De naam van het bedrijf deed het ergste vermoeden Alleen die haakse bocht... stroomt dat wel lekker?
Erg mooi hoor,Op de laatste foto zitten er onder de bitumen volgens mij toch echt wel roestblaasjes op de bodem tussen de handremkabel en beschermgoot van de brandstofleidingen....moet je “voor de grap” die pukkies maar eens open krabben.
De C1 koppeling die gebruikt wordt voor de achteruit is significant kleiner dan C2 die gebruikt wordt voor de D (drive). Omdat C1 veel minder wrijvingsoppervlak heeft en daarmee ook veel minder warmte kwijt kan is het logisch dat deze het eerder begeeft dan zijn grote broer C2.
Met veel plezier volgt ik het verhaal van de 156; echt respect voor wat je allemaal voor elkaar krijgt!Nog even over de versnellingsbak:De koppeling voor de achteruit kan ook veel kleiner zijn, omdat je die, in vergelijking met die van de vooruit, heel weinig gebruikt. Alleen voor inparkeren of draaien. Ook zijn de krachten die er op komen vele malen kleiner, want je gaat (normaal gesproken) niet vol accelereren in z'n achteruit. Ik twijfel dan ook of het de koppeling zelf is; ik zou eerder denken aan de aansturing van de achteruit. Bij de Volvo 850 (ook een Aisin Warner automaat) gaat soms de positiesensor/schakelaar kapot en dan gaat hij ook niet meer in de versnelling.Ik ben benieuwd en blijft het volgen. Succes en fijne vakantie! Oh ja: Bij de Volvo automaat is het olie peilen met stationair draaiende motor en op een vlakke vloer. Er zitten twee afleesmogelijkheden op: voor een warme bak (hoger niveau) en een koude bak (lager niveau). Het oliepeil schijnt nogal kritisch te zijn voor een goede werking van de bak.