andere nozzles ipv grotere verstuivers?

  • 51 Reacties
  • 4537 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #50 Gepost op: 14 februari 2012, 15:06:16 »
Nee,dat zijn alleen piekdrukken.Levensduur is erg kort als je hem op 2 bar laat draaien.Deze turbo is eventueel wel te voorzien van zwaardere lagering waardoor het wat langer heel blijft :ok:

Daarbij moet je de druk ook niet hoger maken dan nodig is omdat de turbo dan gaat tegenwerken.

GTB2056 kan betrouwbaar op 2 bar boost draaien tot sowieso 4000 rpm. Op een 1.9 wel te verstaan.

200 pk is haalbaar (dit is wel de max voor een 8v) met deze turbo en standaard injectors. Ik heb meerdere vermogensgrafieken van zulke setups in mijn bezit.
Wel heb je dan ook een FMIC en open uitlaat nodig.

Voor een straatsetup denk ik wel dat 180-190 pk een betere (betrouwbaardere) doelstelling is.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2012, 15:11:11 door JS JTD »
JTD-Performance.com

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:andere nozzles ipv grotere verstuivers?
« Reactie #51 Gepost op: 16 februari 2012, 23:27:50 »
GTB2056 kan betrouwbaar op 2 bar boost draaien tot sowieso 4000 rpm. Op een 1.9 wel te verstaan.

200 pk is haalbaar (dit is wel de max voor een 8v) met deze turbo en standaard injectors. Ik heb meerdere vermogensgrafieken van zulke setups in mijn bezit.
Wel heb je dan ook een FMIC en open uitlaat nodig.

Voor een straatsetup denk ik wel dat 180-190 pk een betere (betrouwbaardere) doelstelling is.

Klopt,2056 turbo kan wel wat hebben.Met een standaard 8v en 16v turbo is 2 bar niet aan te raden.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250