Banden, banden en nog meer banden !?

  • 852 Reacties
  • 59732 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline AlfaNerd

  • ******
  • 9609
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
Banden, banden en nog meer banden !?
« Gepost op: 05 april 2006, 23:13:23 »
Hier kunnen jullie al je vragen, opmerkingen, ervaringen en dergelijke kwijt. Wil je wat weten, brandt dan maar los!
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

*

Offline SilverShadow

  • ******
  • 6718
  • Geslacht: Man
  • Bimmer V6 driver
    • Mijn Alfa Romeo site
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2006, 23:34:17 »
Goodyear EAGLE F1 GS-D3 of de Toyo PROXES CF 1??
Laatste wordt heel goed aangegeven bij www.autobandenmarkt.nl.
Hoe zit het met de slijtage en de wangen? Zijn die van de Toyo harder?

Mijn voorkeur gaat uit naar de Goodyear omdat het een betere allround band is. De toyo is vrij nieuw en is te vergelijken met een Fulda. Die blinken uit op bvb droog, maar het remmen is "waardeloos" , op nat weinig grip en slijten niet gelijkmatig af. De Goodyear daarintegen blijft op alle punten mooi stabiel en voorspelbaar. hoor wel veel klachten over het geluid maar dat komt voornamelijk doordat deze band nogal gevoelig is voor de afstelling van de sporing van de auto. Teveel toespoor of te weinig uitspoor.Zelf heb ik goede ervaringen met de Goodyears maar ze zijn wel een stuk prijziger dan de toyo's.............

Is de wang van de Goodyear D3 tegenover de D2 beter geworden? En is de band op zich veel beter?

Als ik de testen bekijk komt de Toyo er veel beter uit:

Goodyear

Toyo

In principe is er niet zoveel veranderd of gewijzigd. Het ging vooral om de opbouw van het profiel. Er is nu iets meer wegcontact. Ik bedoel dat er nu iets meer rubber op straat ligt in vergelijking tot de D2. Verder blijven zij voortborduren op de pijlvorm waarschijnlijk omdat het oog ook wat wil. Eigenlijk is dat alweer achterhaald omdat met name de rechtuitstabiliteit wat minder is dan bij de huidige a-symetrische banden.

En wat moet ik dan denken over de gemaakte testen over beide banden? (zie eerdere berichtgeving van me)
De een is zoals je zegt een V-Profiel en de andere niet. Slijtage van een V-Profiel band is ook wat sneller volgens mij of zit ik er naast?

de ene is een gemiddelde van 3 en de andere een gemiddelde van 242 "tests".   Banden zijn daar niet vergeleken met elkaar en ook nog in heel wat verschillende maten op ook weer verschillende velgafmetingen (de breedte van de velg )
Bij een V-profiel moet je extra goed op de bandenspanning letten ivm overmatige slijtage met name bij te zacht. Dan gaat ie zoemen en het water wordt naar het midden gedrukt waardoor het niet meer wegkan.

Dan terug op de slijtage: V-Profiel of normaal.
En anders wat raad je aan? En waarom?

Het voordeel van de a-symetrische banden is dat er verschillende loopvlakken gemaakt hunnen worden voor het betere bochtenwerk en rechtuitgang. ook maakt zo'n band minder geluid doordat er verschillende soorten rubbersamenstelling gebruikt worden en door de diversiteit aan profielen.
Wat wil je met de band gaan doen? Wat vind je belangrijk?

Gewoon normaal mee kunnen rijden.
Heb de Michelin Pilot Primacy al gehad maar dat waren ook shit banden, ook heel snel gecupt: praat je toch over een dure band vind ik.

Al zeg je dat de kwaliteit van de Goodyers D3 versie beter is geworden weet ik wel voldoende. Of je moet een andere V-band weten met een sterker wang voor ongeveer dezelfde prijs. Hoor mensen ook praten over de Hancook en de Marshall (geen ervaringen mee).

