Vloeken in de kerk, Mito of Giulietta?

• 74 Reacties
  • 3263 Gelezen

*

Offline ScriptMania

• 13371
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re: Vloeken in de kerk, Mito of Giulietta?
« Reactie #50 Gepost op: 24 oktober 2019, 13:25:12 »
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een Giulietta maar ben er nog niet uit qua motoriisatie.
Wilde eigenlijk een Multi Air maar ik lees vaak dat die modules het begeven, ben nu dus ook voor een diesel aan het kijken.
Ook een 2.0 wat dat schijnt dan weer het beste blok te zijn en misschien wel leuk te tunen.
Het enigste dat mij weerhoud is dat ik maar 10K per jaar rijd, rekensom heb ik nog niet gemaakt.

Dan heb ik een vraagje, wat zijn eigenlijk de specs van een 2 liter en wat kun je eruit halen door te tunen?
Dan bedoel ik niet het uiterste eruit persen.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2019, 13:25:51 door ScriptMania »

*

Offline peetje155

• 771
« Reactie #51 Gepost op: 24 oktober 2019, 13:39:54 »

Dat die modules van de 1.4 T het soms zouden begeven, schijnt toch echt aan de niet juiste oliekwaliteit te liggen? ???
Ben me ook langzaam aan het oriėnteren op de Giulietta 1.4 multi air.
Alfa 156SW 2.5 V6 24V ROSSO 130.

*

Offline ScriptMania

• 13371
« Reactie #52 Gepost op: 24 oktober 2019, 14:10:02 »
Dat klopt ja, de goede olie gebruiken is heel belangrijk als je een MA hebt, je kon dacht ik ook oliefilters in die module vervangen etc.
Maar ja wie weet welke olie er altijd in gedaan is in het verleden als je een tweedehandse koopt.

Mij lijkt zo'n 1.4TCT wel wat, flippertjes achter je stuur en zo'n DNA schakelaar [emoji2956]
170PK en dan laten tunen lijkt mij wel wat.

Naar welke versie van de 1.4 ben jij eigenlijk naar aan het kijken?

Mijn 159 ruil ik dan in, ben wel toe aan een andere na 6 jaar.

*

Offline sanscorp

• *
  • 12415
  • 5 euro?
« Reactie #53 Gepost op: 24 oktober 2019, 14:12:00 »
Schijnt dat je de multiair ook zelf aan kunt pakken, verder idd veel olie gerelateerde dingen.

Qua tuning kom je niet heel ver meer met de diesel, naar wat ik zo lees. Ze halen al vrij veel uit het blok onder de milieueisen.

Standaard doet de 2.0 150 pk en 380nm met de stand op Dynamic.

Mij meer dan voldoende in ieder geval :)
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2019, 14:12:13 door sanscorp »

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  Azzuro Gabiano 693, bj. nov. 2002.

*

Offline Don F.

• 1572
    • http://www.powergymdeplank.be/
« Reactie #54 Gepost op: 24 oktober 2019, 14:54:47 »
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een Giulietta maar ben er nog niet uit qua motoriisatie.
Wilde eigenlijk een Multi Air maar ik lees vaak dat die modules het begeven, ben nu dus ook voor een diesel aan het kijken.
Ook een 2.0 wat dat schijnt dan weer het beste blok te zijn en misschien wel leuk te tunen.
Het enigste dat mij weerhoud is dat ik maar 10K per jaar rijd, rekensom heb ik nog niet gemaakt.

Dan heb ik een vraagje, wat zijn eigenlijk de specs van een 2 liter en wat kun je eruit halen door te tunen?
Dan bedoel ik niet het uiterste eruit persen.

Waarom geen QV vanaf 2014? Die hebben normaal gesproken geen turboproblemen, standaard al meer dan genoeg vermogen en met maar 10dkm per jaar is dat prima te doen. Mijn GQV verbruikt 8-8.5L/100km. De mito 135pk van mijn vriendin paar jaar geleden verbruikte maar een dikke liter minder..... 1750TBI samen met de TCT toch wel de beste combi voor in de Giulietta!
http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

