Verwarming

• 0 Reacties
  • 210 Gelezen

*

Offline MartinPool

• 1638
  • Geslacht: Man
Verwarming
« Gepost op: 17 september 2020, 11:18:33 »
Ik heb al eerder hierover gepost maar wil het nu echt oplossen.

- Motor temperatuur (koelwater) word nu correct weergegeven in zowel ECU als op meter in dashboard.
- Koelen lijkt te werken, maar als er verwarming bij moet gaat het systeem in de stress en reageert niet meer.
- Handbediend werken de snelheid en blaasopening prima enkel temperatuur is niet te regelen.
- Als ik de de voorruit ontwaseming aanzet kan ik een bord "Italiaanse Sauna" op de auto plakken.
- En heel soms werkt het systeem wel, eigenlijk geen peil op te trekken, maar met de hitte van afgelopen zomer heeft de regeling het wel goed gedaan.

De motor van de temperatuurregelklep is reeds vervangen, gecailbreerd en weer terug gebouwd enkel telkens hetzelfde beeld.
De auto heeft een tijd terug foutcode 14 : " Omgevingsluchtklep - Steller --> Stroomkring functie storing " gegeven.

Het grote vermoeden bestaat dat de regelklepmotor van de klep die de buitenlucht regelt defect is, deze zit onder het interieur filter en je kunt hem zien zitten vanuit de voetenruimte passagierszijde enkel onmogelijk om bij te komen tenzij smurfen echt zouden bestaan.
Via de airbag zou je er misschien bij kunnen komen mits als deze eruit is de ruimte erachter vrij is.
En kan het zijn dat als deze klepmotor storing geeft het hele systeem bevriest ?

Iemand ervaring met dit storingsbeeld en / of deze stelmotor eens vervangen ?
Alle info is welkom.