Bijzondere topsnelheid met jouw eigen Alfa Romeo

• 16 Reacties
  • 791 Gelezen

*

Offline fransois

• *
  • 183
  • Geslacht: Man
  • Een goede voorbereiding is het halve werk.
Bijzondere topsnelheid met jouw eigen Alfa Romeo
« Gepost op: 18 juli 2020, 15:18:09 »
Beste liefhebbers,

Zoals jullie weten heeft mijn 159 wat modificatie,s gehad en is er een software optimalisatie geweest. Dit heeft geresulteerd in betere presentaties. Nu ben ik met haar op vakantie geweest en hebben we ook een aardig stuk door Duitsland gereden party  (4200km gereden)

Als je zoveel KM,ers  op een dag maakt (voor mij was dat naar een begin locatie) en soms ook echt de mogelijkheid hebt om vol gas te geven dan is 180 of 200 rijden niet zo heftig meer. (het went namelijk :police:)

Nu zou ik heel graag willen weten van de liefhebbers hier, wat het snelst is wat je ooit gereden hebt met jou EIGEN Alfa Romeo. Dus niet een ander merk en ook niet in een Alfa van iemand anders. (ik bedoel zoiets van als je een Guil Q 510pk geleent hebt of een 4C ..,ja dan snap ik dat er hele andere snelheden haalbaar zijn.

Gewoon in je eigen wagen met jezelf achter het stuur.

Zeg nou eerlijk: het is toch gewoon super tof om je eigen persoonlijke topsnelheid te weten rob1

Of ben ik nou 1 van de weinige die hier rete enthousiast van word. haha flippy1 party Applaus

uhmmm enne... Gewoon lekker eerlijk blijven met z,n alle en gelieve niet te overdrijven. Een GPS snelheid is natuurlijk feitelijk maar een teler naald registratie is natuurlijk ook een goed verhaal. Moet namelijk zeggen dat ik de tellers van Alfa Romeo toch verbaaswekkend nauwkeurig vind!

fijne zaterdag een ieder.. proost! party

Een ieder natuurlijk een fijne dag

*

Offline MartinPool

• 1638
Re: Bijzondere topsnelheid met jouw eigen Alfa Romeo
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2020, 17:32:31 »
Autobahn iets van 235/240 km/h, hard zat. Reed ze zonder centje pijn en wegligging was ook goed maar de snelheid waarmee je op het overige verkeer afkomt en hoe snel de bosschage in de middenberm voorbij zoeft hoeft het voor mij echt niet harder.

Doe mij maar snel door de bochten, veel leuker.

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2020, 22:58:31 »
Op de meter tegen 240 aan... 238 239 zo ongeveer. Nee niet bergaf ;D

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2020, 23:00:36 »
Ik heb een maatje grotere wangen en inderdaad is bijna gps snelheid wat de meter laat zien. Hooguit 2 3 km verschil, laten we heel gek doen 4 maar 5 km verschil zal het niet zijn.

*

Offline Fur

• *
  • 214
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2020, 23:40:51 »
230km/u op de teller met en 1.8TS... dat was met een aanloop (beginnen op 200/u en dan een heeeeel eind bergafwaards :D) anders haal je dat nooit. 200 op de teller duurt al mega lang met een 1.8.

Geen idee met welke bandenmaat meer, ik denk 205/55/16. Een andere bandenmaat kan zomaar een paar procent schelen.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2020, 23:43:12 door Fur »

*

Offline fransois

• *
  • 183
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2020, 11:13:10 »
Autobahn iets van 235/240 km/h, hard zat. Reed ze zonder centje pijn en wegligging was ook goed maar de snelheid waarmee je op het overige verkeer afkomt en hoe snel de bosschage in de middenberm voorbij zoeft hoeft het voor mij echt niet harder.

Doe mij maar snel door de bochten, veel leuker.

Martin hier met bovenstaande opmerking sla je eigelijk de spijker op z,n kop. 235/240 veelste hard! man man dat rijd echt niet prettig. Eigelijk ook gewoon levens gevaarlijk en dat risico en de  gedachte,s dat er iets gebeurd (iemand die naar links komt/klapband/etc etc) voelt zwaar ongemakkelijk. Maar: een persoonlijk record is in mijn beleving wel tof om te hebben. Met welke Alfa heb je dit gereden? En was het in Duitsland?

