welke banden

• 1622 Reacties
  • 96109 Gelezen

*

JM

Re: welke banden
« Reactie #50 Gepost op: 26 april 2006, 18:04:16 »
Marangoni Zeta Linea.
Had Good Year Eagles, regelrecht een ramp, cuppen als een gek alsof ik met versleten lagers reed in een auto van twee jaar oud.

Heb sinds enkele maanden nu Marangoni's Zeta Linea 215/45/17 via Alfa Strada.
Prima band, gunstig geprijst,  plakt goed, mooi profiel en... Italiaans, zoals het onder een Alfa behoort! 

ciao, JM

*

vince

Re:welke banden
« Reactie #51 Gepost op: 27 april 2006, 22:48:57 »
2,2 tot 2,4 bar

Dan vind ik het nie gek dat je de Pirelli's niet strak vond! Ik heb 225-40-18 Pirelli P-zero rosso's en die bevallen me uitstekend! Het is dan wel een diesel, maar ik rijd er mee of het een GTA is... ;D
Maar ik heb 2.5 bar bandenspanning, laatst op zandvoort zelfs 2.7.

*

Offline stopie

• 13904
  • Geslacht: Man
  • crashhhhhhhhhhh
Re:welke banden
« Reactie #52 Gepost op: 28 april 2006, 01:14:24 »
Dan vind ik het nie gek dat je de Pirelli's niet strak vond! Ik heb 225-40-18 Pirelli P-zero rosso's en die bevallen me uitstekend! Het is dan wel een diesel, maar ik rijd er mee of het een GTA is... ;D
Maar ik heb 2.5 bar bandenspanning, laatst op zandvoort zelfs 2.7.
2.7.... jij durft, na al het scheuren zit er zo 3,5-4 bar in  :-\ En dan vaak nog een afwijking in de bandenpomp

*

Offline Alfalfa

• 519
  • Nanning van der Wal
« Reactie #53 Gepost op: 28 april 2006, 17:37:47 »
Alweer zo'n gezellige 156forum-topic  ;D

Heb nu ervaring met 3 banden op 215/45/17:

Good Year Eagle F1 --  (not my CUP of tea  :P)
Yokohama A539 -- prima band, maar wel (alweer) lawaaiig
Yokohama AVS DB - prima band, mschijnt stijve wang te hebben, lekker stil, goeie grip op droog, maar schijnt op nat (volgens de reviews) minder te zijn. Ben nu op zoek naar m?©?©r!!

Ben nu van plan enkele (2) Bridgestond Potenza PE50 aan te schaffen, de stijve wangetjes houden mijn 20V hopelijk n?³ beter op bochtenkoers !

156 GTA 2002 grigio metallico 680

*

Eurofighter

« Reactie #54 Gepost op: 09 mei 2006, 11:07:07 »
Zelf heb ik op de volgende banden op het oog:

Toyo Proxes T1-R, Dunlop SP Sport 9000 en Continantal SportContact.
Alle drie komen goed naar voren, qua gebruikers ervaring.

Maar welke van de drie gaat jullie voorkeur uit?

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #55 Gepost op: 09 mei 2006, 11:11:18 »
wat is jouw rijstijl ?
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

*

Offline ConQuestador

• 12305
  • 156 GTA
« Reactie #56 Gepost op: 09 mei 2006, 11:15:41 »
Waarom de sp Sport 9000, als je voor hetzelfde geld de SportMaxx kan krijgen. Dat is namelijk de (verbeterde) opvolger van de 9000.
156 GTA met kooktoestel aan boord

*

Eurofighter

« Reactie #57 Gepost op: 09 mei 2006, 11:23:48 »
wat is jouw rijstijl ?

Mijn rijstijl is wisselend, maar meerendeel van het rit rijd ik normaal.

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #58 Gepost op: 09 mei 2006, 11:26:46 »
De Toyo's zullen waarschijnlijk iets goedkoper zijn en presteren prima, de Dunlop is in principe een comfortabele maar niet zo'n scherpe band en de Conti is een topper maar wel aan de harde kant.

*

Offline ClaSSiC

• 4199
« Reactie #59 Gepost op: 09 mei 2006, 11:31:38 »
Heb laatst voor CSC2 gekozen, nog nix negatiefs op te merken, presteert na verwachting, minder hard dan Potenza S03.

Met de T1-R en SP9000 heb ik geen ervaring.
156 3.0 V6 LPG-G3 Squadra Q2

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #60 Gepost op: 09 mei 2006, 11:34:50 »
Heb je wat minder geld uit te geven , neem dan de Falken FK-452. Ook een lekkere sportieve band die alleen wat sneller slijt maar natuurlijk geen 10.000 km sneller.

