Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v

  • 179 Reacties
  • 12920 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2010, 18:21:43 »
heb je die slangen ookin een andere kleur  rood ofzo?

rood of zwart is een heel stuk duurder (begreep ik van coen)

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2010, 19:12:48 »
rood of zwart is een heel stuk duurder (begreep ik van coen)

Klopt,blauw is de standaard kleur van siliconenslangen.Andere kleuren moeten van een andere leverancier af komen en moeten speciaal besteld worden.Ze zijn een stuk duurder en hebben een langere levertijd.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline BlackPearl156

  • ******
  • 1107
  • Geslacht: Man
    • www.dewereldinbeeld.nl
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2010, 22:06:38 »
 ok is duidelijk.

*

Offline brinkerik

  • *
  • 2978
  • Geslacht: Man
  • Moi
In de garage: Alfa 159  2.4 JTDm '07  -  Punto Bicilindro '12
ex:   146   1.6 Lusso 97  -   147 Veloce  '01  - 156  1.9 JTD 16v  04

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2010, 12:14:34 »
Is niet duur!  :o

Voor de snelle beslissers nu tijdelijke introductiekorting erop gezet!
JTD-Performance.com

*

Offline sid3windr

  • ******
  • 9253
  • Geslacht: Man
  • Tom zonder H
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2010, 12:19:42 »
Voor de snelle beslissers nu tijdelijke introductiekorting erop gezet!

WOEKERPRIJS!!!





 flippy1 bighug
De normaalste Belg van heel Nederland

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #31 Gepost op: 01 juli 2010, 12:24:31 »
Klopt,blauw is de standaard kleur van siliconenslangen.Andere kleuren moeten van een andere leverancier af komen en moeten speciaal besteld worden.Ze zijn een stuk duurder en hebben een langere levertijd.

Eventueel kan ik wel rood of zwart leveren tegen een meerprijs van 15 euro en een iets langere levertijd (+/- 1 week).
JTD-Performance.com

*

Offline BlackPearl156

  • ******
  • 1107
  • Geslacht: Man
    • www.dewereldinbeeld.nl
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #32 Gepost op: 01 juli 2010, 16:40:42 »
een week is niet zo lang. ;D

*

Offline erka

  • ******
  • 13242
  • Geslacht: Man
  • es war einmal....een lid met nr 716
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #33 Gepost op: 01 juli 2010, 23:46:04 »
heb je eens bij de club geinformeerd of dit wel toegestaan is,
je biedt hier handel aan

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #34 Gepost op: 02 juli 2010, 12:06:43 »
heb je eens bij de club geinformeerd of dit wel toegestaan is,
je biedt hier handel aan

Gezien andere topics (bijv. w/m injectie) ging ik ervan uit dat het geen probleem was.
Echter, als het nodig is haal ik prijzen e.d. weg.
Misschien kan een moderator e.e.a. toelichten.
JTD-Performance.com

*

Offline erka

  • ******
  • 13242
  • Geslacht: Man
  • es war einmal....een lid met nr 716
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #35 Gepost op: 02 juli 2010, 12:22:09 »
Gezien andere topics (bijv. w/m injectie) ging ik ervan uit dat het geen probleem was.
Echter, als het nodig is haal ik prijzen e.d. weg.
Misschien kan een moderator e.e.a. toelichten.

ten eerste het w/m verhaal is van een clublid,
uiteraard is dit in samenspraak met het bestuur..
overleg dit gewoon met het bestuur, dan komen er ook geen problemen.

*

Offline Kees Durk

  • ******
  • 1129
  • Geslacht: Man
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #36 Gepost op: 02 juli 2010, 14:32:04 »
overleg dit gewoon met het bestuur, dan komen er ook geen problemen.


+1

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2010, 23:45:17 »
Bij fase 3 vanaf bouwjaar 2003 kan het zijn dat je de egr-lklep software matig moet uitzetten.
Wat gebeurd er als je dit niet doet?
En wie kan dit dichtzetten met software?

