Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v

  • 179 Reacties
  • 12921 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2010, 19:13:18 »
kan daar een stuk van de ori turboslang op gebruikt worden ipv die blauw siliconen slang?

Dat zou kunnen,maar dan heb je er een tweede slang bij nodig omdat je een recht stuk moet hebben.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2010, 19:29:43 »
Dat zou kunnen,maar dan heb je er een tweede slang bij nodig omdat je een recht stuk moet hebben.

maar op de foto is die aangeslopen op een buis van de FMI.
Als je geen FMI hebt loop de originele turboslang toch ook recht naar de inlaat aansluiting?

Ik twijfel nog of ik deze upgrade wil hebben, moet mij nog eens verdiepen in het verwijderen van een 115pk egr klep  ::)

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2010, 19:30:21 »
maar op de foto is die aangeslopen op een buis van de FMI.
Als je geen FMI hebt loop de originele turboslang toch ook recht naar de inlaat aansluiting?

Ik twijfel nog of ik deze upgrade wil hebben, moet mij nog eens verdiepen in het verwijderen van een 115pk egr klep  ::)

Nee dan zit er een knik in.Kijk maar eens naar de foto op pagina 1.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2010, 19:33:29 »
je hebt gelijk  ;)

eerst al eens beginnen met de egr af te doppen en dan kijken om dat ding er af te sleuren  8)

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2010, 19:52:38 »
je hebt gelijk  ;)

eerst al eens beginnen met de egr af te doppen en dan kijken om dat ding er af te sleuren  8)
af sluiten is goed te doen, mij zelfs gelukt..

en geen fout meldingen hier, 1.9jtd 115pk fase3
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2010, 20:08:53 »
af sluiten is goed te doen, mij zelfs gelukt..

en geen fout meldingen hier, 1.9jtd 115pk fase3
weet ik Fer dat het bij jou goed gaat. Daarmee dat ik het ook ga doen  :ok:

*

Offline BlackPearl156

  • ******
  • 1107
  • Geslacht: Man
    • www.dewereldinbeeld.nl
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #56 Gepost op: 17 september 2010, 15:19:58 »
Misschien is d vraag al gesteld maar op de foto opde site van js tunning lijkt de blauwe slang een beetje te kort om zo met de intercooler te verbinden of moet ik de oude slang inkorten.en aansluiten op de blauwe slang.

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #57 Gepost op: 17 september 2010, 20:31:10 »
Wat ik me afvroeg is of de slang in aangepaste toestand niet gaat schuren over het zwarte "bakje" op de plus van de accu.
Origineel heeft men natuurlijk niet voor niets een hoek in het geheel gemaakt....en de dubbele zwarte slang zit ertussen, maar toch.
Heb de set nog niet gemonteerd, thuis liggen, maar vroeg me dit af.

Grt Chris
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #58 Gepost op: 17 september 2010, 21:27:00 »
Misschien is d vraag al gesteld maar op de foto opde site van js tunning lijkt de blauwe slang een beetje te kort om zo met de intercooler te verbinden of moet ik de oude slang inkorten.en aansluiten op de blauwe slang.

Inderdaad; met standaard intercooler is het de bedoeling dat de blauwe slang een deel van de originele slang vervangt. Dit m.b.v. het alu koppelstuk.

Citaat van: CvAlfa
Wat ik me afvroeg is of de slang in aangepaste toestand niet gaat schuren over het zwarte "bakje" op de plus van de accu.
Origineel heeft men natuurlijk niet voor niets een hoek in het geheel gemaakt....en de dubbele zwarte slang zit ertussen, maar toch.
Heb de set nog niet gemonteerd, thuis liggen, maar vroeg me dit af.

Tussen de accu en de slang zit weinig beweging tijdens het rijden, van schuren is dus nauwelijks sprake. Ik heb die inlaat er bij mij nu grofweg een half jaar opzitten, en er is niets van slijtage te zien.


JTD-Performance.com

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #59 Gepost op: 17 september 2010, 21:45:43 »
Inderdaad; met standaard intercooler is het de bedoeling dat de blauwe slang een deel van de originele slang vervangt. Dit m.b.v. het alu koppelstuk.

Tussen de accu en de slang zit weinig beweging tijdens het rijden, van schuren is dus nauwelijks sprake. Ik heb die inlaat er bij mij nu grofweg een half jaar opzitten, en er is niets van slijtage te zien.




 :thumbsup: dan komt het goed....

Grt Chris.
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #60 Gepost op: 18 september 2010, 12:18:49 »
die bocht omheen de plus-pool is er om aan de plus-pool te geraken :)
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #61 Gepost op: 18 september 2010, 16:52:49 »
die bocht omheen de plus-pool is er om aan de plus-pool te geraken :)

Hoe bedoel je?

Grt Chris
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #62 Gepost op: 18 september 2010, 17:38:10 »
Hoe bedoel je?

Grt Chris
Dat is vlaams om te vertellen dat je anders niet bij de pluspool van de accu kunt, omdat dan de slang en voor zit  ::)
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #63 Gepost op: 18 september 2010, 19:51:45 »
Dat is vlaams om te vertellen dat je anders niet bij de pluspool van de accu kunt, omdat dan de slang en voor zit  ::)

Thanks, nou is het helemaal duidelijk.. er zit wel wat in eigenlijk :thumbsup:

Grt Chris.
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

156TvB

Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #64 Gepost op: 20 september 2010, 11:22:29 »
Thanks, nou is het helemaal duidelijk.. er zit wel wat in eigenlijk :thumbsup:

Grt Chris.