*

Offline fransois

• *
  • 183
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2020, 11:14:32 »
Ik heb een maatje grotere wangen en inderdaad is bijna gps snelheid wat de meter laat zien. Hooguit 2 3 km verschil, laten we heel gek doen 4 maar 5 km verschil zal het niet zijn.

Ja echt he die naald is vrij nauwkeurig. Aytac waar heb je dit gereden? En was het met je 166 2.4TJD?

*

Offline fransois

• *
  • 183
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2020, 11:15:57 »
230km/u op de teller met en 1.8TS... dat was met een aanloop (beginnen op 200/u en dan een heeeeel eind bergafwaards :D) anders haal je dat nooit. 200 op de teller duurt al mega lang met een 1.8.

Geen idee met welke bandenmaat meer, ik denk 205/55/16. Een andere bandenmaat kan zomaar een paar procent schelen.

Fur 230 meen je dit? Met een 1.8? Das dan toch echt een top prestatie denk ik dan. Zitten er bij jou modificatie,s op? En weet je nog waar dat was?

*

Offline aytac

• *
  • 2995
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2020, 11:50:52 »
Ja echt he die naald is vrij nauwkeurig. Aytac waar heb je dit gereden? En was het met je 166 2.4TJD?

Ik durf het niet online te gooien tegenwoordig ;D Maar was niet heel ver weg van huis als je snapt wat ik bedoel. Ja inderdaad met de 166. Maar durf het niet meer echt. Elke x dat ik iets wat limiet heb opgezocht, uitlaatspruitstuk krom/lek. Mocht ik een keer ergens even gas geven dan is 200 220 voor mij eigenlijk hard genoeg.

Bak is eigenlijk te kort/sportief om boven de 220 te rijden. Maakt teveel toeren naar mijn mening en op de ene of andere manier geeft dat dan het gevoel dat het 'genoeg' is. Voor hogere snelheden toch maar een (dikke) duitser kopen ooit denk ik ;D

*

Offline Fur

• *
  • 214
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2020, 15:23:02 »
Fur 230 meen je dit? Met een 1.8? Das dan toch echt een top prestatie denk ik dan. Zitten er bij jou modificatie,s op? En weet je nog waar dat was?

Deze prestatie is geheel aan het terrein toe te rekenen, was een standaard 1.8 ts (die veel olie zoop, na dat tripje van 400km kon er weer een liter bij). Geen modificaties oid.

*

Offline shoppy

• *
  • 7109
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2020, 18:13:08 »
Met de Spider nooit voluit gereden, gewoon omdat het niet meer prettig is boven de 200 km/h
Met de 156 1.9JTDm 16v ruim 240 km/h
Maar de topper was met mijn eerste Alfa, de 166 3.0V6 24v heeft me, op de teller, ooit op 265 gekregen.
Dat was op een zondagmorgen, heel vroeg, op de A28 richting Meppel (vanuit Zwolle).
Toen we met die top over het viaduct bij De Lichtmis gingen kreeg ik het achtbaan effect en sindsdien ook nooit meer gedaan!
Het idee dat je bij zo'n snelheid werkelijk niets meer kunt corrigeren als er iets fout zou gaan deed me beseffen dat het zeer onverantwoordelijk was.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2020, 17:23:24 door shoppy »
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super

*

Offline fransois

• *
  • 183
« Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2020, 19:31:12 »
Met de Spider nooit voluit gereden, gewoon omdat het niet meer prettig is boven de 200 km/h
Met de 156 1.9JTDm 16v ruim 240 km/h
Maar de topper was met mijn eerste Alfa, de 166 3.0V6 24v heeft me, op de teller, ooit op 265 gekregen.
Dat was op een zondagmorgen, heel vroeg, op de A28 richting Meppel (vanuit Zwolle).
Toen we met die top over het viaduct bij De Lichtmis gingen kreeg ik het achtbaan effect en sindsdien ook nooit meer gedaan!
Het idee dat je bij zo'n snelheid werkelijk niets meer kunt corrigeren als er iets fout zou gaan deed me beseffen dat het zeer verantwoordelijk was.

Dit is toch ook echt een goed verhaal hoor! haha en dan dat achtbaan effect ik geloof je gelijk. Echt een moment dus om nooit te vergeten. We lachen er nu wel om, maar man man man wat is dat hard en onverantwoordelijk he. 265 is echt heeeel hard!

