Brandstofmeter te enthousiast

• 4 Reacties
  • 681 Gelezen

*

Offline Romeer

• *
  • 55
  • 1.9 JTS
Brandstofmeter te enthousiast
« Gepost op: 19 december 2018, 21:36:20 »
Het oranje lampje van mijn brandstofmeter brandt al als er pas ca. 40 liter uit de tank is. Er zou 70 liter in de tank moeten kunnen dus een oranje lampje dat brandt met nog 30 liter in de tank lijkt me wat vroeg. Als ik 'm tot z'n nek voltank geeft de meter ook niet helemaal "vol" aan.  Ik zag in de onderhoudshistorie dat hier wel eens naar gekeken is maar geen probleem is geconstateerd. Het aantal getankte liters en de gereden kilometers klopt wel: ik rij er ongeveer 1 op 10 mee dus dat is vrij normaal voor een 1.9 JTS.
Ik vermoed dat het aan de meter in de tank ligt omdat het metertje op het dashboard (volgens eLearn) voorzien is van een stappenmotor en domweg aangeeft wat ie doorkrijgt.
Iemand ervaring met, of een goed idee voor de oplossing van dit probleem? Thx!

*

Offline goofy

• *
  • 1007
  • Geslacht: Man
  • 156 1.8TS- 2.5v6 sw & GTA sw
Re: Brandstofmeter te enthousiast
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2018, 21:51:00 »
vlotter demonteren en dan omhoog houden dan moet ie vol aan geven, die vlotters kan je ook apart krijgen om te vervangen hoor of wel occ steken want ik heb ze nog niet kapot gezien op een 159 dus veel komt dat niet voor
kunt ook uitlezen in body  of instrument da weet ik niet van buiten hoeveel % er in de tank zit, vol moet da 100% natuurlijk

*

Offline Romeer

• *
  • 55
  • 1.9 JTS
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2018, 14:10:06 »
dank je. als ik 'm ga demonteren kan ik beter even wachten tot de tank halfvol is. ik ben bang dat ik dan wel een nieuwe pakking er in moet zetten en zo'n ding kost ca. € 40,-. de vlotter zelf kost nieuw al over de € 100,-. weer iets om over na te denken  ::)

*

Offline aytac

• *
  • 2995
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2018, 22:59:54 »
Beetje buigen en spelen met de vlotter totdat hij accuraat genoeg is. Ik denk niet dat je een nieuwe vlotter en pakking nodıg hebt...       

*

Offline Romeer

• *
  • 55
  • 1.9 JTS
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2018, 19:49:34 »
Dank je, daar zat ik ook al aan te denken. Als de meter gewoon vol aangeeft wanneer de tank ook daadwerkelijk vol is ben ik ook al een stuk geholpen. Met een beetje buigen kan dat mss wel lukken. Ik zag in de onderhoudshistorie ook dat er al eens naar dit probleem is gekeken, maar er is toen niks afwijkends gevonden.