Optimaliseren luchtfilter 3.0V6

  • 92 Reacties
  • 13414 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #50 Gepost op: 02 september 2011, 22:25:41 »
en gelukkig heb je dat huis nu... ::)

 :yes!   party
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

rockabilly-johnny

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #51 Gepost op: 05 september 2011, 21:47:48 »
volgens stephan geeft het verwijderen van de originele resonator box en koppeldip bij lage toeren!!

Ik had mijn cda trouwens direct naar de motor liggen , met een dikke 90graden samco bocht , en met de lmm direct op de bmc gemonteerd

Dat ding dus juist laten zitten?!
En wat is een koppeldip bij "lage" toeren... Wat is laag...

*

Offline GTA-Michael

  • ******
  • 1390
  • Geslacht: Man
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #52 Gepost op: 05 september 2011, 21:53:05 »
Had het al een keer in mijn kop gehaald om hem er af te zagen.

Maar bij wat navraag, toch maar niet gedaan.
Zit er ook niet voor niets, toch!
AR 33 1.5 TI
AR 33 17 16V S
AR 145 1.8 TS Madeno 168pk/198nm
AR 156 GTA SW Selespeed

*

rockabilly-johnny

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #53 Gepost op: 05 september 2011, 21:56:27 »
Jah, maar met een siliconen-bocht en een CDA ben je hem zowiezo kwijt toch?!

*

Offline HAAK28

  • ******
  • 2875
  • Geslacht: Man
  • Life is racing. Everything else is just waiting...
    • Alfa race team
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #54 Gepost op: 05 september 2011, 22:06:20 »
MIsschien is er een dipje zichtbaar als je hem op een goede bank zet, maar ik merk er niets van....
Babyblauwe 1.8TS www.alfaraceteam.eu

*

rockabilly-johnny

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #55 Gepost op: 05 september 2011, 22:11:50 »
Zo'n resonatorbox is er toch alleen maar voor, om het geluid de reduceren?? Of zo ?!

*

rockabilly-johnny

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #56 Gepost op: 05 september 2011, 23:22:00 »
Wat ik me afvraag, wat is het beste voor een standaard V6....
Toch een siliconenbocht met BMC-CDA ... Of standaard luchtfilterhuis met een K&N filter+resonatorbox, etc, etc...
Met welke opbouw heb je het meeste winst...
(Dan heb ik het puur over het luchtfilter alleen, zonder in 1e instantie chip-tuning, etc)

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #57 Gepost op: 06 september 2011, 17:51:14 »
Zo'n resonatorbox is er toch alleen maar voor, om het geluid de reduceren?? Of zo ?!

volgens mij ook de mijne heeft een mooi aanzuiggeluid door het filter  fruyt1

*

rockabilly-johnny

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #58 Gepost op: 06 september 2011, 19:48:03 »
volgens mij ook de mijne heeft een mooi aanzuiggeluid door het filter  fruyt1

Dus zonder dat plastic bakje met bocht erin, die naar het luchtfilter gaat...

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #59 Gepost op: 06 september 2011, 20:24:38 »
Dus zonder dat plastic bakje met bocht erin, die naar het luchtfilter gaat...

ja we hebben het toch over een v6  :D

*

rockabilly-johnny

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #60 Gepost op: 06 september 2011, 20:33:01 »
ja we hebben het toch over een v6  :D

Uiteraard!!  :ok:
Maar heb jij het ori luchtfilterhuis nog?! Of toch iets compleet anders...

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #61 Gepost op: 06 september 2011, 21:40:54 »
Uiteraard!!  :ok:
Maar heb jij het ori luchtfilterhuis nog?! Of toch iets compleet anders...

was orgineel word straks iets heel anders  :D

*

Auto Zagato

Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #62 Gepost op: 19 september 2011, 23:13:31 »
Lijkt dit jullie wat?




Een grotere gasklep maakt wel degelijk uit, maar wel icm een dikke inlaat slang en een CDA


*

Offline sid3windr

  • ******
  • 9253
  • Geslacht: Man
  • Tom zonder H
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #63 Gepost op: 19 september 2011, 23:26:39 »
Dat is niet helemaal wat in die thread op alfaowner stond.. ;)
De normaalste Belg van heel Nederland

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #64 Gepost op: 20 september 2011, 00:35:53 »
op alfaowner is er idd wel eens gesproken over een compleet aangepast plenum.

dit heb ik in assen mogen bewonderen, interessante oplossing vind ik dit. tankje zo ver naar t midden ziet er wat gek uit, maar t creeert wel de benodigde ruimte voor een bmc. :thumbsup:

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #65 Gepost op: 20 september 2011, 00:40:10 »
die accu moet daar gewoon opbokken richting de achterbak.... ::)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #66 Gepost op: 20 september 2011, 08:26:10 »
dat zou het allermooiste zijn ja, veel werk??

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #67 Gepost op: 20 september 2011, 09:42:31 »
nee hoor.
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1790
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #68 Gepost op: 20 september 2011, 11:16:14 »
haakse bocht in de luchtslang is niet de meest ideale oplossing, maar ik zie ook niet ruimte voor een mooiere bocht die lucht vrijer doorlaat
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #69 Gepost op: 20 september 2011, 11:17:56 »
haakse bocht in de luchtslang is niet de meest ideale oplossing, maar ik zie ook niet ruimte voor een mooiere bocht die lucht vrijer doorlaat

wel als de accu weg is... ::)

niet vergeten dat bij de 164 en 166 de accu ook achterin zit...  ::)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Henkio

  • *
  • 5563
  • Geslacht: Man
  • bezig mn 155 weer op de weg te krijgen.
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #70 Gepost op: 20 september 2011, 11:24:20 »
precies, bij de 164 staat dat ding idd links achterin. prima plek op zich. bij de 156 net als allerd in de reservewielbak maken lijkt me ook wel ok.

*

Offline spike155

  • ****
  • 332
  • Geslacht: Man
  • Crazy Ed is on the move!
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #71 Gepost op: 20 september 2011, 13:02:57 »
Waarom niet de BMC CDA plaatsen zoals bij mijn V6?

Pakt mooi de koude lucht naast de mistlamp en het hele inlaattraject is een stuk korter.
(overigens zit ei nu een stuk mooier en beter, maar gaat om het idee!!!!)




156 JTD 2002 SW en 156 V6 1998 Berlina

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #72 Gepost op: 20 september 2011, 18:00:44 »
Waarom niet de BMC CDA plaatsen zoals bij mijn V6?

Pakt mooi de koude lucht naast de mistlamp en het hele inlaattraject is een stuk korter.
(overigens zit ei nu een stuk mooier en beter, maar gaat om het idee!!!!)






om dat die over de 90gr bocht echt niet idiaal is  :ok:

accu moet gewoon naar achter fruyt1

*

Offline spike155

  • ****
  • 332
  • Geslacht: Man
  • Crazy Ed is on the move!
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #73 Gepost op: 20 september 2011, 19:19:35 »
om dat die over de 90gr bocht echt niet idiaal is  :ok:

accu moet gewoon naar achter fruyt1
Welke 90 graden bocht?
Die in het orginele rubber?
De chrome bocht loopt nml in 45 graden naar beneden....
156 JTD 2002 SW en 156 V6 1998 Berlina

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2011, 20:45:32 »
Welke 90 graden bocht?
Die in het orginele rubber?
De chrome bocht loopt nml in 45 graden naar beneden....


ja dus orgineel wil niet zeggen dat het goed is

dus ja die bedoel ik de ribbels zijn ook niet zo best voor de luchtdoorstroming  :ok: