Kleppendeksel pakking

• 5 Reacties
  • 270 Gelezen

Kleppendeksel pakking
« Gepost op: 11 maart 2021, 10:59:21 »
HOi,
Ik ben nieuw hier en heb zelf een mooie rode Alpa 147 uit 2003.
Na opnieuw gekeurd te zijn, was de opmerking dat er wel wat olie lekt.
Daarvoor heb ik nu de kleppendeksel pakking vervangen.
Alleen bij het loshalen van een slang (ik lees iets van carterventilatorslang, maar weet dit niet zeker) zie ik dat deze ook een scheur bevat.
Nu wil ik die slang vervangen, maar hoe heet deze slang. Het is de slang die aan de zijkant aan de kleppendeksel aangesloten zit.

alvast dank voor jullie reacties(s).

*

Offline Henry2910

• *
  • 149
  • Geslacht: Man
Re: Kleppendeksel pakking
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2021, 18:22:24 »
Welkom op het forum!

Welke type motor is het? Anders zou ook een foto van motor met slang helpen. Dan zijn er vast wel mensen die een bijvoorbeeld bestelnummer weten.
Huidige Alfa: 2008 Spider 2.4 JTDm Q-tronic

« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2021, 08:35:48 »
Ik heb een bestand er bij aan toegevoegd met welke slang ik bedoel. Hopelijk kan iemand voor mij het artikel nummer aanleveren of in ieder geval zeggen welke ik moet bestellen.
Het is 147 spark 1.6 benzine

« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2021, 12:18:17 »

*

Offline Henry2910

• *
  • 149
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2021, 21:31:24 »
Dit is waarschijnlijk geen standaard slijt/vervangartikel, dus ik denk dat de algemene onderdelenboeren (Autodoc, Winparts, etc) dit mogelijk niet hebben. Je kan het beste contact opnemen met een Alfa-onderdelenleverancier, zoals Goos van Pelt, Q-verde of Tuynder. Bij Tuynder kun je zelf zoeken op kenteken of chassisnummer en als je het niet kan vinden kun je ze altijd even bellen. Of gewoon de dichtstbijzijnde dealer.

Is inderdaad een slang van de carterventilatie van kleppendeksel naar luchtinlaatslang.
Huidige Alfa: 2008 Spider 2.4 JTDm Q-tronic

*

Offline Fur

• *
  • 237
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2021, 10:57:14 »
Zijn genoeg opties voor, je kan ook gewoon langs bij een sloper en er zelf een af trekken. Waarschijnlijk maakt het voor dat slangetje niet uit of het een 1.6 of 1.8 of 2.0 is... als je het zeker wil weten neem je hem mee om te vergelijken, is minder werk dan uren zoeken op het web denk ik.

Mogelijk dat het hetzelfde onderdeel is voor alle benzinemotoren (156, gt, 147) dat scheelt helemaal.