De Hankook is zeker geen slechte band maar............; levert in het begin topprestaties (de 104 dan) en zakt dan na een poos ineens sterk af. Is dus al versleten voordat ie op is. Marshall maakt banden voor het zicht en om in exteme maten toch onder een auto te kunnen krijgen. Voorbeeld: 205/40/16 onder een verlaagde Citroen C2. Loopvlak opgemeten en is 165 mm. Snappie. Wel betaald voor 205 en niet voor 165. Maar ja , het past er wel onder. Kijk dan voor een Falken 451 of de 452.

@Thomas/AlfaNerd: Ik had op mijn vorige Alfa een maand voordat hij de deur uit ging nog 2 nieuwe voorbanden laten leggen. Het waren de Nankang NS-2 geworden. Goede verhalen over gehoord van een andere bandenspecialist. Zeker voor de prijs/kwaliteitverhouding. Deze hebben ook een V-profiel. Ik geloof dat ze rond de 55 euro kostte voor 205/55R16.

Helaas te weinig mee gereden om echt een goed oordeel over te vellen, maar vond ze wel stiller als de Goodyear Eagle F1 GS-D3 die er af kwamen.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 18:01:33 door stopie »
Il mio Sito privato
"Un giorno senza un sorriso ?Ø un giorno non vissuto!!!"

*

Offline Roegbainder

  • ******
  • 2531
  • Geslacht: Man
  • Giulietta 1.8TBi QV Squadra
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2006, 00:47:15 »
Kun je mij een redelijk objectief advies geven vwb nieuwe banden?

Voorwaarden:
- Hoeft geen merkband te zijn
- Goede prijs-kwaliteitverhouding
- Geen snelle slijtage en cupvorming
- Stabiel
- 215-45 R17
- voor een 1.9JTD sw

Is de ET-waarde ook van invloed op de keuze van het merk band? ET30 in mijn geval (iets meer naar buiten staand dus).
Eigenlijk verder dezelfde voorwaarden als Silvershadow...

Een goeie keus zou de Falken 451 zijn. Niet te duur en spoort lekker. ET is geen probleem. Verder zijn er natuurlijk legio huismerkbanden te koop maar het is niet altijd duidelijk waar die vandaan komen. Kom je Minerva's tegen weet dan dat die van Continental zijn. Een b-merk dus met verouderde techniek maar zeker een prima band om gewoon mee te toeren. Zeer slijtvast. Heb ze een kleine 1,5 jaar gereden onder een 206je en kwamen er als nieuw onder vandaan. Alleen 3 keer lek gereden.

Ik heb mij vooralsnog gefocust op:

Falken 451
Falken 452

Lijkt mij een hele fijne band en scherp geprijsd.

Ik ben informatie aan het inwinnen (dealers, prijzen) bij de betreffende importeur.

Goed plan
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 17:43:24 door stopie »
145 1.6ieL
146 1.6TS Squadra
156 SW1.9JTD Squadra
166 2.4JTD 20V Squadra

Huidig model: Giulietta 1.8 TBi QV Squadra

*

Offline Tom

  • *****
  • 928
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2006, 07:48:34 »
leuk topic, die ga ik maar eens volgen :)

Moet zelf binnenkort ook nieuwe zomerbanden. Overweeg de bridgestones vanwege de positieve verhalen over stuurgedrag, stugheid etc.

*

Offline ClaSSiC

  • ******
  • 4199
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2006, 11:00:19 »
Heb jij al ervaring met de Michelin Primacy HP ?

@ classic: Mijn ervaring is dat ze snel slijten en voor de rest nergens in uitblinken. Eigenlijk een te dure band die bekend is omdat ie als OE band wordt gebruikt. (original equipment.)
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 17:41:31 door stopie »
156 3.0 V6 LPG-G3 Squadra Q2

*

Offline SilverShadow

  • ******
  • 6718
  • Geslacht: Man
  • Bimmer V6 driver
    • Mijn Alfa Romeo site
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2006, 11:02:11 »
Mijn keuze hou ik dan beperkt tot de 3 volgende banden:

- Goodyear EAGLE F1 GS-D3
- Toyo PROXES CF 1
- Hancook VENTUS SPORT K104


Mijn eigen ervaringen met de Goodyear waren goed, mijn grootste fout was dat ik ze niet heb omgewisseld :-\.

