Hans en Jayzen's SPA ervaring

• 89 Reacties
  • 5008 Gelezen

*

Offline jayzen

• 888
  • Geslacht: Man
  • La testicoli, e bella!
Hans en Jayzen's SPA ervaring
« Gepost op: 13 mei 2007, 19:57:54 »
Vroeg in de ochtend de deur uit en wat zie ik? Mijn citroefiel buurman had dit op mijn bella geplakt.

Sticker verijderd en richting Barendrecht de weg op.
Om 7:30 in de ochtend, heb ik me in Barendrecht bij Hans moeten melden. Na een heerlijk bakje Cappuccino, ik in de GTA en Hans in de Spider de weg op, richting zijn schuur ergens in Brabant. Ik was van plan om de GTA eerst lekker warm te rijden. Hans reedt voor me in de Spider, maar bleef blazen.

Hij ging de rotonde op met wielspin en verdween al snel uit mijn vizier.

Het regende met bakken uit de hemel, maar die gekke Hans, stopt en doet zijn kap omlaag. Mensen keken erg vreemd op. Een open cabrio op de weg met regen.

Om Hans bij te houden, heb ik wat pittiger moeten rijden. Geen straf in een GTA, kan ik jullie vertellen.
Man o man! Wat rijdt een GTA toch lekker, wat een kracht. Er komt echt geen einde aan de kracht van de GTA. Heel gek om beschikking te hebben over zoveel vermogen. Bij iedere druk op het gaspedaal, grote smile in mijn gezicht. Tussen 2 vrachtwagens, even snel invoegen is echt zo gepiept.

Ik was net Maax in een Thaise massage salon. Een big smile op mijn gezicht en bij iedere acceleratie, riep ik Yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Rijden in een GTA, raadt ik echt iedereen af. Je wil niet meer in je TS stappen. Heb zelfs op de Chinese donor site, mijzelf aangemeld. Verkoop 1 nier voor de prijs van een GTA.
Eenmaal in Brabant aangekomen, zag ik pas dat Hans een Alfist pure sang is. Zijn schuur staat vol met bella onderdelen, posters en emblemen. Twee Julia???s, een spider en heel veel onderdelen. Zoals deze mooie grill.

In SPA aangekomen, snel de spullen uitgeladen, omgekleed en begonnen met het prepareren van de kart. Ondanks dat ik geen automonteur ben, was mijn taak duidelijk. Afstellen van de ketting, brandstof, banden, velgen en standby zijn om laatste moment banden te verwisselen.

SPA heeft echt een heel raar klimaat. Het was echt 15 min zon en 15 min regen. En dit 2 dagen lang. Sta je aan de start met droogweer banden en wat denk je? Vlak voor de start, REGEN. Veel regen. Bij de training heb je de vrijheid om de kart binnen te halen en andere banden eronder te zetten. Tijdens de quali en in de wedstrijd is dit niet toegestaan. Heb dus ook vlak voor de start van een wedstrijd de kart in rap tempo moeten voorzien van andere banden. Dit was erg hectisch maar wel spannend. Vooral om te zien dat het ons als team lukte. De andere teams hebben dure karts en een heel team aan monteurs en wij waren met zn twee. En toch nog mee kunnen doen tussen de rijke snotapen. Geweldig!

In de paddock waar onze tent stond opgesteld, prepareerden we de kart. De directe concurrenten zaten in dezelfde tent, maar de sfeer onderling was heel goed. Men leent ook spullen van elkaar. Leuke mensen ontmoet, en veel geleerd. Tussen de trainingen door, ging ik bij andere teams de tent in. Iedereen was vriendelijk en bereid om het e.e.a. te vertellen over hun kart ervaring.

Zo bereid Hans zich voor op de qualificatie

Dit is waar hij aandachtig naar kijkt, vlak voor de wedstrijd

Close up

Let op zijn scherm in zijn stuur!
Eerste dag op het circuit bestond uit afstellen en testen. Einde van de eerste dag wilden we afsluiten met een rit om het F1 circuit van SPA.
Het hek van het circuit complex stond open, Hans en ik grepen deze kans om verdwaald te raken op het circuit van SPA. We hebben de VIP tribunes bezocht en probeerden de ingang te vinden, waar we met de GTA het circuit op wilden komen.

Toegang tot het circuit zelf was helaas op slot en besloot Hans zijn GTA los te gooien op de weg, rondom het circuit. De eerst 2 bochten ging goed, maar bij de derde scherpe bocht, waar we van +- 160 / 180 afremden tot 30 km, begon mijn maag te borrelen. Ik hield me groot en liet niks merken aan Hans. Opende mijn raam een stukje en Hans vroeg of ik dit deed om de motor van de GTA te kunnen horen. Ik knikte ja, en Hans ging na mijn knik volop op het gas.
Terug bij het hek, bleek deze op slot te zijn. We konden het circuit niet meer verlaten. Dit was wel een kans voor mij even naar verse lucht te happen. Mijn maag was weer rustig.