*

Offline ScriptMania

• 13371
« Reactie #55 Gepost op: 24 oktober 2019, 15:06:42 »
Naar beide gekeken natuurlijk (nog steeds trouwens)
Persoonlijk vind ik de 1750 nog steeds erg duur om tweedehands te kopen, en de QV is idd ook erg leuk (TCT) klaverbladje etc maar dan wil ik er wel een met een 50K op de teller.
De 159 heeft tot mei APK, voor die tijd wil ik er een kopen bij een garage/dealer.
Wil rustig kijken tot ik een goede tegen kom.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2019, 15:07:46 door ScriptMania »

*

Offline sanscorp

• *
  • 12415
  • 5 euro?
« Reactie #56 Gepost op: 24 oktober 2019, 15:32:18 »
Die maanden gingen bij mij erg hard.
Goed blijven kijken dus in de tussentijd.

Naarmate de 156 uit elkaar komt vind ik steeds meer roestplekken.

Ook een pre-heater in de airco unit waarvan ik nooit wist dat ik hem had haha.

Alles wat ik wil houden en bijna alles wat ik wil verkopen is er uit. 2 volle dagen werk.

*

Offline ScriptMania

• 13371
« Reactie #57 Gepost op: 24 oktober 2019, 20:01:43 »
Wat dacht je van deze?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/-8b88d822-999a-4157-ad7a-5a9f4896b1f9?utm_source=criteo-nl&utm_medium=ret&utm_campaign=Lower-Funnel-ACO&utm_content=html&utm_term=all

Leuk spul, maar te duur (voor mij) [emoji55]

*

Offline peetje155

• 771
« Reactie #58 Gepost op: 25 oktober 2019, 13:49:23 »
Dat klopt ja, de goede olie gebruiken is heel belangrijk als je een MA hebt, je kon dacht ik ook oliefilters in die module vervangen etc.
Maar ja wie weet welke olie er altijd in gedaan is in het verleden als je een tweedehandse koopt.

Mij lijkt zo'n 1.4TCT wel wat, flippertjes achter je stuur en zo'n DNA schakelaar [emoji2956]
170PK en dan laten tunen lijkt mij wel wat.

Naar welke versie van de 1.4 ben jij eigenlijk naar aan het kijken?

Mijn 159 ruil ik dan in, ben wel toe aan een andere na 6 jaar.

Mocht je mij bedoelen met je vraag over welke versie 1.4 :ok: ben ik me uitsluitend aan het oriėnteren op de 1.4  MultiAir benzina 170 pk in wit, zilver of rood. Vindt bij deze de lijnen van de juul het mooiste uitkomen.
De 1.4 120 pk benzine trek ik echt niet, komende vanaf m'n brute busso. purk1
Gisteravond was ik bij Goofy voor een interieurwissel in de 156 van rood naar de zwarte TI lederen zetels. Veel mooier en het zit top! Bij hem kunnen kopen.
Patrick vindt de Giulietta een prima en goed sturende auto met weinig echte problemen, de weinig voorkomende problemen met de 1.4 MultiAir zijn idd gerelateerd aan verkeerd oliegebruik.
Verder geen problemen met roest.
Ik wil eigenlijk een Juul met NAV, maar raadde hij af omdat de maps sinds 2016 niet meer geupdate worden!
En het liefst een interieur met half leder/stof.
Ga het de komende tijd eens rustig bekijken, er zijn er genoeg in de prijsklasse die ik zoek. :italoflag:

*

Offline Don F.

• 1572
    • http://www.powergymdeplank.be/
« Reactie #59 Gepost op: 25 oktober 2019, 14:16:05 »
Verkeerde olie is indd meestal de oorzaak. En wat betreft de navi klopt helemaal. Ik heb ook geen navi want dat was dus ook geen vereiste toen ik op zoek ging naar eentje. Je gsm werkt tegenwoordig sneller, beter en is altijd up-to-date tov navigatie.

Vind het nu vaker zelfs jammer dat in de meeste auto's standaard navi/google play/apple car play en dat soort onzin erin zit. Voor mij mag er gerust €2500,- van de nieuwprijs af en dan gewoon radio erin  v6tech1 v6tech1
http://www.powergymdeplank.be/

La mia nuova bellezza!