De Toyo's komen er toch goed uit de test en de ervaringen op een italiaans Forum zijn toch goed als ik het zo lees.

Maat van me is bedrijfleider bij Profile in mijn stad en is zeer te spreken over de Hancook: deze zitten er al geruime tijd onder zijn auto (ook de 215/45/17).

Wat is jou eindkonklusie over deze drie banden AlfaNerd?
Prijstechnisch ligt de Hancook het laagst, daarna komt de Toyo en Goodyear is de duurste.

Thomas, sorry dat ik meng in jouw bandenkeuze. In een duitse bandentest kwam de Toyo CF1 als laatste !
http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_auto_motor_und_sport_38397.html

@ silvershadow : neem van die 3 de goodkoopste als je niet als op een circuit aan 't rijden gaat. Anders de Goodyear. Kijk anders of ze de D2 nog hebben liggen ! Wel even op het DOT nummer letten (wanneer ie gemaakt is, een zomerband is hooguit 5 jaar houd- en bruikbaar)

Daar heb ik wat aan heren, thx :-*.

@ClaSSiC, bedankt voor de link.

@Jarno, heel duidelijk nu voor me.

@AlfaNerd, bedankt voor je informatie en je tijd. De keuze is nu heel duidelijk voor me, het gaan dus de GoodYears worden, de D3 serie dus.

Nu nog ff gaan kijken wat de prijzen zijn links en rechts, we blijven tenslotte nederlanders :P ;D.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 17:50:49 door stopie »
Il mio Sito privato
"Un giorno senza un sorriso ?Ø un giorno non vissuto!!!"

*

Offline Jarno

  • ******
  • 2544
  • Geslacht: Man
  • Lid #207
    • Alfa Romeo 156 pagina
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2006, 11:20:19 »
Hier nog een testresultaat van de Hankook en Goodyear erin:



vreemd om te zien, dat de Toyo Proxes T1-S er een stukje beter uit komt dan de Dunlop SP 9000, welke volgens mij toch bekend staat als de betere band.  :-\

Volgens mij is dit ook een vrij oude test, bij nieuwe tests zouden ze wel de SP Sportmaxx gebruiken lijkt mij (deze is nog beter, en kwam juist als beste alrounder uit de tests op sportief gebied).

Als ik me hierop baseer komt dus de Goodyear beter uit de test dan de Bridgestones (is op alle terreinen beter en goedkoper). Waarom is men dan over het algemeen zo enthousiast over de bridgestones?

1 test is niet heilig en cijfers zeggen ook niet alles , ook autotests varieren ontzettend in de verschillende autobladen. Plus is dat niet een Amerikaanse test ?
Amer. banden kunnen anders zijn in de samenstelling.
Ook is de maatvoering heel erg belangrijk onder de testauto's. Een 205/55/16 pakt compleet anders uit dan 225/40/18
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 17:54:15 door stopie »

*

Offline ClaSSiC

  • ******
  • 4199
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #7 Gepost op: 06 april 2006, 11:27:49 »
@ classic: Mijn ervaring is dat ze snel slijten en voor de rest nergens in uitblinken. Eigenlijk een te dure band die bekend is omdat ie als OE band wordt gebruikt. (original equipment.)

Dat klinkt goed ! Ik ga ze nog vandaag bestellen :)

Serieus. Heb jij het niet over de Pilot Primacy ?

Al die Primacy is 1 pot nat. Vroeger maakte michelin nog echt goede banden voor een redelijke prijs. Nu lopen ze er achteraan. Ze zijn teveel met het milieu bezig geweest en de F1. Sorry, maar ik ben geen Michelinvriend.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 17:44:14 door stopie »
156 3.0 V6 LPG-G3 Squadra Q2

*

maax

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2006, 11:28:25 »
Wat is het verschil tussen de Pirelli P7000 en Pirelli P zero Nero....

