andere nozzles ipv grotere verstuivers?

  • 51 Reacties
  • 4535 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #25 Gepost op: 07 februari 2012, 22:33:23 »
Ik zal even polsen bij hem, bedankt Coen!
Als ik een vliegwiel wil neem ik later ook wel even kontakt op met je.  :thumbsup:

 :ok:
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #26 Gepost op: 07 februari 2012, 22:35:22 »
en door enkel een andere turbo te plaatsen win je niet zoveel pk mee

is dan enkel dat de turbo geschikt is om tot zoveel pk lucht te kunnen leveren

of zie ik het verkeerd

en t lijstje moet zijn

fmic , verstuivers , grotere turbo , andere downpipe , hd pomp , wmi , nokkenas

dan chip en dan zit je wel rond de 200 pk
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #27 Gepost op: 07 februari 2012, 22:36:49 »
en door enkel een andere turbo te plaatsen win je niet zoveel pk mee

is dan enkel dat de turbo geschikt is om tot zoveel pk lucht te kunnen leveren

of zie ik het verkeerd

en t lijstje moet zijn

fmic , verstuivers , grotere turbo , andere downpipe , hd pomp , wmi , nokkenas

dan chip en dan zit je wel rond de 200 pk

Om aan de 200pk te komen moet je behoorlijk wat doen.Vergeet niet dat het een 8v is en geen 16v.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #28 Gepost op: 07 februari 2012, 22:43:11 »
Wat is re?«ler doel, 170pk?
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #29 Gepost op: 07 februari 2012, 22:44:41 »
De lijst:

Open uitlaat
aangepaste downpipe
grote turbo, +( olieleidingen, spruitstuk )
fmic
wmi
inzet luchtfilter
eventueel inlaat vergroten
Squadra


randzaken:
koppeling
vliegwiel
Q2

kijken hoever verstuivers het trekken en hd pomp aan welk vermogen...


*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2012, 22:45:55 »
Wat is re?«ler doel, 170pk?

Ja,denk dat 170-180 pk re?«ler is.200pk is wel haalbaar hoor,maar de laatste pk zijn de duurste........
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2012, 22:49:02 »

grote turbo, +( olieleidingen, spruitstuk )

Hoeveel km's staan der op?
want Coen heeft bij mijn turborevisie de turbo meteen aangepast..

tot hoeveel pk's is dat ding nou ook al weer geschikt coen?

zal goedkoper zijn dan die gtb2056v


Citaat
inzet luchtfilter
waarom niet meteen zo'n carbon filterhuisbox ding, ben de naam even kwijt...

#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2012, 22:54:52 »


waarom niet meteen zo'n carbon filterhuisbox ding, ben de naam even kwijt...

bmc cda ?  ;)

mss rechtstreeks op de turbo met een luchtinlaat in de bumper, ja tis ook een idee  :)

*

Offline Fer

  • ******
  • 1631
  • Geslacht: Man
  • ThE-FuNkY
    • ligtenberg.es
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2012, 22:57:56 »

bmc cda ?  ;)

mss rechtstreeks op de turbo met een luchtinlaat in de bumper, ja tis ook een idee  :)

die ja :p

maar geloof dat coen ook daar weer een alternatief voor heeft, die wat gunstiger geprijst is als ik het me goed herinner
#1030 - I'm not crazy, my mother had me tested.

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #34 Gepost op: 07 februari 2012, 23:03:00 »
voorlopig hoef ik dat niet. Maar misschien is dat dan weer een aanpassing voor daarna.
Eerst kijken wat een standaard setup geeft met mijn spullen.

