Compressie verhoging

  • 31 Reacties
  • 3273 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

thamaesta

Re:Compressie verhoging
« Reactie #25 Gepost op: 07 november 2011, 11:50:29 »
ik denk dat je met 1000 niet heeel veel vermogen krijgt, ik denk wel dat je een nog fijner motortje kan krijgen.
Het probleem naast de fase 3 blokken is dat dit geregistreerd staat op kenteken en daarmee bepaalde milieu eisen moet behalen.
Dit zorgt ervoor dat je naar max evo 1.5 kunt gaat voordat het niet meer door de apk komt. Dus wat je nog kunt laten doen is je cilinderkop laten flowen en vlakken..daarmee ga je naar evo 1.5. :P
Daarnaast weet ik niet of je een lichter vliegwiel hebt, anders zou je dat nog kunnen doen.
En in engeland zijn ze zeer tevreden met een lichtere krukaspulley! kost praktisch geen drol maar je engine reponse stijgt flink en technisch gezien je aandrijfsverliezen dalen, dus meer pk''s op de wielen. :thumbsup:

anders wordt het turbooo Applaus

*

Offline vvo

  • *
  • 1451
  • Geslacht: Man
  • Porsche Boxster S
Re:Compressie verhoging
« Reactie #26 Gepost op: 07 november 2011, 11:53:30 »
Hoever zijn ze bij H&S eigenlijk met de turbo kit?
Dit is naar mijn idee de beste bang for your buck...

Heb ik in het begin v/h jaar nog serieus overwogen voor mijn 156 1.8TS. Toen was er nog niet heel veel bekend. Vanaf 4000 euro .....plus alle nodige extra aanpassingen. Voor mij werd de keuze toen wel gemakkelijker :)
146 1.8TS :: 156 1.8TS :: 159 1750tbi Squadra :: Nu Porsche Boxster S 3.4/295pk :: Toyota C-HR Executive Hybrid

*

Offline n0sTRa

  • ******
  • 3841
  • Geslacht: Man
  • lid nr. : #1371
Re:Compressie verhoging
« Reactie #27 Gepost op: 07 november 2011, 18:19:18 »
Turbo is zeker geen optie, misschien later ooit eens een turbo projectje met een ander wagen, maar deze bella blijft een lekker atmosferisch beesje  jayzen1

Vliegwiel en pulleys zijn lichter  :ok:
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline ScriptMania

  • ******
  • 13371
  • Geslacht: Man
  • to be or not to be, what was the question?
Re:Compressie verhoging
« Reactie #28 Gepost op: 07 december 2011, 17:12:10 »
als je de kop vlakt, krijg je toch ook meer compressie.
inhoud wordt wel wat minder.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Compressie verhoging
« Reactie #29 Gepost op: 07 december 2011, 18:49:33 »
als je de kop vlakt, krijg je toch ook meer compressie.
inhoud wordt wel wat minder.

De compressie gaat dan idd omhoog.Cilinderinhoud blijft exact het zelfde.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline marlon_ruchtie

  • ****
  • 287
  • Geslacht: Man
Re:Compressie verhoging
« Reactie #30 Gepost op: 07 december 2011, 22:07:13 »
Ik weet niet voor wat voor motor het is, maar houd er rekening mee dat je wel verstelbare nokkenaspoelies nodig hebt als je de kop of het onderblok af gaat vlakken. Bij vaste poelies klopt je distributietiming na vlakken niet meer.

Maar zoals gezegd, ik weet niet om wat voor motor het gaat en of deze standaard wel of niet verstelbaar zijn...
164 3.0 V6 '95
159 1.9 JTDm '07

AR156C#2206 - mijn PP

*

Offline Jumping Jack Flash

  • ******
  • 4276
  • Geslacht: Man
  • Marlin Barracuda
Re:Compressie verhoging
« Reactie #31 Gepost op: 08 december 2011, 06:56:24 »
ts heeft verstelbare poelies :)  althans, de inlaatpoelie is onbeperkt verstelbaar, de uitlaatpoelie heeft een inkeping maar meer dan genoeg speling...
156 2.4 JTD in afbraak, alle onderdelen beschikbaar, behalve panelen (wegens krom of gekrast)