Maar Hans had de smaak te pakken. We keerden om en vonden een circuit arts die na enige tijd  mopperen bereid was om ons via de andere kant naar de uitgang te brengen. Hans was nog in Schumager mode en scheurde door de smalle bergachtige wegen, richting het centrum van SPA, waar men op ons zat te wachten in een Italiaans restaurant. Ik was blij dat ik uit de GTA was, maar had moeite om mijn lege maag niet binnenste buiten te keren. Zakte door mijn knie?«n en hapte naar lucht!

Vervolgens na paar minuten ging het weer met me. We liepen het restaurant binnen en de overmatige knoflook lucht met vislucht, overwelmde mij, waarna ik al snel de wc op zocht om alsnog mijn lege maag in de pot te doneren.
Hans voelde zich blijkbaar schuldig en nam me mee naar de kermis.

Terug op de hotelkamer, sprong ik snel de douche in en Hans bestelde een leuk filmpje voor ons.
Toen ik de badkamer uit kwam, zag ik dat Hans een leuke Japanse documentaire had gevonden.

Hans en ik keken elkaar eventjes aan en ik begreep de hint. Smeerde mijzelf lekker in met amandel olie en dronk was flesjes alcohol om te pijn te verzachten.

We speelden nog even tikkertje

en heb me vervolgens over gegeven aan Hans. Het was FANTASTISCH!!!!

De volgende dag, voorbereiding op de race en hier de foto???s van de race zelf.

Na een teleurstellende race waarbij Hans als 22ste wist te eindigen, heb ik Hans even laten weten dat ik niet tevreden was.

Heb hier een gifje van gemaakt, maar mijn foto hosting site accepteerd geen gifjes. Wie kan dit alsnog maken en hier zetten?
Hierna wist hij 4 plekken te winnen en wist als 18de te finishen!

Nog enkele foto's van het F1 circuit achter de kartbaan.

Het was een leuke ervaring om mee te maken. Wel zwaar, heb last van mijn rug en ogen. Door de benzine dampen heb ik last van droge mond, kapotte lippen en geirriteerde ogen. Maar het was het dubbel en dwars waard.
Hans bedankt! :thumbsup:

« Laatst bewerkt op: 13 mei 2007, 21:23:47 door jayzen »

*

davidek

Re: Hans en Jayzen's SPA ervaring
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2007, 20:03:35 »
 Applaus Applaus Applaus Applaus super leuk verslag  Notworthy Notworthy Er zit alleen een zwart vierkant vlekje op een van je foto's ::) ::)

*

Offline Arthur

• 12156
  • Heb ik dat gezegd!? =================>
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2007, 20:04:21 »
Wederom een prachtig verslag Michael!!  :thumbsup: ;D ;D
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MA170 Savali tuned 194pk. 'Misschien' is 'nee' met 9 letters.

*

Offline Phlime

• 752
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2007, 20:04:33 »
Wat een gaaf verhaal, ik lig dubbel... Applaus

*

Offline nacbreda99

• 1455
  • 156 2.5 V6
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2007, 20:05:13 »
Geweldig verslag  ;D :thumbsup: :thumbsup:

Groeten

Robin
http://www.alfaromeo156club.nl/v2/v2_kaart.php?rec=447

*

Offline Kid

• 3047
  • De grammenman
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2007, 20:08:09 »
Geweldig verslag  ;D :thumbsup: :thumbsup:

Groeten

Robin

Mooi zo  :thumbsup: Is dit nu wat men noemt een "ontluikende liefde"?  ;D
If it looks fast, it usually is - aka, de kleine aan de epo, hormonen, en op dieet (nu -124,934Kg).

Racing, because soccer, golf, basketball, and tennis, only require one ball...

*

Offline ConQuestador

• 12305
  • 156 GTA
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2007, 20:09:32 »
geweldige foto's, maar ik snap de strekking van het verhaal niet. Waarom moest jij met hans mee te karten ???
156 GTA met kooktoestel aan boord

*

Offline 1.8 SPORTWAGON

• 744
  • Dit forum was het helemaal !!!
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2007, 20:09:49 »
 Hahaha Hahaha Het word steeds gekker met die vent Applaus Applaus Applaus ;D ;D

Maare schitterend en dan toch zo eindigen tussen die fabrieksrijders  :thumbsup:

*

Offline Arthur

• 12156
  • Heb ik dat gezegd!? =================>
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2007, 20:11:07 »
geweldige foto's, maar ik snap de strekking van het verhaal niet. Waarom moest jij met hans mee te karten ???

Maakt toch niet uit.....waarschijnlijk gewoon gezellig!?  ??? :thumbsup: ;D
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2007, 20:23:22 door Arthur »
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MA170 Savali tuned 194pk. 'Misschien' is 'nee' met 9 letters.

