BMC CDA club

  • 90 Reacties
  • 13808 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #25 Gepost op: 08 november 2010, 19:44:07 »
Het was al bijne 22u en was al onderweg van rond 5u30  v6tech1
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:BMC CDA club
« Reactie #26 Gepost op: 08 november 2010, 19:45:08 »
Ik weet niet of dit duidelijk is?



Het is eigenlijk de originele buis die zo'n 10cm ingekort is.

Ja,daar kan ik wel iets mee.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline StefanStokman

  • ****
  • 436
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #27 Gepost op: 08 november 2010, 19:47:58 »
Ja,daar kan ik wel iets mee.
Mits hier niet vermeld, zou ik dan via PM ook een eventuele prijsopgaaf voor de TS mogen ontvangen? :)

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:BMC CDA club
« Reactie #28 Gepost op: 08 november 2010, 19:48:58 »
Mits hier niet vermeld, zou ik dan via PM ook een eventuele prijsopgaaf voor de TS mogen ontvangen? :)

Geen probleem :ok:
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #29 Gepost op: 08 november 2010, 19:55:55 »
Ik zal morgen nog eens foto van bovenuit maken. Volgens mij mag de BMC nog iets verder naar de lmm toe, hangt nu redelijk dicht tegenaan de bumper zodat het moeilijk is om de aanzuigbuis te plaatsen.
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Thunder

  • ******
  • 1710
  • Geslacht: Man
  • Abarthisti
Re:BMC CDA club
« Reactie #30 Gepost op: 09 november 2010, 09:50:53 »
Heb er ook al een paar een in mijn 1.9JTD zitten. Aanzuiggeluid is geweldig. Bij mij zit hij op de plek van het normale filterhuis en hij zuigt gewoon van onder aan, zonder aanzuigslang, omdat ik die er niet meer op kreeg. Filter wil ik in de toekomst nog wel iets hoger hebben hangen.

Wil nog wel een reservefilter hebben, zodat ik tijdens het wassen van de ene de andere kan plaatsen en kan rijden. Dus Coen, mocht je prijzen hebben, dan hou ik me aanbevolen.  ;D ;D ;D
Einde van een tijdperk. Alfa verkocht, Abarth 500 voor de deur.

*

Offline Arjen155

  • *****
  • 542
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #31 Gepost op: 09 november 2010, 10:40:32 »
Ik heb hem ook op m'n v6...

Klinkt inderdaad super!

Heb (vanaf de gasklep gezien) eerst een samco bocht, 90 graden, dan de LMM (horizontaal), vervolgens een verloopje, aluminium 90 graden bocht naar beneden, weer een verloopje en dan de CDA.

Aanzuigbuis krijg ik er ook niet meer op wegens ruimtegebrek, dus hij zuigt gewoon recht naar beneden aan.

Klein nadeel met rijden in de sneeuw ben ik vorig jaar achtergekomen, heb in hoge sneeuw 3x m'n luchtfilter vol gehad, met bodemplaat!
Vond ik wel een prestatie ;D

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #32 Gepost op: 09 november 2010, 19:11:02 »
Ik zat het nu als volgt te denken: Moest je na de lmm een bocht een bocht van 45?° steken met daarop de BMC kun je hem mooi zien zitten en blijft er veel ruimte over om de aanzuigbuis te steken
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Arjen155

  • *****
  • 542
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #33 Gepost op: 10 november 2010, 11:11:27 »
Ik zat het nu als volgt te denken: Moest je na de lmm een bocht een bocht van 45?° steken met daarop de BMC kun je hem mooi zien zitten en blijft er veel ruimte over om de aanzuigbuis te steken

Waar heb jij je lmm dan?
Ligt die al horizontaal na een 90 graden bocht richting gasklep?

Bij een v6 is dit iig geen optie... Want dan zit je radiateur nogal heul erg in de weg Deuh

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #34 Gepost op: 10 november 2010, 17:12:29 »
De lmm iets dichter bij de gasklep steken en er moet volgens mij bij een TS genoeg plaats zijn.
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

-YZF-R1-

Re:BMC CDA club
« Reactie #35 Gepost op: 11 november 2010, 10:28:47 »
Ik heb hem ook op me V6, wat een lekker geluid  :thumbsup:

Ik heb me buizen over de accu lopen en eronder me filter.
Bij me vorige accu paste de motorkap precies dicht.
Helaas moest ik 2weken terug een nieuwe accu waardoor me kap niet meer dicht kon.
Gelukkig kon ik dit verhelpen door de plastic plaat onder de accu weg te halen, dit maakte net het verschil tussen een bol staande motorkap en een strakke. :)


*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:BMC CDA club
« Reactie #36 Gepost op: 11 november 2010, 11:20:22 »
zit ook te denken over zo'n apparaat, maar naar beneden aanzuigen vind ik eigenlijk geen optie. te bang dat er een keer rommel in komt. moet dus maar eens iets gaan verzinnen om er toch een buis op te proppen aan de ander kant..

heb jij er nog wel iets onder zitten YZF?? of zuigt hij bij jou ook direct vanaf onder aan??