*

Offline ScriptMania

• 13371
« Reactie #60 Gepost op: 25 oktober 2019, 15:02:30 »

Mocht je mij bedoelen met je vraag over welke versie 1.4 :ok: ben ik me uitsluitend aan het oriėnteren op de 1.4  MultiAir benzina 170 pk in wit, zilver of rood. Vindt bij deze de lijnen van de juul het mooiste uitkomen.
Gisteravond was ik bij Goofy voor een interieurwissel in de 156 van rood naar de zwarte TI lederen zetels. Veel mooier en het zit top! Bij hem kunnen kopen.
Patrick vindt de Giulietta een prima en goed sturende auto met weinig echte problemen, de weinig voorkomende problemen met de 1.4 MultiAir zijn idd gerelateerd aan verkeerd oliegebruik.
Ik wil eigenlijk een Juul met NAV, maar raadde hij af omdat de maps sinds 2016 niet meer geupdate worden!
Ga het de komende tijd eens rustig bekijken, er zijn er genoeg in de prijsklasse die ik zoek. :italoflag:
Ik bedoelde idd jou, 120PK versie lijkt mij ook niet zo.
Zat trouwens wel te kijken naar een met navigatie, maar als er geen updates zijn dan schiet dat natuurlijk niet op, maar goed dan weet ik dat nu ook.

*

Offline ScriptMania

• 13371
« Reactie #61 Gepost op: 25 oktober 2019, 15:02:31 »

Zat trouwens wel te kijken naar een met navigatie, maar als er geen updates zijn dan schiet dat natuurlijk niet op, maar goed dan weet ik dat nu ook.

*

Offline brinkerik

• *
  • 3017
  • Moi
« Reactie #62 Gepost op: 25 oktober 2019, 23:05:49 »
Ik ben ook al een jaar of 2 aan het kijken naar een Giulietta, maar doordat m`n huidige nog zo makkelijk en lekker door loopt nog geen afstand kunnen doen.  Nu toch stiekem de zinnen aan het verzetten richting een Giulia   jayzen1

Zeer binnenkort;  Giulietta 2015  1750 TCT

ex:   146   1.6 Lusso 97  -   147 Veloce  '01  - 156  1.9 JTD 16v  04  Alfa 159  2.4 JTDm '07  -  Punto Bicilindro '12

*

Offline peetje155

• 771
« Reactie #63 Gepost op: 26 oktober 2019, 01:12:50 »

Dat scheelt natuurlijk, kun je al veel Giuletta's uitsluiten van het zoekwerk, maar toch is het jammer, want met zo'n schifting kun je
ook een heel goede Juul mislopen ms. :(

*

Offline sanscorp

• *
  • 12415
  • 5 euro?
« Reactie #64 Gepost op: 26 oktober 2019, 03:25:35 »
Sinds gisteren de auto voor de deur staan.
156 in de ochtend opgehaald en Giulietta in de middag op mogen halen. Heel raar om de 156 zo uit elkaar op een aanhanger weg te zien gaan.

Had mij uiteraard al iets ingelezen op internet m.b.t. de navi. Soms vind ik het wel handig. Er zijn kaarten anno 2019 te downloaden en via een omweg zelf te installeren. Dat ga ik dus maar eens proberen.

Firmware begin ik nog niet aan, versie 18 is nog niet omzeilt.

Alles blijft origineel en je kan eventueel terug naar de oude situatie.

Straks eerst maar eens alles nalopen en uitlezen en vooral km's maken!

*

Offline brinkerik

• *
  • 3017
  • Moi
« Reactie #65 Gepost op: 26 oktober 2019, 04:25:01 »
Gefeliciteerd  :ok:     De dikke 2.0 diesel in de Juul is een erg fijne motor.
Zeer binnenkort;  Giulietta 2015  1750 TCT

ex:   146   1.6 Lusso 97  -   147 Veloce  '01  - 156  1.9 JTD 16v  04  Alfa 159  2.4 JTDm '07  -  Punto Bicilindro '12

*

Offline sanscorp

• *
  • 12415
  • 5 euro?
« Reactie #66 Gepost op: 26 oktober 2019, 04:36:24 »
Thanks! Zal later nog wat fototjes plaatsen :)

*

Offline peetje155

• 771
« Reactie #67 Gepost op: 26 oktober 2019, 10:32:53 »

Ik had op het Giulietta forum ook gelezen dat je via een omweg recente kaarten kunt downloaden.
Ben benieuwd of je dat gaat lukken!
Heel veel fun met je nieuwe Giulietta! party

*

Offline aytac

• *
  • 3001
« Reactie #68 Gepost op: 26 oktober 2019, 11:19:01 »
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

*

Offline sanscorp

• *
  • 12415
  • 5 euro?
« Reactie #69 Gepost op: 26 oktober 2019, 14:43:55 »
Lees ook dat de kaart update rustig 3,5u duurt incl. backup.