*

romeo

« Reactie #61 Gepost op: 15 mei 2006, 15:22:22 »
@AlfaNerd:
Citaat
de Dunlop is in principe een comfortabele maar niet zo'n scherpe band
Kijk, dat past mij(n vrouw) dan wel weer. Is een Dunlop (sp9000) ook stil?

Op bandenmarkt staan P-Zero's zonder label: wat merk ik daarvan?

Mario

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #62 Gepost op: 15 mei 2006, 19:05:10 »
De Dunlop is ook nog een vrij stille band maar dat hangt wel een beetje van de maat af. Een 15 " zul je minder horen dan een 17 ".
Zonder label zegt mij zogauw even niet zoveel. Sorry daarvoor maar dat ga ik wel uitzoeken natuurlijk !!!!!!!!

*

Offline Alfalfa

• 519
  • Nanning van der Wal
« Reactie #63 Gepost op: 17 mei 2006, 10:15:24 »
Sinds gisteren heb ik 2 nieuwe Bridgestone Potenza RE50 laten monteren op de voorwielen (achter zaten sinds vorige maand al nieuwe Yokohama AVS DB's). Bij de garage waarschuwden ze me al dat de Bridgestones de stijfste banden waren die er waren en of ik deze dan liever niet achter had om het beruchte cuppen bij de 156 tegen te gaan.  Doe maar lekker op de voorkant zei ik, dan zet ik de dempers wel een tandje zachter. En wat denk je?  De hevige trillingen die het rijden echt bijzonder onprettig maakten (ik heb de Alfa meer dan ene week laten staan en reed in een Ssang Young Korando!!), zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!!  De 'oude' voorbanden waren heftig scheef afgesleten door het negatieve camber van de achterwielen (ze kwamen vorige maand van de achterwielen) en veroozaakten dus alle ellende: heftige spoorvorming, resonanties a la beginnende aandrijfasproblemen, uitljinellende en wat niet meer  (ik was ervan overtuigd dat m'n vliegwiel naar de filistijnen was, en van dat idee was ik knap ziek).

Hoera, wat een band: stil, stijf (stuurt heerlijk: weinig 'wringen' in bochten) en heerlijk comfortabel!!  Wat mij betreft de ideale band, vooral in combinatie met verstelbare dempers een veilige aanbeveling (zo kun je nl. je demper iets zachter stellen wanneer de band toch iets oncomfortabel zou overkomen).  Want iedereen heeft toch weer een eigen definitie van wat comfortabel is, nietwaar??  ;D   

156 GTA 2002 grigio metallico 680

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #64 Gepost op: 17 mei 2006, 11:01:57 »
En daarom ben ik een Bridgestone-fan !!!!!!!!!!
Gefeliciteerd met je "nieuwe" Bella...............

*

romeo

« Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2006, 16:53:26 »
Citaat
De Dunlop is ook nog een vrij stille band maar dat hangt wel een beetje van de maat af. Een 15 " zul je minder horen dan een 17 ".
Zonder label zegt mij zogauw even niet zoveel. Sorry daarvoor maar dat ga ik wel uitzoeken natuurlijk !!!!!!!!

T.o.v. de Michelin Pilot Primacy moet ie een stuk comfortabeler zijn, want een putdeksel komt echt zo hard aan dat het je zelf bijna zeer doet (voor de auto). Is de Pirelli P-Zero dan vergelijkbaar met de SP 9000? En welke P-Zero zou het beste passen op een GTA (rosso, nero)?
De maat is dan dus 225/45 17".

Mario

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #66 Gepost op: 18 mei 2006, 21:32:15 »
De Zero Rosso is een sportieve band (net als bijna alle Pirelli's) maar is toch wat meer op endurance ingesteld dan de zuiver op raggen ingestelde Zero Nero. In een vergelijking tussen de Rosso en de SP 9000 is de eerste beter op scherpte in snelle bochten en de laatste beter op nat. Dat wil niet zeggen dat het andersom slecht is maar er is wel degelijk een verschil. Verder is het zo dat hoe platter een band is hoe minder zo'n band kan klappen kan opvangen, dit zal het onderstel dan moeten doen. Daarom is het ook verstandig om het onderstel ook aan te passen met op de eerste plaats hardere schokdempers zoals de dempers van Koni,Bilstein,Spax,AST of Intrax.

*

romeo

« Reactie #67 Gepost op: 18 mei 2006, 23:22:26 »
Dank. Dan denk ik dat ik een voorkeur heb voor de Dunlop.

Of is een italiaanse band onder een italiaanse auto toch "beter" ? ::)

Andere veren en dempers kom ik misschien later nog op, eerst maar eens genieten van een standaard GTA.
En de eerste reactie/invering komt van de band, en het verschil tussen de Michelin en de Pirelli is erg duidelijk in dat opzicht. Tja, stuurprecisie gaat waarschijnlijk ten koste van comfort. Een keuze dus.
De luchtinhoud maakt ook veel verschil, naast de "platheid" van de band. Maar die verandert niet veel bij dezelfde maat.