*

Offline MarcoV6

• *
  • 2383
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2007, 20:18:28 »
man..ik lig dubbel...  :thumbsup:

;D

@Jayzen; waar heb je die polo gekocht?

*

Offline 1.8 SPORTWAGON

• 744
  • Dit forum was het helemaal !!!
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2007, 20:26:42 »
Maare ff een vraagje Jayzen rijd hij voor Tony Kart of priv?Ø om dat hij compleet uitgerust is met Tony Kart.
Heb een jaar voor hun getruckt mooi spul hebben die mannen uit Austria en draaien echt goed mee in de top!!!!!!

*

maax

« Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2007, 20:27:00 »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gaaf verslag hoor!

*

Offline progression

• 1265
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2007, 20:29:11 »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy
 Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus

*

Offline Hans75

• 435
  • Alfa Romeo per Sempre
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2007, 20:42:17 »
Maare ff een vraagje Jayzen rijd hij voor Tony Kart of priv?Ø om dat hij compleet uitgerust is met Tony Kart.
Heb een jaar voor hun getruckt mooi spul hebben die mannen uit Austria en draaien echt goed mee in de top!!!!!!

Gaaf verslag! het geeft heel precies de sfeer weer van een geweldig weekend...
helaas zonder bekers naar huis.. maar wel met superherinneringen.... enne Michael Jayzen heeft veel talenten!..  hij mag blijven als Hoofdmonteur van mijn Tonykart team.. 

Even voor de duidelijkheid... Tonykart is natuurlijk Italiaans (bij al dat groen wit rood nogal voor de hand liggend..) en niet uit Austria..
Ik ben geen fabrieksrijder natuurlijk.. maar het is gewoon superspul., de ferrari onder de karts... 

*

davidek

« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2007, 20:43:48 »
waarom wordt je dan 22ste :'( :'( :'( :P

*

Offline jayzen

• 888
  • La testicoli, e bella!
« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2007, 20:47:51 »
Hans

Ik houd hem even vast. Kan er niet zonder. !!!!

*

Offline toon17

• 2731
  • Lidje #17
    • Keybridge Coverband
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2007, 20:53:06 »
Gaaf verslag! het geeft heel precies de sfeer weer van een geweldig weekend...

In Spa is het altijd geweldig !  :thumbsup:

Hoe is het trouwens met de werken ? Alles al klaar voor SpaItalia ?

Gr.

T. 8)

*

Offline Hans75

• 435
  • Alfa Romeo per Sempre
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2007, 20:54:09 »
waarom wordt je dan 22ste :'( :'( :'( :P

Soms zit het mee... en soms tegen... en die vermoeiende nacht met Jayzen liegt er natuurlijk ook niet om.... het is een beest!
Je wil niet weten wat hij allemaal met eieren doet..   :P :P :P

*

Offline *Mikkie*

• 194
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2007, 20:58:18 »
Wat een prachtig verslag.
Michael jij spoort echt niet  ;D  ;D  ;D

*

Offline tank73

• 298
« Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2007, 20:59:12 »
whahaha geweldig je verslag, maar ben blij dat ik niet met jullie mee gegaan ben ;D
zal voor beide een top ervaring geweest zijn :thumbsup:

*

Offline Henk145

• 276
  • Tha Need for Speed
« Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2007, 21:05:23 »
Het was een leuke ervaring om mee te maken. Wel zwaar, heb last van mijn rug en ogen. Door de benzine dampen heb ik last van droge mond, kapotte lippen en geirriteerde ogen. Maar het was het dubbel en dwars waard.
Hans bedankt! :thumbsup:

Ja ja die droge mond en kapotte lippen zijn natuurlijk niet van de benzine dampen!

Mooie badmuts ook, is ie er in Alfa rood?
kunst is jezelf uit het moeras van het leven trekken...
mijn p.p.

*

Offline jayzen

• 888
  • La testicoli, e bella!
« Reactie #21 Gepost op: 13 mei 2007, 21:25:41 »
Citaat
@Jayzen; waar heb je die polo gekocht?
Zandvoort, F1 shop. Maar is ook online te bestellen.

Hans, sla me en knijp me!

*

Offline Hans75

• 435
  • Alfa Romeo per Sempre
« Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2007, 22:28:55 »
Hans, sla me en knijp me!

Alleen als ik mijn eieren terug krijg...   Applaus

*

maax

« Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2007, 22:30:12 »
slaan, knijpen en eieren?

WTF?
 :o :o :o :o :o :o

*

Offline TwinSpark156

• 262
  • Alfa Forever
« Reactie #24 Gepost op: 13 mei 2007, 22:41:15 »
Jayzen, helemaal top. Ik doe het je niet na, GTA rijden, want ik ben bang dat ik niet meer anders wil.

Marlonnnnnnnnnnnnnnnnnn , ben jaloers. Heheh. Niet alleen..... Ach ga het ook niet uitleggen.

Verder helemaal top. Geweldige dag. Misschien waag ik het een keer.

TwinSpark156...