*

Offline Arjen155

  • *****
  • 542
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #37 Gepost op: 11 november 2010, 11:24:07 »
zit ook te denken over zo'n apparaat, maar naar beneden aanzuigen vind ik eigenlijk geen optie. te bang dat er een keer rommel in komt. moet dus maar eens iets gaan verzinnen om er toch een buis op te proppen aan de ander kant..

heb jij er nog wel iets onder zitten YZF?? of zuigt hij bij jou ook direct vanaf onder aan??

Daar past zo te zien niets meer onder...

Gewoon een alu bodemplaat eronder flippy1 ;)

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #38 Gepost op: 11 november 2010, 12:54:42 »
Nog eens onder de kap gekeken en zoals ik eventueel dacht gaat niet. Er loopt daar een darmpje van de radiateur naar de thermostaat.
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:BMC CDA club
« Reactie #39 Gepost op: 11 november 2010, 13:11:50 »
Daar past zo te zien niets meer onder...

Gewoon een alu bodemplaat eronder flippy1 ;)

dan nog vind ik t niks. vind die plaats int binnenscherm zo gek niet waar de lucht nu vandaan komt. ga eens kijken of ik daar dan niks mee kan..
heb die chrome aanzuigbuis nog liggen, dus daar wil ik zowiezo iets mee.

*

Offline Arjen155

  • *****
  • 542
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #40 Gepost op: 11 november 2010, 15:28:02 »
dan nog vind ik t niks. vind die plaats int binnenscherm zo gek niet waar de lucht nu vandaan komt. ga eens kijken of ik daar dan niks mee kan..
heb die chrome aanzuigbuis nog liggen, dus daar wil ik zowiezo iets mee.

Als jij je bmc met aanzuigslang kwijt kunt daar, laat dan graag even weten hoe? ::)

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:BMC CDA club
« Reactie #41 Gepost op: 11 november 2010, 16:13:14 »
doe ik... flippy1

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:BMC CDA club
« Reactie #42 Gepost op: 11 november 2010, 18:02:04 »
je moet toch enkel de mond van de aanzuigslang daar kwijt raken?
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)

*

Offline Serpente

  • ******
  • 3779
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #43 Gepost op: 11 november 2010, 18:34:20 »
Ik heb hem ook op me V6, wat een lekker geluid  :thumbsup:

Ik heb me buizen over de accu lopen en eronder me filter.
Bij me vorige accu paste de motorkap precies dicht.
Helaas moest ik 2weken terug een nieuwe accu waardoor me kap niet meer dicht kon.
Gelukkig kon ik dit verhelpen door de plastic plaat onder de accu weg te halen, dit maakte net het verschil tussen een bol staande motorkap en een strakke. :)



Fraaie luchtinlaat! Coole carterventilatie ook.  ;D

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:BMC CDA club
« Reactie #44 Gepost op: 11 november 2010, 18:39:59 »
Hoe moeilijk is het om de batterij te verplaatsen om zo plek te maken voor dat ding?

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #45 Gepost op: 11 november 2010, 18:59:20 »
Heb ook al zitten denken om dit te doen, maar volgens mij gaan ze in de keuring dit niet zo tof vinden.
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline calvin156sw

  • ******
  • 1192
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #46 Gepost op: 11 november 2010, 19:00:20 »
waarom niet?
wat maakt de plek van de accu nou uit?

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:BMC CDA club
« Reactie #47 Gepost op: 11 november 2010, 19:01:09 »
Mjah vraag dat eens aan die mannen daar  flippy1
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline calvin156sw

  • ******
  • 1192
  • Geslacht: Man
Re:BMC CDA club
« Reactie #48 Gepost op: 11 november 2010, 19:02:51 »
sommige instanties zijn gewoon  :mieren:'s   ;D

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:BMC CDA club
« Reactie #49 Gepost op: 12 november 2010, 11:30:42 »
sommige instanties zijn gewoon  :mieren:'s   ;D

hele belgse keuring dus.. flippy1

heb trouwens besloten geen bmc cda te pakken, aanzuiggeluid boeit me niet zo, zeker niet met die uitlaat die ik nu heb. dus via Coen heb ik een pipercross filter besteld, heeft t zelfde effect. maar dan zonder het geluid..
« Laatst bewerkt op: 12 november 2010, 11:40:07 door Henkio »