poets en detailertopic

• 491 Reacties
  • 42297 Gelezen

*

Offline korte

• *
  • 1838
  • Geslacht: Man
  • 3.0 V6 24v
Re:poets en detailertopic
« Reactie #375 Gepost op: 01 oktober 2013, 02:02:32 »
Pica zit tegenover Zagato :thumbsup:
mijn PP
Mijn Project

Details bepalen de plaatsen waar je het contrast ziet

*

Pica

« Reactie #376 Gepost op: 01 oktober 2013, 17:29:47 »
Pica zit tegenover Zagato :thumbsup:

Maar dan aan de andere kant van het water!  :D

Kom eens langs rijden, dan kan ik kijken wat er nog aan te doen is en je adviseren.

Als het een unilak wit betreft, en de dofheid is ingeslagen, dan kan je blijven poetsen, en geen lak meer overhouden.
Enige "redmiddel" is dan nog SRT behandeling.  Opnieuw in de blanke lak. Maar dat kan ik pas bepalen bij het zien van de auto.

www.picacarcleaning.nl mocht je behoefte hebben aan meer (voor)informatie.

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #377 Gepost op: 01 oktober 2013, 18:00:56 »
Maar dan aan de andere kant van het water!  :D

Kom eens langs rijden, dan kan ik kijken wat er nog aan te doen is en je adviseren.

Als het een unilak wit betreft, en de dofheid is ingeslagen, dan kan je blijven poetsen, en geen lak meer overhouden.
Enige "redmiddel" is dan nog SRT behandeling.  Opnieuw in de blanke lak. Maar dat kan ik pas bepalen bij het zien van de auto.

www.picacarcleaning.nl mocht je behoefte hebben aan meer (voor)informatie.

Ligt het nou aan mij dat ik een doffe auto na 3.5 jaar een beetje erg snel vind ? Ding nieuw gekocht en altijd netjes en regelmatig schoongehouden en in de was gezet, wat moet ik dan doen om dat ding glanzend te houden, elke avond mee naar bed nemen ?

Ik ga vrijdag eens een praatje met de dealer maken. 37.000 km en 3.5 jaar oud, nieuw gekocht en mat wit......... Zit kennelijk vingerverf op ofzo. Volgens kennis van me zou het ook een foutje in de lak kunnen zijn. Kom ik er niet uit met de dealer dan weet ik Alphen wel te vinden......... Alhoewel die lokatie inmiddels wel een gat in mijn budget voor een 75 begint te slaan................. flippy1

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2013, 18:54:53 door Ron gs »

*

Offline n0sTRa

• *
  • 3578
  • lid nr. : #1371
« Reactie #378 Gepost op: 01 oktober 2013, 18:07:37 »
Dan koop je zo'n 75 als de mijne. Koste 300  ;D

Oja, als je wil mag je ook langs komen bij mij. Poetsen we samen of poets ik en maak jij een dagje kust of Brugge.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2013, 18:10:08 door n0sTRa »
Alfa Romeo 916 Spider 3.0 V6 12v
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #379 Gepost op: 01 oktober 2013, 19:00:49 »
Dan koop je zo'n 75 als de mijne. Koste 300  ;D

Oja, als je wil mag je ook langs komen bij mij. Poetsen we samen of poets ik en maak jij een dagje kust of Brugge.

Bedankt voor het aanbod, ben alleen benieuwd of het misschien een fout in de lak is, dus laat ik er eerst de dealer maar eens naar kijken.................

wat fotootjes:

gr Ron

*

Offline ArjanB

• *
  • 1606
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV TCT
« Reactie #380 Gepost op: 02 oktober 2013, 09:24:17 »
dat zijn nou niet echt veelzeggende  fotograaf1 ...

Mijn Panda is ook wit, heb ik onlangs volledig behandeld (wassen, kleien, polish, wax) en die glimt weer als nieuw.
Op de foto is het echt niet te zien :!nooooo , maar ik denk dat de lak met een goede behandeling flink zal opknappen, het is toch vaak een enorme grauwsluier die zich aan de lak hecht, en ingevreten vlekken (zoals vingers met zonnebrand...) die je er met een goede dag carcleanen wel uit krijgt. En een goede wax om de glans weer terug te brengen.

