wie heeft de winterbanden er al onder liggen?

• 358 Reacties
  • 19605 Gelezen

*

Offline Jobo_156

• *
  • 8199
  • Geslacht: Man
  • Fotograaf nodig?? Urban Impressions Fotografie
    • Urban Impressions
Re:wie heeft de winterbanden er al onder liggen?
« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2010, 21:34:53 »
Ik ben veeleisend,Job.
Er moeten ook een beetje mooie velgen onder komen ;D

LOL, ja ik had nog een setje in de schuur liggen onder een laag stof :)
Met dank aan Kristof lijkt het ook nog wat met die velgen :)
Portfolio

Huidig: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive

Gehad:

Lancia Delta 1.4 Tjet 2011
Fiat Bravo 1.6 mjet Edizione Sport 2010
Fiat Punto Evo 1.3 mjet 2011
AR 166 2.4 - 2004
AR 156 1.9 - 2002
AR 33 1.7 -1988
AR 155 v6 -1992
AR 156 1.6 -1999

*

Offline sebastiano

• 1586
  • EINDHOVEN=>VOETBALHOOFDSTAD
« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2010, 21:43:58 »
Klopt.
Ik had de foto's gezien.
Goeie rommel van Kristof :thumbsup:
Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark SW

*

Offline pluis

• 400
  • Geslacht: Vrouw
  • Lidnr: #1940
« Reactie #27 Gepost op: 17 oktober 2010, 13:35:14 »
Vanmorgen hebben we de winterbanden er weer onder gelegd met mijn ?¼berhippe velgen ;D ;D
Sjonge weet nu weer hoe lelijk ze waren ;D ;D Mag nu weer als anita door het leven Deuh

Vond Bella de laatste week raar rijden en bij bochten vreemd gevoel. De voortste banden waren letterlijk tot op de draad versleten aan de binnenzijde :o en niet
zo n beetje ook.
Kun je dus van buitenaf niet zien. Is dat standaard bij alfa of zit er dan wat scheef?
Wolletje Pluis

« Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2010, 14:00:08 »
uitlijnen zou ik zeggen en snel ook. Want anders gaan je winterbanden er ook aan :yes!. Heb die van mij er gisteren ook op gelegd. Bij liggen ze op selespeedvelgen. Dus met mijn verlaging nu vind ik het nog knap staan ook. Volgende week de uitlijning nog laten controleren en ze kan weer de winter door. 8)

*

Offline pluis

• 400
  • Lidnr: #1940
« Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2010, 14:02:39 »
Zomerbanden gingen maar 1 seizoen mee, dat wist ik. Heb ze destijds idd niet laten uitlijnen omdat bella fijn reed. Winterbanden zijn wel uitgelijnd geweest en hebben dr nagenoeg geen last van. Of bedoel je dat ik de hele auto moet laten uitlijnen?
Wolletje Pluis

*

Offline leonm

• 2697
« Reactie #30 Gepost op: 17 oktober 2010, 16:11:24 »
Zomerbanden gingen maar 1 seizoen mee, dat wist ik. Heb ze destijds idd niet laten uitlijnen omdat bella fijn reed. Winterbanden zijn wel uitgelijnd geweest en hebben dr nagenoeg geen last van. Of bedoel je dat ik de hele auto moet laten uitlijnen?

Banden kun je niet uitlijnen, alleen balanceren  ;)
Uitlijnen is de wielstanden laten corrigeren. Verkeerde wielstanden veroorzaken namelijk het slijtage patroon dat je nu hebt op je zomerbanden. Als je hier dus niets aan doet, zien je winterbanden er binnenkort ook zo uit

*

Offline Kees Durk

• 1129
« Reactie #31 Gepost op: 19 oktober 2010, 09:03:03 »
over een kleine maand zullen die van mij er ook wel weer onder gaan. zomers 17 inch GTA spaakjes, 's winters de 16 inch selespeed met snowtrack 3.

heb een keer goed het verschil gemerkt met winter en zomer banden. M'n pa z'n transporter kreeg winterbanden. Die moest ik even ophalen. In de sneeuw op zomerbanden naar de garage, zelfs in de 3e versnelling kreeg de 70 pk diesel de wielen nog los. Terug met winterbanden er op geen centje pijn. Toen heb ik maar bedacht dat als ik een auto had ik zowiezo winterbanden wilde.