*

Offline Jordi_ALfa_156

  • ******
  • 4867
  • Geslacht: Man
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #35 Gepost op: 08 februari 2012, 06:33:28 »

bmc cda ?  ;)

mss rechtstreeks op de turbo met een luchtinlaat in de bumper, ja tis ook een idee  :)
Of die van J&R van Coen.
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #36 Gepost op: 11 februari 2012, 07:12:15 »
Kijk ff op alfaowner.com, daar rijden 8v's met 230pk (Engelse pk's.... ;D) gewoon op std injectors.
Pomp kun je van een 20v lenen, die is lomp zat
Low&Slow

*

Offline Pjotr 156

  • ******
  • 12260
  • Geslacht: Man
  • Keep that engine alive
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #37 Gepost op: 11 februari 2012, 16:14:47 »
Kijk ff op alfaowner.com, daar rijden 8v's met 230pk (Engelse pk's.... ;D) gewoon op std injectors.
Pomp kun je van mijn 20v lenen, die is lomp zat

als jij er niet mee rijd ofzo  Hahaha

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #38 Gepost op: 11 februari 2012, 17:13:44 »
Misschien moet ik binnenkort wel een maatje groter... ;)
Low&Slow

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #39 Gepost op: 13 februari 2012, 14:41:01 »
Kijk ff op alfaowner.com, daar rijden 8v's met 230pk (Engelse pk's.... ;D) gewoon op std injectors.
Pomp kun je van een 20v lenen, die is lomp zat

Had al eens gekeken op alfaowners...
Maar had nog niet gelezen dat iemand een 20v hd pomp had
gestoken.
Maar ik weet al van wie ik ze kan overnemen indien nodig  ;D haha

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #40 Gepost op: 13 februari 2012, 19:09:59 »
Had al eens gekeken op alfaowners...
Maar had nog niet gelezen dat iemand een 20v hd pomp had
gestoken.
Maar ik weet al van wie ik ze kan overnemen indien nodig  ;D haha

Mijn brandstofpomp is al heel lang niet meer standaard ;D
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #41 Gepost op: 13 februari 2012, 20:30:32 »
Alle 1 op 1 aanpassingen die een upgrade zijn mogen aangebracht worden  :thumbsup:

Nog even iets, Heb ik een 3-bar map sensor nodig om hogere turbodrukken te kunnen bekomen/meten?

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #42 Gepost op: 13 februari 2012, 20:34:53 »
Alle 1 op 1 aanpassingen die een upgrade zijn mogen aangebracht worden  :thumbsup:

Nog even iets, Heb ik een 3-bar map sensor nodig om hogere turbodrukken te kunnen bekomen/meten?

Ligt er aan hoe hoog je de turbodruk wil hebben.Gebruilk zelf een 4-bar map sensor.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #43 Gepost op: 13 februari 2012, 20:49:28 »
Ik lees dat die turbo bij bepaalde toerental 2 bar maakt.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #44 Gepost op: 13 februari 2012, 21:17:41 »
Ik lees dat die turbo bij bepaalde toerental 2 bar maakt.

Welke turbo? Bij massimo maakt hij geen 2 bar :!nooooo
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #45 Gepost op: 13 februari 2012, 21:20:08 »
gtb 2056 v ik bedoel hij kan op 2 bar draaien bij bepaalde toerentallen.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #46 Gepost op: 13 februari 2012, 21:22:37 »
gtb 2056 v ik bedoel hij kan op 2 bar draaien bij bepaalde toerentallen.

Nee,dat zijn alleen piekdrukken.Levensduur is erg kort als je hem op 2 bar laat draaien.Deze turbo is eventueel wel te voorzien van zwaardere lagering waardoor het wat langer heel blijft :ok:

Daarbij moet je de druk ook niet hoger maken dan nodig is omdat de turbo dan gaat tegenwerken.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #47 Gepost op: 13 februari 2012, 21:31:13 »
dus om terug te komen op de essentie van mijn vraag, een 3-bar map sensor moet ik niet?

Ik had gelezen dat js en neurotics die wel hadden daarom die vraag  ;).

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #48 Gepost op: 14 februari 2012, 00:25:35 »
map

max air pressure

dus maximaal 3 bar druk wil niet zeggen dat je 3 bar ook haalt

squadra heeft de boostcontroller zelfs op 7 bar staan
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #49 Gepost op: 14 februari 2012, 00:31:57 »
dus om terug te komen op de essentie van mijn vraag, een 3-bar map sensor moet ik niet?

Ik had gelezen dat js en neurotics die wel hadden daarom die vraag  ;).

Als je hoger wilt dan 1,45 bar turbodruk (2,45 absoluut) dan heb je hem idd nodig.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250