156 V6

• 106 Reacties
  • 8224 Gelezen

*

Offline Alfisti Adventures

• *
  • 174
  • Geslacht: Man
Re: 156 V6
« Reactie #100 Gepost op: 25 juli 2020, 12:37:07 »
Volhouden Christiaan! Je bent heel goed bezig. Iedere kleine reparatie maakt de auto betrouwbaarder en leuker om in te rijden :ok: Dat is juist het leuke aan een project auto. Het kantelpunt komt er aan!

*

Offline Fur

• *
  • 214
« Reactie #101 Gepost op: 25 juli 2020, 13:17:46 »
Volhouden Christiaan! Je bent heel goed bezig. Iedere kleine reparatie maakt de auto betrouwbaarder en leuker om in te rijden :ok: Dat is juist het leuke aan een project auto. Het kantelpunt komt er aan!

Zo verkoop ik het thuis ook altijd  ;D

*

Offline Christiaan Z

• 581
« Reactie #102 Gepost op: 09 augustus 2020, 20:18:37 »
Nou, het is er toch gekomen, dat omslagpunt   ;D

De remschijf linksvoor was dusdanig krom dat je liever niet remde en vervangen is niet even een schijfje + blokken bestellen online doordat de ombouw gebruik maakt van Lancia Delta schijven (4x98) en omgeboord moeten worden. Dit heb ik erg lang uitgesteld tot ik een dag echt niks meer te doen had op het werk en het zelf maar heb gedaan. Gisteren de hele zooi gemonteerd met nieuwe remblokken en dit had ik veel eerder moeten doen.. Door goedwerkende remmen krijg je zoveel meer vertrouwen in je auto.

Op korte termijn nog even een nokkenas wisselen en de lak wat aandacht geven en het hok is af  ;D

Ik zoek ook nog een oplossing voor de zitpositie. Nu ik de auto weer gebruik voor lange afstanden (een retourtje ouders/vrienden is 330km) wordt ik weer geconfronteerd met het feit dat een 156 is gemaakt voor italianen met korte beentjes en lange armen. Ik ben niet lang, maar zit wel altijd met mijn rechterknie tegen de middenconsole, niet echt fijn met een versleten knie en ik stap na zo'n afstand altijd gebroken uit. Cruise control zou al veel doen, maar was geen optie in 1998 en kan alleen met after market oplossingen.

Afgelopen tijd ook een aantal dingen gerepareerd aan de Giulia van mijn ouders, aan zo'n oude auto werken is (meestal) een stuk fijner al is het alleen maar door de extra ruimte die je hebt. Toen ze de auto kochten had ik niet verwacht dat ze er heel veel gebruik van zouden maken omdat ze eigenlijk nooit wat met auto's hebben gehad, ze gaan van de ene golf naar de andere, maar ze rijden er een paar keer per week mee.

*

Offline Henkio

• *
  • 5563
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
« Reactie #103 Gepost op: 21 augustus 2020, 16:06:47 »
man man t blijft maar duren dit gedoe.. Je hebt wel enorm veel werk op je hals gehaald. Ik heb meerder project autos gehad en ja je komt soms wel wat tegen, maar dit slaat alles. Werkelijk alles is geklooi geweest..  :'( :'(

Lekker bezig met de remmen, fijn om te zien dat die schijven nu ook een goede bestemming hebben.  ;)

Zitpositie: wat mensen veel deden was bij de voorste punten langere bouten monteren en de stoel daar ophogen. Meer steun onder je bovenbeen. Maar dat helpt jouw knie tegen dash niet echt denk ik.. cc was vanaf het tussentype wel leverbaar, zijn er geen topics daar over of t werkend te krijgen was op een 1e type?

*

Offline Christiaan Z

• 581
« Reactie #104 Gepost op: 21 augustus 2020, 20:28:56 »
Nog bedankt voor de remmen  :thumbsup: Erg fijn om weer normaal te kunnen stoppen

Het is wel zo'n beetje klaar nu hoor, het rijdt nu erg goed. Het verhogen van de stoelen had ik nog niet aan gedacht, dit had ik ook gedaan bij mijn eerste 156 en dat hielp wel iets geloof ik en is het proberen waard.

CC is niet mogelijk op een vroege 156, vanaf de tussen modellen hing het kabeltje er wel en kon je er zo een stengel in prikken. Voor mijn auto (1998 carrosserie, <2001 kabelboom) moet ik uitwijken naar after market

En omdat plaatjes altijd mogen  :P

*

Offline katuut

• *
  • 4319
  • GEEF me een hamer!
    • Coaching bij Burn-Out en stress
« Reactie #105 Gepost op: 21 augustus 2020, 20:39:35 »
Ik verbaas me wel over je zitpositie: ik ben 2 meter bijna, met erg lange bovenbenen. Veel autos zakken dan als een baksteen op het item zitcomfort, maar in mn 156 zat ik prima

Ps: ik denk dat die Flippert zich de eerst 25 jaar niet meer op een meeting hoeft te laten zien Hahaha
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2020, 20:40:45 door katuut »
Last hebbend van detaildiarree

*

Offline Christiaan Z

• 581
« Reactie #106 Gepost op: 21 augustus 2020, 21:14:46 »
Het is overal de verhouding arm/been lengte geloof ik, als ik comfortabel zit met mijn armen dan passen mijn benen niet echt fijn. Dat mijn rechterknie versleten is helpt ook niet, als het de linker was was het vast dragelijker geweest.

Ik denk (hoop) niet dat Flipper dit expres heeft gedaan, maar naar zijn beste kunnen. Ik ben vrij kritisch en trek vaak iets te veel los :p