*

Offline Rob043

• 1304
« Reactie #32 Gepost op: 19 oktober 2010, 11:55:39 »
Nou heb ik net zelf ook winterbanden laten monteren en ik heb geloof ik wel een goede deal gehad.
4x nieuwe Goodyear ultragrip 7, 185/65/15, zijn op de alu velgen gelegd waar de oude banden vanaf gehaald en ingenomen zijn. Andere velgen eronderuit en deze eronder gezet. Kopje koffie bij het wachten, nog ff artikel gelezen in autoweek met vergelijk tussen 33 en guilietta. En dat alles voor 320,-.
Profile tyre center Gronsveld. Het zal niet voor iedereen om de hoek zijn  ;D maar zeker aan te raden. Ik weet niet of iedereen dezelfde deal zal krijgen :)
Waar ik wel van opkijk is de snelheidsindicatie: T
Ik zal me moeten inhouden de komende tijd dus ;)
Voor het eerst in 20 jaar ben ik aan de winterband. Het zal mij benieuwen...

*

Offline Ivo's

• 606
  • lid 421
« Reactie #33 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:49:57 »
T is tot 190km he

En dat ga je toch niet rijden hier in nederland want dat mag niet he  Nono  forumpolitie1

ivo
Je heb auto's en je heb alfa's
mijn nieuwe 2.0JTS sw

*

miesros

« Reactie #34 Gepost op: 20 oktober 2010, 08:20:11 »
paar weken terug een setje gekocht met lm alfa velgen 15 inch. vredestein snowtrack 3 maar nog ff wachten vind het nog te warm  :ok:

*

Maverick156

« Reactie #35 Gepost op: 20 oktober 2010, 09:11:23 »
Ik heb de 29e een afspraak staan. Heb de bandjes, 4x GoodYear UltraGrip 7+ 185/65 15 T, gekocht via www.autobandemarkt.nl met 'vroegboekkorting' voor € 60 per stuk. Samen met montage op mijn alu-velgjes € 300 kwijt  Vetvers

*

Offline BeetjePee

• 189
  • 159 1.9JTDM SW
« Reactie #36 Gepost op: 20 oktober 2010, 13:16:09 »
T is tot 190km he

En dat ga je toch niet rijden hier in nederland want dat mag niet he  Nono  forumpolitie1

ivo

De snelheidsindicatie op de banden heeft toch niets te maken met hoe snel je van plan bent om te gaan rijden?! Het gaat er toch om hoe hard je auto max kan? Daarmee kan ik me voorstellen dat de 1.8 boven de 190 zou moeten kunnen geraken en je dus troubles kunt krijgen omdat je strikt genomen op verkeerde banden rijdt?!

Miere(n)neukerij, dat wel :-)

*

Offline Rob043

• 1304
« Reactie #37 Gepost op: 20 oktober 2010, 13:32:18 »
De snelheidsindicatie op de banden heeft toch niets te maken met hoe snel je van plan bent om te gaan rijden?! Het gaat er toch om hoe hard je auto max kan? Daarmee kan ik me voorstellen dat de 1.8 boven de 190 zou moeten kunnen geraken en je dus troubles kunt krijgen omdat je strikt genomen op verkeerde banden rijdt?!

Miere(n)neukerij, dat wel :-)

Officieel moet ik nu in duitsland een voor de bestuurder zichtbare sticker plaatsen dat de banden niet geschikt zijn voor boven 190km/h.
Nu is mijn vrouw net met bella en kinderen naar Duitsland.  :o
Als ze nu maar niet de 190 haalt   ::) ;D

*

Offline sid3windr

• 9253
  • Tom zonder H
« Reactie #38 Gepost op: 20 oktober 2010, 13:36:56 »
Officieel moet ik nu in duitsland een voor de bestuurder zichtbare sticker plaatsen dat de banden niet geschikt zijn voor boven 190km/h.
Nu is mijn vrouw net met bella en kinderen naar Duitsland.  :o
Als ze nu maar niet de 190 haalt   ::) ;D

In Belgie moet dat ook, moet dat in Nederland niet, dan?

Mag enkel voor winterbanden trouwens..
De normaalste Belg van heel Nederland

*

Offline Rob043

• 1304
« Reactie #39 Gepost op: 20 oktober 2010, 14:01:56 »
In Belgie moet dat ook, moet dat in Nederland niet, dan?

uhm, uh nee (denk ik)?
Waar krijg je zoiets dan?

*

alfa156GrigioChiaro

« Reactie #40 Gepost op: 20 oktober 2010, 21:29:21 »
ik heb vandaag een setje gekocht.
Pirelli's voor 150 euro opgetrokken en geballanceerd.  ;D
2de hands maar zo goed als nieuw.
vrijdag autokeuring. ben eens benieuwd

*

Offline sid3windr

• 9253
  • Tom zonder H
« Reactie #41 Gepost op: 20 oktober 2010, 21:55:48 »
uhm, uh nee (denk ik)?
Waar krijg je zoiets dan?

