Afgelopen weekend eindelijk voor de eerste keer de DAP900 gebruikt en de auto gewassen, met klei schoongemaakt, polish (Monello Mezzo en Finale) en in de wax (Collonite).
Ben er erg tevreden over!
(en omdat het de eerste keer was, na de leer-sessie met nOsTRa op de sleuteldag 2012
click, was ik maar met de auto van mijn vrouw begonnen om te oefenen

en die was weer heel blij met een blinkende auto

dus een win-win situatie)
Binnenkort de 156 onder handen nemen

voor zijn tiende verjaardag.
Wel nog wat
vragen, wellicht kan een van jullie helpen:
Kleien heb ik gedaan met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit). Hierbij zit Showtime Quick Detailer Spray.
- Vraag 1: kan / mag ik de Showtime QD spray verdunnen bij gebruik om te kleien? Mag 1:1? Heb nu puur gebruikt, maar wordt dan wel kostbaar...
- vraag 2: hoe kan ik het plaatwerk na kleien weer schoonmaken / van klei-resten ontdoen - beste ook met de Showtime QD spray? Ook verdund?
Of mag gewoon water, of mengsel water en shampoo, ook? (Afnemen doe ik steeds met microvezel doek)
- vraag 3: hoe ik beste carosserie na polishen schoonmaken (na gebruik van mezzo, voordat ik met finale aan de gang ga, en na gebruik finale)?
Is Monello Spruzzo een goed middel, welke alternatieven zou je aanraden?
Of....werkt water + shampoo mengel ook?
Tot slot heb ik gewaxt met Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml, ook met de DAP900
- vraag 4: hoe kan ik beste de 6" pads schoonmaken welke ik voor waxen heb gebruikt?
(de polish kan ik met afwasmiddel uit de pads masseren, danwel in wasmachine - geldt dat voor wax ook?)
- vraag 5: wat zouden jullie adviseren om de waxlaag bij te houden?
Ik las op carclean forum iets over Poorboys Quick Detailler Plus of Quick Wax plus. Is dat echt nodig? Of is gewoon wassen voldoende (immers: auto is nog nooit gepolisht en gewaxt...

)
Laatste vraag: ik denk over pre-was foam te gaan gebruiken om voor te weken voordat ik echt ga wassen. Welk middel zouden jullie adviseren? Ik gebruik nu cleaner van Coen, maar die schuimt niet echt.
- vraag 6: kan dit zonder speciale foamlans toch met Karcher (op bruize-stand) opgebracht worden, en het middel in het tankje te doen zodat het mee wordt opgespoten door de Karcher?
Alvast bedankt voor de tips en antwoorden