Top om te lezen dat er ook ouwere alfa,s zijn die de 265 aan kunnen tikken. 

De 240 met de 156 is ook echt een hele mooie waarde. Wat zijn dat toch bijzondere wagens he zo,n 156. Tis misschien allemaal een stuk gammeller dan de 159 maar de beleving is echt met x2 zo heftig. Ik weet van jou dat je er ook watermethanol op had zitten dus blijkbaar heeft dat ook invloed. 240 ook echt heel hard!
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2020, 19:35:09 door fransois »

*

Offline Fur

• *
  • 214
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2020, 23:56:20 »
Persoonlijk vond ik het eigenlijk niet zo heftig spannend met de 156, ding lag als een blok op de weg en gedroeg zich prima voorspelbaar. Zeker op de autobahn is er sowieso niet zoveel dat er kan gebeuren op de meeste plekken is voldoende zicht en ruimte om veilig door te planken, en zelfs de twee-baans gedeelten (waar vaak wel een v-max geldt) zijn qua wegdek prima geschikt om 200 of meer te rijden.

Heb op de motor een paar keer de 285 aangetikt (iets boven de 270 op gps), laatste keer een jaar geleden ongeveer vanuit omgeving Nurburgring naar huis. Een paar sprintjes met een Nederlandse Porsche en een Alfa Romeo Giulia. Helaas haakte de giulia voor de snelweg al af...

*

Offline brinkerik

• *
  • 2981
  • Moi
« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2020, 18:27:03 »
Ik vind het ook erg prettig om even een stukje te vlammen.  Wel in DE want in NL is het verkeer er niet geschikt voor.

Mijn top, met mijn huidige auto is  230 op GPS.  Ik vind de 159 een erg prettige auto op snelheid, de motor is nog steeds de beperkende factor, koets geeft geen krimp,  al vind ik 170 a 180 een prima kruis snelheid, en harder hoeft het van mij niet daar het verbruik dan dermate hoog wordt dat je de tijd weer kwijt bent bij het tanken.
In de garage: Alfa 159  2.4 JTDm '07  -  Punto Bicilindro '12
ex:   146   1.6 Lusso 97  -   147 Veloce  '01  - 156  1.9 JTD 16v  04

*

Offline BrianL

• 300
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2020, 11:28:55 »
210 km/h in Duitsland, op de teller, met mijn eerste 156 Twinspark. Ik reed achter mij collega, die net een nieuwe Mitsubishi gekocht had en de max. snelheid van de Mitsubishi wilde testen. Ik reed achter de mitsubishi tot 200 km/h om daarna iets door te trekken zodat ik er even naast kon komen. De auto liep er probleemloos naar toe, 0-90 in zijn 2e versnelling, door naar 150 in zijn 3e, door naar 190 in zijn 4e versnelling en naar zijn 5.

Ik had dan ook best toeren over maar de snelheidsverschillen met de invoegende vrachtauto's werden me tenenkrommend. De 156 Twinspark was een verlaagde sportpakket II met phase-2 motor, met Ragazzon uitlaat, ge-chipt, aangepaste BMC CDA  inlaat, Selenia 10W60 erin en dealer onderhouden.

« Laatst bewerkt op: 24 juli 2020, 11:30:55 door BrianL »

*

Offline w!ms

• 132
  • 156 V6, 147 GTA, 75 TS
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2020, 19:52:20 »
200 km/h met de Giulia ergens tussen Middelburg en Goes op de A59 (dat dan weer wel :))

Oh ja, was ergens omstreeks 1990, om het een beetje in perspectief te plaatsen  ;D

groetz, w!ms

*

Offline shoppy

• *
  • 7109
  • Hou het netjes
    • De Winkel Advies & Support
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2020, 08:59:05 »
200 km/h met de Giulia ergens tussen Middelburg en Goes op de A59 (dat dan weer wel :))

Oh ja, was ergens omstreeks 1990, om het een beetje in perspectief te plaatsen  ;D

groetz, w!ms

Haha, vooral die laatste zin maakt veel duidelijk!
#Lidnr. 1130
Huidige:
Spider 2.0 TS 1996 Grigio Negozio

ex-Bella's
156 1.9JTDm-jet 16v Distictive 200+PK 430Nm
156 1.6TS LPi
166 3.0V6 24v Super