Hallo,
Ben poos weggeweest, terug met een korte update.
Intussentijd wel het een en ander aan Alfa gedaan.
Heb de cilinderkop geprobeerd te reviseren.
Deels gelukt, moet de klepzittngen nog slijpen/frezen.
Nooit gedaan wordt dus een leuke uitdaging

Heb de kop gereinigd en poorten beetje gladder gemaakt.
Ik had nog een dremel liggen waar ik nooit wat mee deed.

Perfect is het uiteraard niet.
Maar goed het kan er mee door.
Nieuwe geleiders en klepsteelrubbers.

Kop is inmiddels gevlakt.
Voorzien ook van nieuwe geleiders.

Geleiders heb ik zelf gedemonteerd, helaas moest ik voor het monteren naar een revisiebedrijf.
Mistte toch speciaalgereedschap en was bang dat het niet goed ging gebeuren..toen ik het geheim van de smit zag
heb ik mijzelf beloofd dat ik het volgende keer zelf ging doen

Nieuwe koppakking.
Dikte 2mm

Bovenkant zuigers en cilinderwanden beetje gereinigd.

wou eerst zuigers compleet demonteren maar heb daar op het moment niet zoveel zin in
Heb er ook niet veel verstand van eerlijk gezegd.
Het spookt al hele tijd door mijn hoofd om van twinspark een turboproject te maken.
Ik heb geen idee hoe ik het ga aanpakken maar eerste stap is al gezet haha.
Heb om die reden spruitstuk en een turbo van een jtd gekocht.

Turbo is een Garrett M54 met variabel spul. Het binnenwerk heeft helaas wel wat speling.
Kijken hoe ik dat op den duur opgelost krijg.

Ik heb de spruitstuk en turbo kort even gepast, dat gaat wel prima.
Vraag me alleen af hoe ik de rest van uitlaat passend krijg.
Of moet ik dan complete uitlaatlijn (vanaf downpipe) van een Jtd gebruiken?

Nou mocht iemand het weten dan hoor ik het graag

Ik zal jullie op hoogte houden van vorderingen (ahum)