Kosten ongeveer hetzelfde bij bandenmarkt.nl.

maat 215/45/R17.

Ik zoek een sportieve allround band waarbij ik grip belangrijker vind dan comfort.

De Zero Nero is een band voor het betere gooi- en smijtwerk maar moet wel "ingereden" worden. Voelt in het begin aan of er nog een plastic laagje omheen zit.
De 7000 is meer gericht op een gemiddelde rijstijl. Maakt na verloop van tijd een hoop herrie door het cuppen (schubbeneffect)
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 17:39:54 door stopie »

*

Offline Tom

  • *****
  • 928
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2006, 12:14:48 »
Van tyretest.com, lagere scores zijn beter.

test reports Goodyear EAGLE F1 GS-D3
Average of 36 completed tests  ??  Score 1.9  
 
Grip in dry conditions  Score 1.50  
Braking in dry condtions  Score 1.42  
Grip in wet conditions  Score 1.78  
Braking in wet condition  Score 1.89  
Grip in snow  Score 5.17  
Comfort  Score 2.19  
Tyre noise (in car)  Score 2.22  
Tyre noise (external)  Score 2.14  
Tyre wear  Score 2.53  
Kilometers driven 25.138 km
 
test reports Bridgestone Potenza RE 050 A
Average of 13 completed tests  ??  Score 1.7  
 
Grip in dry conditions  Score 1.31  
Braking in dry condtions  Score 1.54  
Grip in wet conditions  Score 1.54  
Braking in wet condition  Score 1.62  
Grip in snow  Score 5.23  
Comfort  Score 1.69  
Tyre noise (in car)  Score 1.85  
Tyre noise (external)  Score 1.85  
Tyre wear  Score 2.46  
Kilometers driven 19.692 km
 
Ook weer niet echt een duidelijke test Tom:
19.692km tegen 25.138 en 13 tegen 36 completed tests.

Maar dat geeft niet, ik ben er wel uit iig ;D.

helaas niet, komt denk ik doordat de bridgestone een nieuwere band is?
Ik zat me net bij de lunch te bedenken dat alle tests natuurlijk ook met andere auto's zijn. De meningen die ik over de potenza's gehoord heb komen voornamelijk hiervandaan, vandaar dat ik denk ik toch daarvoor ga.

Zo is dat Tom maar als richtlijn vind ik de resultaten wel goed.

Ikzelf heb Bridgestone Potenza's en ik kan niet anders zeggen dan dat ze zeer goed bevallen. Wel heb ik van de week de bandenspanning wat omhoog gedaan. Er was me bij de bandenboer 2.2 bar aangeraden, maar ergens op het forum staat dat 2.4 bar beter zou zijn. Dus proberen en voila: stuurt nu nog iets strakker.

De ANWB heeft ook een 2006 zomerbanden test:

Zomerbandentest


Directe link naar de pdf met uitlagen
« Laatst bewerkt op: 06 april 2006, 18:00:19 door stopie »

*

Offline AlfaNerd

  • ******
  • 9609
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2006, 20:50:38 »
Dat van de bandenspanning klopt. Ergens anders op het forum had ik al gezet : 2,6 op de vooras en 2,4 op de achteras ! Dat is natuurlijk niet verplicht maar na veel proberen ben ik daar op uit gekomen en is een heel stuk goedkoper dan dikkere stabistangen en dergelijke.

Citaat
is dat niet afhankelijk van motortype en bandtype?