In die tijd moet de motor blijven lopen.
Ik ga wel een keer rustig kijken haha.

Het eerste 156 onderdeel is overigens ook al in de Juul gebouwd, buitentemperatuursensor over gezet.

Is nu weer 18 graden ipv 45 ::)

Als dat het ergste is teken ik er voor!

Zie overigens dat ze er 5w30 in hebben gegooid, is een euro 6 en volgens mij moet er 0w20 in, dus dat alsnog maar even vervangen.

Kan meteen de versnellingsbakolie ook mee, samen met remvloeistof en dan kunnen we weer even!

« Reactie #70 Gepost op: 26 oktober 2019, 17:21:16 »
Heb afgelopen weekend zaterdagmiddagje mogen sturen met een Guilietta uit 2011.
Deze had een 1.4 motor met 170pk.
Moet zeggen dat het een beetje tegenviel.  :'(
Mooie auto aan zowel binnen als buitenkant, maar hele alfa-geest is om zeep geholpen door vorige
eigenaar.
Deze had naar mijn mening iets gedaan met het uitlaatsysteem waardoor Guilietta constant aan het brommen en vibreren was.  :(
Het gebrom waszo heftig dat het dashboardkastje resoneerde en kabaal maakte, voor mijn gevoel was er onverklaarbaar veel gebrom uit het vooronder, alsof downpipe lekte oid.
Erg jammer. Autohandelaar vond het wel passen bij de karakter van deze Alfa.
Ik kon die vent wel slaan.
Moet zeggen dat het wel op zich fijn stuurde, maar niks bijzonders. Als je mij vertelde dat het een Opel of Renault was had ik het ook geloofd. Verder wel erg fragiele knoppen veel goedkope plastic in het interieur. Ik hoop van harte dat het hier om een minder exemplaar ging in goedkopere uitvoering.
Ik hoop dat Guilia wel een auto is van andere niveau, want Guilietta vond ik ronduit teleurstellend.

Overigens stond deze prachtige Guilietta bij een autohandelaar in het mooie Hengelo ::)
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2019, 17:25:51 door Alenko1983 »

*

Offline ArjanB

• 1793
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
« Reactie #71 Gepost op: 26 oktober 2019, 20:56:43 »
Giulia schijnt heel direct te sturen, dat directe (net als 156) heeft Giulietta helaas niet. Kwaliteitsbeleving van een Giulietta is helaas niet top, maar is in de basis ook al een bijna tien jaar oude auto / concept.
Dat gezegd hebbend: het blijft een mooie auto en als (gekietelde) QV lekker snel. En veel moderner en ruimer dan een 156.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline Tjerry_V6

• 1910
  • Nog steeds geen Radio
« Reactie #72 Gepost op: 26 oktober 2019, 21:17:22 »
Giulia schijnt heel direct te sturen, dat directe (net als 156) heeft Giulietta helaas niet. Kwaliteitsbeleving van een Giulietta is helaas niet top, maar is in de basis ook al een bijna tien jaar oude auto / concept.
Dat gezegd hebbend: het blijft een mooie auto en als (gekietelde) QV lekker snel. En veel moderner en ruimer dan een 156.
Moderner en ruimer is voor mij geen issue

Tjerry
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

*

Offline sanscorp

• *
  • 12415
  • 5 euro?
« Reactie #73 Gepost op: 26 oktober 2019, 21:47:01 »
Ik vind de Giulietta op Dynamic behoorlijk direct anders.

Maar ben nog aan het wennen, er zit 13 jaar tussen de auto's.

Net wel het eerste minpuntje ontdekt, 1x stationair schommelen. 

Even uitlezen morgen. Zal egr, gasklep of een sensor zijn, denk vervuiling want geen MIL.

« Reactie #74 Gepost op: 27 oktober 2019, 01:58:19 »
Wat je ook besluit zorg dat je een exemplaar vindt waar met de tengels van de originele uitlaatsysteem afgebleven is  ;D