Optimaliseren luchtfilter 3.0V6

  • 92 Reacties
  • 13476 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Tim Auto Zagato

  • ****
  • 477
  • Geslacht: Man
    • Auto Zagato
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #75 Gepost op: 20 september 2011, 21:29:19 »
Luchtfilter is in de wielkuip geplaatst vanwege de hitte in de motorruimte (origineel direct naast uitlaat)
AR156C#2088 - mijn PP
gereden;  33 1,5 QV,  145 1,8 16V,  145 1,8 16V Turbo, 156 VMR25,156 1.8 SW, Grande Punto, 156 Gta Selespeed.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #76 Gepost op: 20 september 2011, 22:32:31 »
ja dus orgineel wil niet zeggen dat het goed is

dus ja die bedoel ik de ribbels zijn ook niet zo best voor de luchtdoorstroming  :ok:

Ribbels is erger dan bochten.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1793
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #77 Gepost op: 21 september 2011, 08:48:13 »
waarom worden dan ribbels gebruikt ? Sterker / goedkoper ?
En dan zou de eerste winst zijn om de std bocht te vervangen door een ongeribbelde buis - maar wat win je dan ? Onmerbaar verschil ?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline GTA-Michael

  • ******
  • 1390
  • Geslacht: Man
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #78 Gepost op: 21 september 2011, 08:49:39 »
Mechanische demping, trilling opvangen denk
AR 33 1.5 TI
AR 33 17 16V S
AR 145 1.8 TS Madeno 168pk/198nm
AR 156 GTA SW Selespeed

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #79 Gepost op: 21 september 2011, 08:50:10 »
Kantelen van het blok opvangen.
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline spike155

  • ****
  • 332
  • Geslacht: Man
  • Crazy Ed is on the move!
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #80 Gepost op: 21 september 2011, 12:04:45 »
Ribbels is erger dan bochten.

Ik moet nog idd een customized slang hebben om het orgineel te vervangen.
Maar dan wel graag zwart!  ;D ;D
156 JTD 2002 SW en 156 V6 1998 Berlina

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1793
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #81 Gepost op: 21 september 2011, 13:51:49 »
Als de slang kantelingen van blok opvangt, kun je toch niet zomaar een gladde slang erin hangen ?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #82 Gepost op: 21 september 2011, 18:53:02 »
Als de slang kantelingen van blok opvangt, kun je toch niet zomaar een gladde slang erin hangen ?

Minder ribbels kan ook.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #83 Gepost op: 21 september 2011, 19:01:30 »
langere en flexibelere gladde leiding kan ook. lange flauwe bocht is beter dan 3 kleine strakke bochten...

ps: hoe staat het met mn inlaatje coenmeneer?
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #84 Gepost op: 21 september 2011, 19:04:29 »
langere en flexibelere gladde leiding kan ook. lange flauwe bocht is beter dan 3 kleine strakke bochten...

ps: hoe staat het met mn inlaatje coenmeneer?

Zodra de motor er in hangt kom ik een keer passen en meten :ok:
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #85 Gepost op: 21 september 2011, 19:08:32 »
Zodra de motor er in hangt kom ik een keer passen en meten :ok:


ramptoerist ;D
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #86 Gepost op: 21 september 2011, 19:09:51 »
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline ArjanB

  • ******
  • 1793
  • Geslacht: Man
  • 156 SW GTA 3.2 V6 24v | Giulietta 1750 TBi QV
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #87 Gepost op: 07 juni 2013, 22:25:36 »
Hoe staat het er voor Koen ???
Moet alleen het ori huis nog testen met diverse luchtfilters er in :ok:

Is uit de tests met de verschillende luchtinlaten eigenlijk nog iets uit gekomen?
(Was gewoon benieuwd, zag dit oude topic vandaag en dacht: h?Ø da's waar ook....) ;D
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

*

Offline MattBlack

  • ******
  • 2266
  • Geslacht: Man
  • Giulia 2.2jtd en spider v6
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #88 Gepost op: 07 juni 2013, 22:44:47 »
gaat het hier over een luchtinlaatslang??

dan blijf ik ook even hangen hier, alleen dan de 12v versie

h?Ø Coen   :yes!
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #89 Gepost op: 08 juni 2013, 13:15:15 »
gaat het hier over een luchtinlaatslang??

dan blijf ik ook even hangen hier, alleen dan de 12v versie

h?Ø Coen   :yes!

De slangen is geen probleem,moet alleen een voorbeeld hebben.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline MattBlack

  • ******
  • 2266
  • Geslacht: Man
  • Giulia 2.2jtd en spider v6
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #90 Gepost op: 08 juni 2013, 15:51:27 »
De slangen is geen probleem,moet alleen een voorbeeld hebben.

gevonden, breng volgende week die van mij wel mee, spider komt dan toch een tijdje niet buiten.
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #91 Gepost op: 09 juni 2013, 18:16:57 »
spider komt dan toch een tijdje niet buiten.

regulier onderhoud? ;D ;D ;D
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline MattBlack

  • ******
  • 2266
  • Geslacht: Man
  • Giulia 2.2jtd en spider v6
Re:Optimaliseren luchtfilter 3.0V6
« Reactie #92 Gepost op: 09 juni 2013, 18:58:15 »
regulier onderhoud? ;D ;D ;D


 Deuh


nope, schoolvakanties, 2 kids hier en dus ruzie over wie er mee mag/moet. Niemand dus......
I see a line of cars and they're all painted Black  :)
No colors anymore.........