Nee hoor, niet direct maar sommigen zullen het wel te hard vinden alhoewel Alfa Romeo zelf 2 x 2,5 opgeeft volgens mij voor volle belading voor alle motortypes.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2006, 05:45:46 door stopie »
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

*

Offline Roegbainder

  • ******
  • 2531
  • Geslacht: Man
  • Giulietta 1.8TBi QV Squadra
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #11 Gepost op: 06 april 2006, 23:42:34 »
Ha grappig zat ik nou aan te denken, kan ook wel es vragen hoe het nou met de bandenspanning zit. Ik rijd op 4x 2.5 en bevalt me prima, houd alleen wel in de gaten hoe het slijtagepatroon van de banden is. Ik heb trouwens sinds een aantal dagen een geluid bij mn rechter wielkast. FCK! Een repeterend geluid, zo te horen dus van de banden. Zou toch niet waar zijn..... cuppen?
(Bridgestone Potenza 720RE 205-55 R16  voor 5mm achter 7mm)

Ik zou eerst maar even kijken of er niets in de band is blijven hangen; een steentje , een houtje , een schroef oid.

Ik heb de nieuwe velgen erop gezet maar het geluid is gebleven, dus vrees ik dat ik toch in de richting van de ophanging / lager moet gaan denken. Binnenkort apk dan blijkt wel wat het is.

Als het een zoemend geluid is denk ik idd ook aan een wiellagertje, heb sinds kort het zelfde. 'T klinkt alsof mijn band aanloopt op het kunststof binnenscherm. HHHEEEEEELLL irritant!!

Inderdaad het wiellager rechtsvoor. Met de Apk en alles wat daar achteraan komt (een groot deel van de ophanging) ben ik er ff klaar mee.

Ik ga overigens morgenvroeg de Falken 451 ophalen. Ben erg benieuwd naar het weggedrag van deze banden. Ik heb de Pirelli Zero Rosso 225/45R17 even mogen proberen:

Ik merk dat de besturing veel gevoeliger (soms wegwillen schieten bij kuilen en rechtuitstabiliteit minder) met de Pirelli's 225/45R17 en velgen (ET30) dan de Bridgestone Potenza RE720 205/55R16 met de 5 gaats Speedline sportvelgen.
Waardoor komt dat?
Bredere band of grotere velg of merk band?

Dat wegschieten heeft meer te maken met de combinatie -onderstelafstemming/velg-bandcombinatie.
Lichtmetalenvelgen zijn meestal niet zo licht als gesuggereerd en dan ook nog een plattere band die dus minder kan vervormen in combinatie met waarschijnlijk een te zachte schokdemper. Dat is dus de oorzaak !
dat weg willen schieten is het leukste van brede banden. Lang leven 225 zo'n beetje de ideale maatje voor spoorvorming. Ow ja 215 kan er ook wat  ;D
Citaat
Dat ligt ook aan de breedte van de velg. Voor een 215-band is een 7inch brede velg rustiger dan een 7.5- of 8inch brede velg. De band heeft dan net wat meer ruimte om te vervormen.

Een aantal stellingen van Alfa monteurs vandaag:

- De ophanging heeft veel meer te verduren van de 17" velgen dan de 16" mede doordat je de bochten scherper zult aansnijden.

- Voor de 17" velgen raden wij het V profiel af omdat deze na ongeveer 6000-7000km al veel lawaai gaan maken.

- Voor de 17" velgen raden wij het V profiel af omdat deze na ongeveer 6000-7000km al veel lawaai gaan maken.-

Heel apart: geldt dat dan niet voor 16 inch wielen ?
Onzin dus. V-profiel in het algemeen is gevoeliger voor een niet geheel juiste afstelling van de sporing. Er zijn ook V-profiel banden die juist heel erg stil zijn!

Wat vind je van deze stellingen?

Grtz Roeg
« Laatst bewerkt op: 11 april 2006, 05:42:22 door stopie »
145 1.6ieL
146 1.6TS Squadra
156 SW1.9JTD Squadra
166 2.4JTD 20V Squadra

Huidig model: Giulietta 1.8 TBi QV Squadra

*

Offline Opa Black

  • ******
  • 1815
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #12 Gepost op: 12 april 2006, 16:36:00 »
Wat zou nu een goede band zijn in de gewone maat 205-55-R16.

