probleem met stuurwielbediening op pioneerradio, en opgelost!

• 0 Reacties
  • 463 Gelezen

*

Offline Romeer

• *
  • 57
  • 1.9 JTS
probleem met stuurwielbediening op pioneerradio, en opgelost!
« Gepost op: 23 januari 2019, 11:59:44 »
in mijn auto zit een pioneer 2DIN radio met bluetooth en usb. niks bijzonders maar met meer mogelijkheden dan de originele radio. helaas werkte de stuurwielbediening niet op de pioneer en dat irriteerde me wat. bij de plaatselijke automaterialenboer heb ik een stuurwielbediening-interface met leadkabel gekocht en volgens hem was dat plug-and-play. het hele spul aangesloten maar helaas: nul punten.
terug naar de automaterialenboer en die begreep er niks van: deze doen het altijd, meneer.... gelukkig zit er in hetzelfde pand een autoradio-inbouwshop dus die heeft er zijn blik op geworpen, en hij kwam tot de conclusie dat mijn auto af fabriek met navigatie moest zijn geleverd, en dat daardoor de stuurwielbediening niet herkend werd. hij heeft een andere stuurwielbediening-interface met leadkabel bij een andere leverancier vandaan laten komen (stuk duurder uiteraard...) en die zou het moeten doen. kabels aansluiten, even inleren en hobbelen maar. alles aangesloten en helaas: nul punten.
de radio-inbouwer is er even goed voor gaan zitten en er zaten inderdaad 2 draadjes omgekeerd in de interface-bekabeling kabel gesoldeerd. nadat hij deze weer goed had gezet was het inderdaad een kwestie van inleren (2 minuten werk) en alles werkt weer naar behoren!
het is een luxeprobleem, maar toch wel erg lekker dat je vanaf je stuur veel dingen kunt regelen in plaats van steeds naar je radio te moeten.