Het is een tijdje geleden (aug. 2013, zo'n 90.000km geleden) dat ik mijn HD pomp vervangen heb.
Dit is toen op laag budget en op de gok gedaan met een old stock HD pomp welke gereviseerd zou zijn, toen 200 euro betaald i.p.v. destijds 400 euro voor revisie.
Ik heb de retour van de injectoren al gemeten en geen van de 4 lekt echt. De slangetjes zijn even lang en je ziet de diesel licht pulserend door de slangetjes bewegen.
Na 5 minuten druppelde het eerste beetje diesel in de 4 potjes.
Nu lees ik veelal dat de Bosch CP1 pomp last heeft van de moderne diesel en dat een bekend zwak punt de O-ringen is.
Is dit inderdaad het enige zwakke punt en is er eventueel iemand die mij van de specificaties kan voorzien?
Mijn oude pomp met 280k km heb ik nog liggen, voor 15 euro kan ik een pakkingset kopen.
Maar als ik hem open maak en ik zie te veel slijtage (en dat wil ik dus meten a.d.h.v. de specs) dan heeft het weinig zin.
Iemand enig idee en de nodige tips (behalve extreem schoon werken)?
