Opnieuw voorstellen.

• 0 Reacties
  • 312 Gelezen

*

Offline Bassie

• *
  • 14
  • Geslacht: Man
Opnieuw voorstellen.
« Gepost op: 21 september 2019, 19:38:18 »
Ik heb 1,5 jaar gratis met een 156 1.8 kond kunnen rijden zie vorige topic https://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=115463.msg1948446#msg1948446 en tijd voor een andere Alfa. ik heb een gezin sinds een half jaar dus eigenlijk zocht ik een grotere en betere auto.
Het is een 159 station geworden 2.2JTS 2008 185 op de teller en met 182 de distributieketting vervangen. Ik viel met name op de lage km. stand en de leeftijd van de auto. Maar de 185pk sprak me ook wel aan  :angel: Ik woon samen tegenwoordig en 2 kinderen en wil op vakantie. Het was flink proppen in een 156 met aanhanger dus een grotere auto was wel een vereiste.
Ik wacht nog op oliefilter en olie selinia van de website QVerde, GLS had weer eens leveringsproblemen. Wat krasjes her en der maar daar heb ik wel iemand voor.
Het is me ook geadviseerd door een Alfa liefhebber om de luchtinlaat te reinigen met carbarateur reiniger. De klep die erin zit zou snel vervuild kunnen raken en op lange duur motorschade veroorzaken.
Volgende uitdaging, de oude parrot vervangen voor 1 die bluetooth muziek kan streamen en een versterker en sub aan met ook nieuwe speakers in de deuren ook sub gestuurd aan het originele systeem. Een paar krasjes en 2 deukjes maar dat laat ik doen door een bedrijfje die goed is in spot repair en polleisten.  Ik hoop hier een paar jaartjes plezier van te hebben.

Alfa 159SW 2.2JTS en een Mito QV 1.3 Diesel.