Cruise control achteraf inbouwen 159 2.4 JTDM

• 52 Reacties
  • 1907 Gelezen

*

Offline fransois

• *
  • 262
  • Geslacht: Man
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
Re: Cruise control achteraf inbouwen 159 2.4 JTDM
« Reactie #50 Gepost op: 06 april 2021, 20:58:45 »
Henry dit is toch wel weer een overduidelijke reactie hoor. Dank je wel zeg! Ik voel er niet zoveel voor om zelf de boel helemaal schoon te maken. Dat lijkt me toch wel een ingrijpend ding en ik ga dat aan Joel vragen als hij met wat andere dingen aan de gang gaat. Je schrijft trouwens iets over lichtex. Daar zelf even checken.  ik heb dat gedaan maar dat is ook zo simpel nog niet. haha daar moet ik eens goed induiken. Komt goed.

Ja zoals je wellicht al wist rij ik altijd met verlichting aan. Dan zullen die 3000 branduren wel snel gaan. Ik wordt er nu wel enthousiast van hoe dat er straks gaat uitzien met die nieuwe lampen. De prijs per stuk valt reuze mee en weet jij zo toevallig ook te zeggen hoeveel ik er dan nodig heb en of de voorkant er helemaal af moet om de verlichting te vervangen. (ik denk het wel he als je de boel schoon moet maken)

Ik hoor graag van je.  :italoflag:  Dank je wel Henry!
Een ieder natuurlijk een fijne dag

huidig: 159 2.4 JTD-m 20V TI Q4  sedan 2008
Mito 1.3 JTD-m 2013
156 1.9 JTD 16v TI sedan 2005
Gtv 3.0 V6 24v Fase 2 red style 1999

*

Offline Henry2910

• *
  • 149
« Reactie #51 Gepost op: 06 april 2021, 21:53:08 »
Als je alleen de lampen moet vervangen dan kan volgens mij alles blijven zitten, alleen de kapjes achter op de lampunits moeten eraf om bij de lampen te komen. Je hebt maar 2 lampen nodig. Het is bi-xenon wat betekent dat de dezelfde lamp voor zowel dim- als grootlicht gebruikt wordt. Als je het grootlicht aanzet gaan er 2 halogeenlampen aan en bij de xenonlampen klappen er plaatjes weg waardoor de xenonlampen ook voor extra grootlicht zorgen. Je kan bij Lichtex de gegevens van de auto ingeven en dan "Abblendlicht" en "mit bi-xenon" kiezen. Dan zie je de lampen die erin kunnen en waarschijnlijk is dit een xenon met een D1S-lampvoet.
Lenzen schoonmaken is inderdaad wel een klusje, want de bumper moet eraf, anders kunnen de lampunits er niet af. Dan moet je ook nog de lenzen uit de units schroeven. Lijkt veel werk, maar valt best wel mee.
Let wel even op dat je originele lampen van een goed merk (Philips/Osram/GE) neemt. De Philipslampen worden bijvoorbeeld vaak gekopieerd. Zijn ze erg goedkoop, dan is het nepspul uit China. Lichtex is de goedkoopste voor gegarandeerd origineel spul; ik kon toen voor de Volvo geen goedkopere vinden en lees overal goede recenties van Lichtex. Ik had ze binnen een 3 dagen binnen.
Huidige Alfa: 2008 Spider 2.4 JTDm Q-tronic

*

Offline fransois

• *
  • 262
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
« Reactie #52 Gepost op: 07 april 2021, 14:16:47 »
Ok dan moeten we daar voor gaan Henry. Het schoonmaken van de lenzen dat zal dan ook moeten gebeuren maar dat ga ik vragen aan de monteur. Die kan dan gelijk de lampen daarna vervangen. Komt goed we gaan er mee aan de slag. Ook bedankt voor je tip m.b.t. originele lampen ik zal er op gaan letten. Fijne dag vandaag Henry. Dat de zon maar gauw mag doorkomen.. pfffff wel een beetje klaar met die kou hier.
Een ieder natuurlijk een fijne dag

huidig: 159 2.4 JTD-m 20V TI Q4  sedan 2008
Mito 1.3 JTD-m 2013
156 1.9 JTD 16v TI sedan 2005
Gtv 3.0 V6 24v Fase 2 red style 1999