Mario

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #68 Gepost op: 18 mei 2006, 23:27:36 »
Als je gaat voor de Dunlop's kun je ook kijken voor de nieuwe Sportmax, de opvolger van de 9000. Zelfde eigenschappen maar door o.a. een andere rubbersamenstelling is 'ie iets scherper geworden. Prijzen liggen nagenoeg gelijk !

*

romeo

« Reactie #69 Gepost op: 18 mei 2006, 23:32:11 »
Heb je nog kunnen achterhalen wat het betekent als er geen label op zit?

Wat kosten de sportmaxxen dan bij je vriendin? En de P-Zero Rosso (de minst sportive dus)?

225/45 17" voor boven 240km/u.

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #70 Gepost op: 18 mei 2006, 23:35:28 »
NEE, helaas nog niet maar ik heb nog niet al mijn bronnen kunnen aanboren..................
Ik ben alleen bang dat dat banden zijn die niet goedgekeurd zijn door Pirelli zelf , maar ben niet zeker.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2006, 23:37:15 door AlfaNerd »

*

Offline stopie

• 13904
  • crashhhhhhhhhhh
« Reactie #71 Gepost op: 19 mei 2006, 01:14:05 »
Als je gaat voor de Dunlop's kun je ook kijken voor de nieuwe Sportmax, de opvolger van de 9000. Zelfde eigenschappen maar door o.a. een andere rubbersamenstelling is 'ie iets scherper geworden. Prijzen liggen nagenoeg gelijk !

Ik vind het stuurgevoel met de sportmaxx vele malen minder dan de bridge s-02.
Wat dat betreft geen dunlop meer voor mij, volgende keer pilot sport proberen?!

*

Offline SilverShadow

• 6718
  • Bimmer V6 driver
    • Mijn Alfa Romeo site
« Reactie #72 Gepost op: 10 juni 2006, 14:54:26 »
Na de Michelin's Pilot Primacy, die gecupt waren na 25000km en nog goed profiel hadden maar niet meer te "draaien waren", de GoodYears Eagle F1 GS D2 genomen: deze vandaag vervangen omdat ze na iets meer dan 25000km op waren (kon er misschien nog 3000km mee rijden).

Heden gekozen voor de Hancook Ventus Sport K104 215/45/ZR17 91Y XL.
Deze gekocht bij een maat van me die bij Profile Tyre Center werkt: hijzelf rijdt al 2 jaar ron met een Hancook (model voor de mijne) en is daar zeer over te spreken.

Bij het vervangen van de voorband, die zo nu en dan minder druk had dan gewoonlijk, zagen we dat er een schroef/parker in zat: aan de buitenkant zag je alleen nog maar een klein spijkerkopie (moest je echt goed kijken). Wie weet hoelang deze er al ingezeten heeft en achteraf valt me toch mee dat de druk van de band om de 4 weken iets bijgevuld moest worden ::).

De aanschaf + montage + balanceren + banden vullen met stikstof heeft in totaal €. 430,= euris gekost :P

De wang is net iets breder dan die van de Goodyear waardoor je toch niet direkt de velgrand tegen een stoeprand kan zetten (mocht het gebeuren).

Nu maar onthouden om ze om de 5000km om te zetten en over 3 maanden ff een kontrole brengen over de druk.
Il mio Sito privato
"Un giorno senza un sorriso ?Ø un giorno non vissuto!!!"

*

Offline AlfaNerd

• 9609
  • V6 Power .
« Reactie #73 Gepost op: 10 juni 2006, 17:40:51 »
Dat is echt geen slechte band hoor , het enige waar weleens over geklaagd wordt is de harde grens van de band. Dwz dat de band bakken met grip geeft en het dan ineens afgelopen is. Ook op nat valt valt ie niet tegen maar de eerste prijs wint ie daar niet.................
Mooie band en redelijke prijs.

*

Offline alfamania

• 1105
  • Alfa Romeo 159 SW 16V
« Reactie #74 Gepost op: 10 juni 2006, 20:37:06 »
Knap 25.000 km met Premacy's....

Heb de mijne er 45.000 op gehad toen begonnen ze licht te cuppen.
Na 62.000 km de eerste 2 vervangen.

Na de zomer de andere 2. Die zitter er nu ruim 69.000 km op.

Onze bolide is trouwens voorzien van het sportpakket.
Rij ca. 55.000 km per jaar. Dus elke 1,5 jaar gaat er een 4 tal nieuwe onder.

De vorige sets scoorden ook zoiets.

"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

"If you think education is expensive, try ignorance"