Die sticker? Bij de bandenboer.. bandenmerken maken die dingen. Maar je mag ook zelf een etiketje maken denk ik en het erop schrijven... :)
De normaalste Belg van heel Nederland

« Reactie #42 Gepost op: 20 oktober 2010, 23:46:19 »
Zit er in het menu van de Infodisplay  bij de 156 geen optie "Winterbanden" waar je een limiet kan instellen die dan rechts op je scherm steeds weergegeven wordt? (De optie winterbanden zit er bij mij in ieder geval. Wat ze juiset moet ik morgen eens nakijken.)

Bij Goca zeggen ze dit:
"Een voertuig uitgerust met M+S banden met een snelheidsindex lager dan deze voorzien door de constructeur of die overeenstemt met de maximale snelheid van het voertuig wordt aanvaard van 01 oktober tot 30 april, voor zover binnen het gezichtsveld van de bestuurder, een goed leesbaar zelfklevend etiket werd aangebracht met vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende M+S banden."

Dus ik neem aan dat als er telkens je de wagen start automatisch de maximum snelheid op de display komt je ook wel goed zit.

« Reactie #43 Gepost op: 21 oktober 2010, 08:04:08 »
Nee, ben vorige keer met de winterbanden naar de keuring geweest. En ik heb ook dat ik dat kan instellen. Maar er moet wel degelijk een sticker hangen. Heb een opmerking gehad omdat ik die niet had. :ok:

*

Offline StefanStokman

• 436
« Reactie #44 Gepost op: 21 oktober 2010, 15:21:25 »
Ik heb ze niet, en ze gaan er ook niet komen. Kwestie van 15-20 minuten eerder van huis gaan, je moet toch voorzichtig rijden als het glad is. Het is een discussie die niemand gaat winnen, maar ik vind ze overbodig v6tech1

*

Offline KhaZ

• 2634
  • Turismo Internazionale
« Reactie #45 Gepost op: 21 oktober 2010, 15:25:35 »
Ik heb ze niet, en ze gaan er ook niet komen. Kwestie van 15-20 minuten eerder van huis gaan, je moet toch voorzichtig rijden als het glad is. Het is een discussie die niemand gaat winnen, maar ik vind ze overbodig v6tech1

Maar als je ze wel hebt hoef je bijna niet voorzichtig te rijden, dat is toch heerlijk?

Op tweebaans wegen rij ik altijd helemaal alleen op de linkerbaan omdat iedereen geen winterbanden heeft en dus rechts rijdt. Dan denk ik: investeer nou effe €100 in stalen velgen en €300 aan winterbandjes, je doet er toch wel minstens 3 seizoenen mee..
Huidig: Passat Variant 2.0 TDI 180pk
Ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V Ti

*

Offline Kees Durk

• 1129
« Reactie #46 Gepost op: 21 oktober 2010, 15:26:12 »

dat zei m'n broer ook tot ie met 5 per uur een sneeuwbult in gleed, 230 eu schade had en ook nog eens vast zat. Van schrik heeft ie zich maar een setje winterbanden aangeschaft.
oja, als zelfs z'n vriendin beaamt dat ie rustig reed, dan reed ie ook echt heeeel rustig.

*

Offline flippy

• 15529
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
« Reactie #47 Gepost op: 21 oktober 2010, 15:34:23 »

heerlijk die mensen..... helemaal als ze langs me komen glijden bij een kruising.... ::)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline swdriver

• 756
  • een beetje vreemd, maar heel lekker
« Reactie #48 Gepost op: 21 oktober 2010, 15:37:53 »
Die van mij komen er zaterdag onder, heb ze al wel 4 weken geleden besteld en toen waren er nog maar een paar sets beschikbaar.... 8)

Gert
De GT voor het genieten

De Pijnaandeogenwitte BMW om vies te maken

« Reactie #49 Gepost op: 22 oktober 2010, 08:40:24 »
Een winterband heeft nog andere voordelen dan betere grip in de sneeuw. Onder de 7 graden zijn ze ook beter in de regen dan een zomerband. De meeste mensen zien dat idd verkeerd. En de eerste aankoop betekend een meer investering. Maar achteraf komt de kost op hetzelfde. Als de winterset opligt verslijt de zomerset niet en andersom hetzelfde. Dus komt de bandenkost op hetzelfde neer. Plus het feit dat onze in de meeste gevallen dure zomervelgen geen zout moeten slikken dus langer mooi blijven.