnen ze alweer zo zeldzaam te worden (lees: de meeste zijn platgereden of weggerot) dat de prijs behoorlijk aan het stijgen is. Alhoewel ER nog wel eens een beetje overdrijft heb ik zo het idee ::) Aan de andere kant, ben er een tijdje terug binnen geweest en heb deze ook zien staan daar, ziet er uit als een nette auto.

« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2016, 16:39:39 »
Begin maar met sparen... Rode 944 Turbo

Volgens mij beginnen ze alweer zo zeldzaam te worden (lees: de meeste zijn platgereden of weggerot) dat de prijs behoorlijk aan het stijgen is. Alhoewel ER nog wel eens een beetje overdrijft heb ik zo het idee ::) Aan de andere kant, ben er een tijdje terug binnen geweest en heb deze ook zien staan daar, ziet er uit als een nette auto.

Ik had de mijne toen gekocht in Sint-Martens Latem bij Carrera Motors. Eerste eigenaar, 42000km van mensen die wegens fiscale redenen in Luxemburg woonde. Waarschijnlijk boodschappenwagen nummer zoveel. De 944 was was nagenoeg in nieuwstaat. Werkelijk, ik ben aan het wenen terwijl ik dit hier neer typ  :'(

En dit voor de lachwekkende prijs van 350000 Bfr of vandaag 8676€  :o  Ik spreek over het jaar 1999 en de auto was van 1986. Anders gezegd, die auto was toen 13 jaar oud en lag qua marktwaarde een beetje op zijn gat. Diezelfde auto zal vandaag zeker x 2,5 verkocht worden. Overigens, de bewijzen zijn er. En ze zullen nog stijgen  Deuh

*

Offline RobertoBravo

• **
  • 45
  • 156 1.8 TS 2002
    • Mijn portfolio
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2016, 16:51:07 »
Nog niet.
Aangezien je nog niet vermeld hebt welk type  ;D

1e of 7e generatie

*

Offline 405T16

• 1328
  • Grand Theft Auto
« Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2016, 17:39:04 »
Een klassieke auto?
Was van de week bij zo'n klassieker verkoper. Had veel Ferrari's en Porsches staan maar wat zijn die prijzen schofterig hard gestegen.

http://www.witmerodijk.nl/aanbod-overig

http://www.witmerodijk.nl/te-koop/alfa-romeo-giulia-1600-super-1967/453

Een Bollo Oro Giulia 1966, 1,6 liter voor €29.950,-.
Echt niet normaal, dan liever een young-timer.

"http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=109739"AR156C#1881 - mijn PP

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA SW, Blu Cosmo, Vialle LPi, 7,7 km/l LPG, Quaiffe, RV-Corse tuning, CAI

*

Offline jannijboer147

• 252
  • Alfa Romeo 156 1.8 ts berlina blue cosmo
« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2016, 17:39:23 »
Als ik geen alfa meer kan rijden dan zou ik gaan zoeken naar een knappe batavus of gazelle bijvoorbeeld..  :rofl:

*

Offline MattBlack

• 2265
  • Giulia 2.2jtd en spider v6
« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2016, 17:55:34 »
Chevrolet, 1969 el camino of een 2003 ssr
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2016, 17:59:31 door MattBlack »
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........

*

PeterTI

« Reactie #20 Gepost op: 21 juli 2016, 18:45:55 »
Dat zijn er nogal wat, ben voornamelijk alfa en honda minded

S2000, ek9, dc2, dc5, of een helemaal in nieuwstaat verkerende ee8 of ee9 sla ik ook niet af :thumbsup:

En dan vergeet ik nog een hoop andere merken, zo staat een e30 m3 wel op de verlanglijst, een audi ur qauttro,  originele golf 1 gti of 205 gti, delta integrale, maserati 222,  e28 m535i, nissan skyline r32 gtr etc etc

Te moeilijk  ;D
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2016, 18:48:21 door PeterTI »

« Reactie #21 Gepost op: 21 juli 2016, 18:51:58 »
Als ik geen alfa meer kan rijden dan zou ik gaan zoeken naar een knappe batavus of gazelle bijvoorbeeld..  :rofl:

Ja, met de opkomst van de elektrische fiets wordt zo'n standaard trapper binnen enkele jaren ook geheid een klassieker  ;D
Krijgen we een 'classic fiets' markt  flippy1

Te koop.
Deze prachtige Gazelle fiets in 660 Whispering Blue.
Afgewerkt met zijn prachtige chromen accessoires een lust voor het oog.
Technisch gezien is deze fiets voorzien van Campagnola Athena versnellingen en dito toebehoren.
Merk ook het zadel op, voorzien van prachtig detaillistische chromen afwerking en Afrikaans Buffelleder.
Fiets van eerste eigenaar met weinig gereden km, gezien de nog steeds originele bandjes van levering.
Deze fiets is extra speciaal aangezien hij afgeleverd werd als cadeau voor de ambassadeur van de republiek Osmosos.
Wij maken deze fiets voor u rijklaar zodat u nog jaren zonder problemen verder kan.
Prijs 9499€
Gelieve van te voren te bellen aangezien wij enkel op afspraak werken.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2016, 18:52:59 door Pascal.Be »

*

Offline yana

• 187
« Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2016, 19:11:05 »
Als de 6 cilinder benzines vd Chrysler 300 betrouwbaar waren geweest, had ik die gehad. fruyt1
Anders dat sportding van toyota vb, G34? Of een BMW3 ofzo

*

Offline BellaNuvola

• *
  • 2067
  • Ongeacht de kleur:een 156 is altijd bruin! (roest)
« Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2016, 19:45:13 »
Lancia Delta......zonder enige twijfel. Tenminste: als wij het realistisch houden.

Een Alfa 75 vind ik een schitterende auto, maar ik vrees dat het "een gebed zonder einde zal zijn". En betrouwbaarheid staat bij mij toch redelijk hoog....
Alfa-rijder vanaf 1987.
Nu nog een 156 1.8 TS in Azzurro Nuvola met beige leder op 17 inch Selespeed wielen. Afgeleverd op 11 januari 1999 door (toen nog dealer) Madeno Racing.

*

Offline bullettooth

• 1694
  • Toon op 't Root
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2016, 19:49:24 »
Lancia Delta......zonder enige twijfel. Tenminste: als wij het realistisch houden.

Een Alfa 75 vind ik een schitterende auto, maar ik vrees dat het "een gebed zonder einde zal zijn". En betrouwbaarheid staat bij mij toch redelijk hoog....

75 TS, nooit een betrouwbaardere auto gehad. 

148pk (was kat loos), liep 1:13 gemiddeld! En het enige dat ik versleet waren banden.... Ver de rest enkel volgende vervangen.

Bij aanschaf:
Bussen voor as
En toen tijdens gebruik:

1 accu
2 sets remblokken voor, 1 set schijven voor.
1 bobine
1 start motor revisie
1 x contact slot (std fix omdat hij niet start)

En dit bij km stand van
220k tot 315km!

Dit is eigenlijk de auto waarbij het grootste plezier had en daarmee is het de fijnste alfa ever voor mij..
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2016, 19:50:44 door bullettooth »
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90