Je kunt de IC slang er ook op zetten zonder het tussenstuk toe te passen. Er is dan wel een kleine "knik" in de slang, maar dit is zonder gevolgen.
Ik heb naderhand alsnog besloten om de IC slang in te korten. Dit heb ik gedaan om zoveel mogelijk bochten eruit te halen. Ik zit er nog aan te denken om een FMIC te gaan installeren maar dat gaat nog ff duren....

geen vlinderklep = iets mooiere loop en reactie op gaspedaal.

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #65 Gepost op: 20 september 2010, 14:45:12 »
Je kunt de IC slang er ook op zetten zonder het tussenstuk toe te passen. Er is dan wel een kleine "knik" in de slang, maar dit is zonder gevolgen.
Ik heb naderhand alsnog besloten om de IC slang in te korten. Dit heb ik gedaan om zoveel mogelijk bochten eruit te halen. Ik zit er nog aan te denken om een FMIC te gaan installeren maar dat gaat nog ff duren....

geen vlinderklep = iets mooiere loop en reactie op gaspedaal.


Vandaag de boel gemonteerd en gelijk de blauwe slang ook gebruikt. EGR aan 1 kant afgedopt omdat dit mijns inziens voldoende is en de boutjes moooooeeeeervast zaten op het uitlaatspruitstuk ;)
Wat mijn opviel is dat de zwarte, ori slang toch enigszins gebogen moest worden om hem erbij te krijgen.

Nu nog kijken hoe hij rijdt, pas een klein stukje gereden en heb het idee dat hij bijna net zo snel reageert op het gaspedaal als mijn oude TS-je. Wel met Squadra mass.. K&N vervangingsfilter, JS downpipe, dikke tussenpijp en dus de inlaatmod.

Later deze week volgt de absorbtie-einddemper nog party

Grt Chris

« Laatst bewerkt op: 20 september 2010, 14:47:39 door CvAlfa »
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

156TvB

Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #66 Gepost op: 20 september 2010, 15:58:20 »
bijna net zo snel reageert op het gaspedaal als mijn oude TS-je.

dat viel mij ook al op. Dit in combi met JS inlaat, JS downpipe en ragazon katvv. Ik zie het nut van een vervanginsfilter voor de JTD niet echt in. Op de TS wel altijd gehad....

Squadra mass

bevalt dit ook? is dus nog een aanrader?? Voorlopig nog geen geld, eerst een nieuwe koppeling erin....

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #67 Gepost op: 20 september 2010, 16:18:18 »
dat viel mij ook al op. Dit in combi met JS inlaat, JS downpipe en ragazon katvv. Ik zie het nut van een vervanginsfilter voor de JTD niet echt in. Op de TS wel altijd gehad....

bevalt dit ook? is dus nog een aanrader?? Voorlopig nog geen geld, eerst een nieuwe koppeling erin....


Denk dan ook eens na over een jtd 16v vliegwiel als je de koppeling gaat doen... is wel prijzig, maar bij de tuning haal je mogelijk ook meer koppel omdat je geen trilling hebt op het vliegwiel..

http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #68 Gepost op: 26 september 2010, 18:47:36 »
heeft het verder aanpassen van de inlaat nog nut  ???

ik wil mss het eerste stuk van de inlaat afzagen en er een groter diameter buis inlassen
maar heeft dit veel nut als ik de slangen niet aanpas (in eerste instantie)
(dus dan zal er een verloop tussen moeten komen)

Pjotr

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #69 Gepost op: 26 september 2010, 19:07:16 »
heeft het verder aanpassen van de inlaat nog nut  ???

ik wil mss het eerste stuk van de inlaat afzagen en er een groter diameter buis inlassen
maar heeft dit veel nut als ik de slangen niet aanpas (in eerste instantie)
(dus dan zal er een verloop tussen moeten komen)

Pjotr

Zal wel iets schelen,maar beter is als je de rest ook aan past ;D
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #70 Gepost op: 26 september 2010, 19:26:17 »
Zal wel iets schelen,maar beter is als je de rest ook aan past ;D

ja maar nu ligt alles los en als ik dan redelijk goedkoop de aanpassing doen
kan ik later (als de portomonee het toelaat) de rest nog aanpassen  :D

Pjotr

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #71 Gepost op: 26 september 2010, 19:35:52 »
ja maar nu ligt alles los en als ik dan redelijk goedkoop de aanpassing doen
kan ik later (als de portomonee het toelaat) de rest nog aanpassen  :D

Pjotr

 :yes!
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #72 Gepost op: 26 september 2010, 20:14:15 »
aanpassen die hap ;D

He Coen, had je nog een x tijd gehad om te kijken voor mij voor de aanpassing vanaf de turbo? :P
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #73 Gepost op: 26 september 2010, 20:22:02 »
aanpassen die hap ;D

He Coen, had je nog een x tijd gehad om te kijken voor mij voor de aanpassing vanaf de turbo? :P

Ja,heb iets leuks bedacht.Is bijna klaar :ok:
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline CvAlfa

  • ******
  • 1004
  • Geslacht: Man
  • "Without a heart we would be mere machines. "
    • Pagina privata
Re:Interessepeilig inlaten 1.9 JTD 8v
« Reactie #74 Gepost op: 26 september 2010, 20:35:04 »
Nou, conclusie is positief te noemen, minder dippen, nog makkelijker oppakken in laag toeren en lijkt net iets makkelijker te lopen...

Weer een tevreden klant!

Grt Chris.
http://www.flickr.com/photos/55607797@N06/