Wat betreft aanbod van nOsTRa: klinkt goed hoor! Gregory heeft mij vorig jaar op een klusdag bij ATS vd Wiel - volgens mij was jij er toen ook met de 156 - een deur voorgedaan en een deur mij laten doen onder zijn toeziend oog, en sindsdien ben ik verkocht. Heb ook een DAP machine gekocht, omdat je auto volledig laten behandelen al snel net zo duur is als zelf een machine kopen. En dan kun je al je auto's doen, en het jaar erna weer. Kost je wel een dag poesten per auto hoor...

Pica: niet om jou het werk uit handen te nemen hoor!! Niet iedereen kan en wil een dag poetsen en zal dan vanzelf bij een poetsbedrijf zoals jij aankomen.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline Serpente

• *
  • 3285
« Reactie #381 Gepost op: 02 oktober 2013, 10:33:38 »
Mat wit is helemaal hip Ron! Niks aan doen zo.  flippy1

*

Offline ArjanB

• *
  • 1606
« Reactie #382 Gepost op: 02 oktober 2013, 11:41:47 »
ja dat is ook zo, scheelt duizenden euros aan wrappen  :thumbsup:

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #383 Gepost op: 02 oktober 2013, 21:15:18 »
Ik ben niet echt een virtuoos met de camera.......... Deuh van de 50 waren dit de beste  purk1 De imposante hoeveelheid poetsmiddelen die Gregory uit de kofferbak wist te toveren was indrukwekkend  :yes! Hij is de aangewezen man die ik naar de Punto wil laten kijken. Maar eerst eens naar de dealer, wil eerst eens horen wat hij te vertellen heeft.

Gr. Ron

*

Offline BellaNuvola

• *
  • 1877
  • Ongeacht de kleur:een 156 is altijd bruin! (roest)
« Reactie #384 Gepost op: 02 oktober 2013, 21:39:27 »
Een auto die na 3,5 jaar al mat geworden is...is belachelijk.
Niet accepteren! ( tenzij je er heel bizarre dingen mee gedaan hebt zoals 100 duiven gevraagd op je auto te schijten en het er dan 1 jaar op laten zitten flippy1).
Als de dealer niet mee wil werken: de importeur bellen en de after-sales manager laten komen.
Alfa-rijder vanaf 1987.
Nu nog een 156 1.8 TS in Azzurro Nuvola met beige leder op 17 inch Selespeed wielen. Afgeleverd op 11 januari 1999 door (toen nog dealer) Madeno Racing.

*

Pica

« Reactie #385 Gepost op: 02 oktober 2013, 23:04:44 »
dat zijn nou niet echt veelzeggende  fotograaf1 ...

Mijn Panda is ook wit, heb ik onlangs volledig behandeld (wassen, kleien, polish, wax) en die glimt weer als nieuw.
Op de foto is het echt niet te zien :!nooooo , maar ik denk dat de lak met een goede behandeling flink zal opknappen, het is toch vaak een enorme grauwsluier die zich aan de lak hecht, en ingevreten vlekken (zoals vingers met zonnebrand...) die je er met een goede dag carcleanen wel uit krijgt. En een goede wax om de glans weer terug te brengen.

Wat betreft aanbod van nOsTRa: klinkt goed hoor! Gregory heeft mij vorig jaar op een klusdag bij ATS vd Wiel - volgens mij was jij er toen ook met de 156 - een deur voorgedaan en een deur mij laten doen onder zijn toeziend oog, en sindsdien ben ik verkocht. Heb ook een DAP machine gekocht, omdat je auto volledig laten behandelen al snel net zo duur is als zelf een machine kopen. En dan kun je al je auto's doen, en het jaar erna weer. Kost je wel een dag poesten per auto hoor...

Pica: niet om jou het werk uit handen te nemen hoor!! Niet iedereen kan en wil een dag poetsen en zal dan vanzelf bij een poetsbedrijf zoals jij aankomen.