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2010, 19:51:22 »
Bij fase 3 vanaf bouwjaar 2003 kan het zijn dat je de egr-lklep software matig moet uitzetten.
Wat gebeurd er als je dit niet doet?
En wie kan dit dichtzetten met software?

noodloop dus geen vermogen meer  ;)

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2010, 23:00:35 »
kan de dealert die dan dichtzetten?
is het dichtzetten of uitschakelen of wissen uit het computersysteem,...

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2010, 21:07:11 »
kan de dealert die dan dichtzetten?
is het dichtzetten of uitschakelen of wissen uit het computersysteem,...

Aanpassen van de software zodat de EGR functie inactief is. Je kan hiervoor informeren bij Squadra Tuning.
JTD-Performance.com

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #41 Gepost op: 10 september 2010, 23:14:21 »
Waarom zitten er twee afdekplaatjes van RVS bij de set, de EGR is toch het enige dat afgesloten moet worden?

Wat doe je met de kabel die de gasklep bediende?

Grt Chris.
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

renesw

Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #42 Gepost op: 11 september 2010, 10:49:14 »
Ziet er interessant uit ik heb zelf een een standaard 1.9 8v van 2005 met een nieuwe turbo km stand 175.000
ik zit er aan te denken om hem te laten chippen bij squadra met deze oplossing hoop ik dan dat de auto minder trilt bij accelereren in z'n drie op lage toeren.

ik heb dus wel interesee in zo'n set wanneer kan je leveren.
 :yes!   

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #43 Gepost op: 11 september 2010, 11:05:58 »
Waarom zitten er twee afdekplaatjes van RVS bij de set, de EGR is toch het enige dat afgesloten moet worden?
Vraag ik me ook af..

En wat ik ook niet snap, waarom gaat de EGR er niet compleet af?



Zijn toch die 3 bouten + die slang aan de onderkant?

[edit]
nog een vraagje, wat is dat slangetje wat je er boven hebt, om de turbodruk te meten ofzo?
[/edit]

ik heb dus wel interesee in zo'n set wanneer kan je leveren.
 :yes!  
Bestellen op zn website ;)
« Laatst bewerkt op: 11 september 2010, 11:10:34 door Fer »
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

renesw

Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2010, 11:30:23 »
 de web site van js heb ik inmiddels bekeken eigenlijk hoort deze set aangeboden te worden bij de  fmic set als een geheel.
de prijs voor die intercooler is behoorlijk.

ik vraag me ook af wat het effekt is om die vlinder klep te verwijderen.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #45 Gepost op: 11 september 2010, 11:32:23 »
De set is heel goed te gebruiken zonder de intercoolerset (die overigens erg scherp geprijsd is).
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #46 Gepost op: 11 september 2010, 13:02:33 »


En wat ik ook niet snap, waarom gaat de EGR er niet compleet af?


door de EGR buis loopt ook koelvloeistof (onder de thermostaat ) en is dus wel wat meer werk

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #47 Gepost op: 11 september 2010, 17:30:28 »
Ziet er interessant uit ik heb zelf een een standaard 1.9 8v van 2005 met een nieuwe turbo km stand 175.000
ik zit er aan te denken om hem te laten chippen bij squadra met deze oplossing hoop ik dan dat de auto minder trilt bij accelereren in z'n drie op lage toeren.

ik heb dus wel interesee in zo'n set wanneer kan je leveren.
 :yes!   

Nu. Inlaatjes zijn gewoon op voorraad.

Citaat van: CvAlfa
En wat ik ook niet snap, waarom gaat de EGR er niet compleet af?
Om de ECU tevreden te houden, EGR is bij mij niet volledig uit de software verwijderd. En inderdaad omdat er een warmtewisselaar onder zit waar koelvloeistof doorheen loopt.
JTD-Performance.com

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #48 Gepost op: 11 september 2010, 20:05:38 »
Duidelijk  :thumbsup:
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2010, 19:08:58 »
kan daar een stuk van de ori turboslang op gebruikt worden ipv die blauw siliconen slang?