Waarschijnlijk is dit al wel eens voorbij gekomen maar vind niks concreet.
Nu het wat warmer word buiten gaat mijn koeltemperatuur nogal variëren.
Tijdens de koudere periode en met verwarming blijft hij altijd rond de 80 graden hangen, nu met het warmer worden varieert hij tussen de 88 en 91 graden maar enkel als de airco moet werken en dan nog alleen op langere stukken autosnelweg.
Binnenwegen blijft hij nog steeds rond de 80 hangen.
Thermostaat is nog niet zolang geleden vervangen met een nieuwe, helaas geen idee welk merk, en hij warmt normaal op zowel bij koud als warm weer.
Radiator ziet er nieuw uit, binnen en buiten.
Waterpomp weet ik niet of ze mee vervangen is met de laatste distributiewissel.
Hoewel ze geen geluid maakt en ook niet lekt, dacht dat het alleen een schoepenwiel binnen in was, dacht altijd dat een pomp alleen maar kon gaan lekken of kapotte lagers krijgt. De retour op het reservoir pomp volgens mij nog steeds behoorlijk.
Dit is wel allemaal op de eigen temperatuurmeter waarvan ik weet dat die zo nauwkeurig is als een verzopen kat, maar 10 graden meer is 10 graden meer.
Was zelf aan het denken dat de vervangen thermostaat een te grote bypass heeft en de motor net niet op temperatuur laat komen met de verwarming aan.
Iemand nog andere ideeën? Anders wil ik best die domme thermostaat nog eens vervangen maar ga dit niet doen als het zinloos is.
Alvast bedankt, Patrick