Tis mij om het even hoor, niet iedereen wil inderdaad een dag poetsen. Ik weet ook wel, onbekend maakt onbemind. Men moet je werk een keer gezien hebben, wil je er iets mee (kunnen) doen.

Alleen een kofferbak vol met producten heb ik niet nodig. Unilak wit, kan je met een dap ook niet blijven poetsen/polijsten, verweerde lak is in veel gevallen je clearcoat van weg, en elke dap polijst beurt, maakt je lak dunner en dunner. Daar is je kleur lak niet tegen opgewassen. Hoeveel smeerseltjes je ook gebruikt.

Voor de rest lees ik graag mee, en vindt dit wel een leuk "open" forum, waar men op een normale manier met elkaar omgaat. Toppie!!  :thumbsup:

*

Offline ArjanB

• *
  • 1606
« Reactie #386 Gepost op: 03 oktober 2013, 13:18:31 »
Unilak wit, kan je met een dap ook niet blijven poetsen/polijsten, verweerde lak is in veel gevallen je clearcoat van weg, en elke dap polijst beurt, maakt je lak dunner en dunner. Daar is je kleur lak niet tegen opgewassen. Hoeveel smeerseltjes je ook gebruikt.
dat is ook waar, hoewel minimaal maar er gaat steeds een stukkie af...

Voor de rest lees ik graag mee, en vindt dit wel een leuk "open" forum, waar men op een normale manier met elkaar omgaat. Toppie!!  :thumbsup:
Mooi   :ok:

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #387 Gepost op: 03 oktober 2013, 13:24:59 »
Pica ik heb je werk gezien, de auto van Kees is echt nieuw geworden  :ok: Het wordt bij mij ook een beetje een principe-kwestie. Idd heb ik nou 3.5 jaar nooit naar de auto omgekeken en heeft dat ding nog nooit een spons, laat staan wax gezien hoor je mij niet. Na 3.5 jaar een matte motorkap, dak, en achterschermen terwijl ik de auto altijd netjes heb bijgehouden lijkt me een beetje te gek voor woorden. Je mag van een nieuw product verwachten dat ie wat langer aan de kwaliteitseisen voldoet. Ik zou mijn 156 zo maar bij je neerzetten als het nodig was, na 16 jaar ook geen probleem mee en dat mag ook best wat kosten. Maar na 3.5 jaar een klap geld uit geven omdat Fiat kennelijk vingerverf op dat ding heeft gepleurd gaat me een beetje te ver. Als dat niks wordt kan ik hem altijd nog eens goed poetsen. Gregory heeft de bumper van mijn 156 na een spotrepair ook weer netjes gekregen dus ik heb alle vertrouwen in hem. Alleen wat terecht wordt opgemerkt, als de lak is heengegaan reanimeer je hem nergens blijvend goed meer mee.

We gaan het zien !

gr Ron

*

Pica

« Reactie #388 Gepost op: 03 oktober 2013, 14:51:38 »
Ik volg het topic aandachtig.  ;D

Ben benieuwd naar het resultaat. :ok:

Uiteraard heb je gelijk, dat lak na 3,5 jaar nooit zo mag "matten" zoals ik op foto's (wel) geconstateerd heb, met name foto 2 en de motorkap foto.
Ik hoop dat je bij de Dealer/Fiat iets bereiken kan.
Succes!

Grt Piet.

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #389 Gepost op: 04 oktober 2013, 15:34:47 »
Vandaag bij de dealer geweest, zijn conclusie was duidelijk, hele auto moet worden overgespoten. Hij gaat alle formulieren invullen en de importeur verzoeken om toestemming te geven. Kan zijn dat de "lakexpert" van de importeur eerst de auto wil zien. Ik had de auto naast een echt witte Punto van 5 jaar oud gezet dus verschil was in 0,5 seconde duidelijk. Wordt vervolgd.