Ook de potenza of is dat niet aan te geven.

*

Dr.B

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #13 Gepost op: 12 april 2006, 18:26:16 »
Wat zou nu een goede band zijn in de gewone maat 205-55-R16.

Ook de potenza of is dat niet aan te geven.

Hangt er ook een beetje vanaf wat voor een type rijder je bent en wat je van een band verwacht? Wil je met 100 haaks een bocht om kunnen of wil je een comfortabele band die veel kilometers maakt?

*

Offline Opa Black

  • ******
  • 1815
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #14 Gepost op: 12 april 2006, 19:20:29 »
Opa gaat voor haaks..... ;D

*

Dr.B

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2006, 19:42:38 »
Opa gaat voor haaks..... ;D

Dan is de Bridgestone idd een goede keuze evenals de Toyo, en de pirelli P Zero. Een hele goede all-rounder waarbij je ook ongelofelijk hard een bocht om kan is de Dunlop SP 9000. Ik heb ze zelf op de Ferrari en de Maserati liggen en wil geen andere, omdat het ook een band is met een heel redelijk comfort.

*

maax

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2006, 19:47:30 »
Ik heb dunlops SP sport FM 901 op mijn karretje liggen.

Zeer vermakelijk. Wielspin alom op nat wegdek. Weinig grip.

Is dat een minder sportieve band dan een SP 9000 (die ik had en lekker vond)????

Ik vind het helemaal niets.....

Of ligt eaa aan mij?

*

Offline Opa Black

  • ******
  • 1815
  • Geslacht: Man
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2006, 19:49:37 »
Da's mooi, en aan wat voor een prijzen zou ik moeten denken incl montage en toeters en bellen. 8)

Ongeveer dan.. ;)

*

Dr.B

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2006, 19:54:50 »
Ik heb dunlops SP sport FM 901 op mijn karretje liggen.

Zeer vermakelijk. Wielspin alom op nat wegdek. Weinig grip.

Is dat een minder sportieve band dan een SP 9000 (die ik had en lekker vond)????

Ik vind het helemaal niets.....

Of ligt eaa aan mij?

Nee idd, de SP 9000 is veel sportiever dan de 01, want deze band is veel meer op comfort en levensduur gericht. Heeft dus duidelijk veel minder grip. Ligt dus niet aan jou Marco!  ;)

*

Dr.B

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2006, 20:01:22 »
Da's mooi, en aan wat voor een prijzen zou ik moeten denken incl montage en toeters en bellen. 8)

Ongeveer dan.. ;)

De Dunlop SP 9000 kost momenteel 93,= op bandenmarkt.nl en de Bridgestone RE 030 kost 102,= Ook op bandenmarkt.nl Op hun site staan adressen bij je in de buurt waar je ze kunt laten monteren. Kost meestal rond de 15,= per band. Maar vraag ook even aan de bandenspecialist bij je in de buurt, want in veel gevallen scheelt het niet eens zo heel erg veel!  ;)

*

Offline stopie

  • ******
  • 13904
  • Geslacht: Man
  • crashhhhhhhhhhh
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2006, 20:56:51 »
Da's mooi, en aan wat voor een prijzen zou ik moeten denken incl montage en toeters en bellen. 8)

Ongeveer dan.. ;)

De Dunlop SP 9000 kost momenteel 93,= op bandenmarkt.nl en de Bridgestone RE 030 kost 102,= Ook op bandenmarkt.nl Op hun site staan adressen bij je in de buurt waar je ze kunt laten monteren. Kost meestal rond de 15,= per band. Maar vraag ook even aan de bandenspecialist bij je in de buurt, want in veel gevallen scheelt het niet eens zo heel erg veel!  ;)

sp9000 beter dan sportmaxx?