gr Ron

*

Offline Remy156

• *
  • 870
  • Alfa Romeo, wat anders?!
« Reactie #390 Gepost op: 04 oktober 2013, 15:38:03 »
Vandaag bij de dealer geweest, zijn conclusie was duidelijk, hele auto moet worden overgespoten. Hij gaat alle formulieren invullen en de importeur verzoeken om toestemming te geven. Kan zijn dat de "lakexpert" van de importeur eerst de auto wil zien. Ik had de auto naast een echt witte Punto van 5 jaar oud gezet dus verschil was in 0,5 seconde duidelijk. Wordt vervolgd.

gr Ron

goede berichten Ron!  :ok:
AR156Clublid 1715
Huidige wagenpark:
Alfa 156 2.5 V6 SW Ti
Hyundai i10

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #391 Gepost op: 05 oktober 2013, 11:35:42 »
Eerst maar eens afwachten wat de importeur gaat zeggen, het helpt in ieder geval dat de dealer het met mij eens is.

Gr. Ron

*

Pica

« Reactie #392 Gepost op: 05 oktober 2013, 17:48:53 »
 :thumbsup:, dat is goed nieuws!

*

Offline ArjanB

• *
  • 1606
« Reactie #393 Gepost op: 05 oktober 2013, 21:22:48 »
Ik had de auto naast een echt witte Punto van 5 jaar oud gezet dus verschil was in 0,5 seconde duidelijk. Wordt vervolgd.
Dus toch...slecht zeg!
Hopelijk krijg je goede regeling, importeur moet (nou ja moet dat echt??) ook nog over de brug komen.

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #394 Gepost op: 05 oktober 2013, 23:48:02 »
Dus toch...slecht zeg!
Hopelijk krijg je goede regeling, importeur moet (nou ja moet dat echt??) ook nog over de brug komen.

En of dat echt moet, Fiat geeft 3 jaar garantie op de lak en de auto is dus 8 maanden uit de garantie. De dealer gaf aan dat een klein plekje iets anders is, naar zijn mening, dan een compleet doffe auto. Het is even afwachten of de importeur ook coulant is. Zo niet gaat de dealer de lakexpert uitnodigen om hem en mij bij de auto uit te leggen dat het compleet normaal is dat de auto na 3 jaar en acht maanden compleet dof is.

Nog even duimen wat het gaat worden dus.............

Gr. Ron

*

Offline n0sTRa

• *
  • 3578
  • lid nr. : #1371
« Reactie #395 Gepost op: 06 oktober 2013, 07:00:07 »
Hopelijk komt het goed  :ok:
Alfa Romeo 916 Spider 3.0 V6 12v
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #396 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:46:34 »
Gisteren is de lak-expert van de importeur naar de Punto komen kijken. Er is een klein proefstukje met een cleaner en een DAP schoongemaakt. Ik moet nu even kijken of dat niet binnen een korte tijd dof wordt.

Even afwachten dus, lijkt me niet de bedoeling dat ik de Punto iedere 4 weken met een DAP moet polijsten om de zwarte rommel uit de pori?┬źn van de lak te krijgen. Wordt vervolgt !

gr Ron

*

Offline ArjanB

• *
  • 1606
« Reactie #397 Gepost op: 25 oktober 2013, 21:38:56 »
Heb mijn witte Panda laatst gekleid en gepolijst. Scheelt enorm, lak voelt nu nog steeds superglad aan.
Wellicht is (witte) non-metallic lak minder glad dus sneller vuil aantrekkend?

*

Offline Ron gs

• *
  • 643
« Reactie #398 Gepost op: 26 oktober 2013, 11:19:25 »
Ik heb er geen probleem mee als ze de Punto weer echt wit krijgen door hem te cleanen, als ik hem maar netjes kan houden  ;D Ik moet wel een DAP aanschaffen, dit krijg je niet voor elkaar met de hand. We wachten even af hoe dit stukje echt wit er over een paar weken uitziet  ::)

Gr. Ron

*

Offline ArjanB

• *
  • 1606
« Reactie #399 Gepost op: 26 oktober 2013, 13:16:02 »
Ik had echter wel een ander plekje gekozen, bijv onderkant deur, zodat het minder in het zicht zit.
Nu zul je toch echt de hele auto moeten aanpakken  :yes!