*

Offline Roegbainder

  • ******
  • 2531
  • Geslacht: Man
  • Giulietta 1.8TBi QV Squadra
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #21 Gepost op: 12 april 2006, 23:28:29 »
Als je in de buurt van Ommen zit is dit een heel aardig adres:  http://www.debandenconcurent.nl/
Ik heb bij deze jongen vd week een set Falken 451 gekocht, zoek je een band in de prijsklasse van autobandenmarkt.nl dan zou ik es contact met hem opnemen, hij is vaak zelfs nog goedkoper!

Over de Falken 451 (215/45 R17):
- Zeer strak op de weg
- Zeer stabiel in de bochten
- Redelijk tot goed comfort
- Afrolgeluid is harder dan de Pirelli die er eerst omzat, maar met name bij een hele lage snelheid valt dat op.

Ben benieuwd hoe ze zich houden, ik ben altijd Michelins en Bridgestones gewend geweest.

145 1.6ieL
146 1.6TS Squadra
156 SW1.9JTD Squadra
166 2.4JTD 20V Squadra

Huidig model: Giulietta 1.8 TBi QV Squadra

*

Dr.B

Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2006, 19:42:06 »
Da's mooi, en aan wat voor een prijzen zou ik moeten denken incl montage en toeters en bellen. 8)

Ongeveer dan.. ;)

De Dunlop SP 9000 kost momenteel 93,= op bandenmarkt.nl en de Bridgestone RE 030 kost 102,= Ook op bandenmarkt.nl Op hun site staan adressen bij je in de buurt waar je ze kunt laten monteren. Kost meestal rond de 15,= per band. Maar vraag ook even aan de bandenspecialist bij je in de buurt, want in veel gevallen scheelt het niet eens zo heel erg veel!  ;)

sp9000 beter dan sportmaxx?

De SportMaxx is de opvolger van de SP9000 dus je zou er van uitgaan dat hij beter moet zijn. Echter heb ik er zelf nog geen ervaring mee omdat hij niet in mijn huidige maat te krijgen was. Anders had ik hem graag willen proberen.

*

Offline AlfaNerd

  • ******
  • 9609
  • Geslacht: Man
  • V6 Power .
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #23 Gepost op: 13 april 2006, 21:23:45 »
Zo zie je maar hoe persoonlijk een band kan zijn en een verschil per bandenmaat; ik heb momenteel ook de FM 901 van Dunlop en in hetg begin was ik er niet over te spreken , maar nu na zo'n 1500 KM bevallen ze me eigenlijk prima. Eerst weinig grip en alleen maar rook , nu mooie balans in lange en korte bochten, weinig last van spoorvorming, niet springerig of stoterig en alleen als nadeel een overvloedige hoeveelheid aan geluid........
* * * PERSOONLIJKE PAGINA VAN DE NERD * * *
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

*

Offline stopie

  • ******
  • 13904
  • Geslacht: Man
  • crashhhhhhhhhhh
Re:Banden, banden en nog meer banden !?
« Reactie #24 Gepost op: 13 april 2006, 22:20:20 »
Da's mooi, en aan wat voor een prijzen zou ik moeten denken incl montage en toeters en bellen. 8)

Ongeveer dan.. ;)

De Dunlop SP 9000 kost momenteel 93,= op bandenmarkt.nl en de Bridgestone RE 030 kost 102,= Ook op bandenmarkt.nl Op hun site staan adressen bij je in de buurt waar je ze kunt laten monteren. Kost meestal rond de 15,= per band. Maar vraag ook even aan de bandenspecialist bij je in de buurt, want in veel gevallen scheelt het niet eens zo heel erg veel!  ;)

sp9000 beter dan sportmaxx?

De SportMaxx is de opvolger van de SP9000 dus je zou er van uitgaan dat hij beter moet zijn. Echter heb ik er zelf nog geen ervaring mee omdat hij niet in mijn huidige maat te krijgen was. Anders had ik hem graag willen proberen.

ok dat maakt een hoop duidelijk.
Ik heb begrepen dat de S-03 opvolger van de S-02 niet hetzelfde biedt. De S-02 schijnt een veel fijner band te zijn op zowel droog als nat. Dus opvolger is niet automatisch beter. Helaas