Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d

  • 56 Reacties
  • 5147 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #50 Gepost op: 07 april 2012, 23:26:48 »
De 156 20v vliegwielen trillen niet zo snel
Low&Slow

*

Offline ConQuestador

  • ******
  • 12305
  • Geslacht: Man
  • 156 GTA
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #51 Gepost op: 08 april 2012, 10:43:16 »
De 156 20v vliegwielen trillen niet zo snel
Terwijl dat ding homokineten als ontbijt eet :)
156 GTA met kooktoestel aan boord

*

Offline Allerd

  • *
  • 2280
  • Geslacht: Man
  • AANDACHTSHOER!
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #52 Gepost op: 08 april 2012, 12:22:35 »
Ik heb er pas 4 vervangen!

Laatste keer gewoon nieuwe originele besteld, sindsdien geen gelul meer gehad
Low&Slow

*

Offline Alfafa

  • ******
  • 1065
  • Geslacht: Man
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #53 Gepost op: 08 april 2012, 21:43:15 »
nu het toch off topic is ... binnen en of buiten ?
en als van binnen neem ik aan zwarte pot of de tripod ?

ik zag deze voorbij komen dus heb hem maar gekocht,
voor 60 euro geen geld dacht ik voor de nood of spare part's (kreeg wel weer mot voor aankoop onderdelen die niet kapot waren)

Turbo lag is just fore play !

Everybody loves Alfa, You gotta Love Alfa......it's the LAW ...


ex Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V Nero Mettalico
Alfa 159 SW Ti TBI Rosso Competizione
------

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #54 Gepost op: 09 april 2012, 07:03:27 »
nu het toch off topic is ... binnen en of buiten ?
en als van binnen neem ik aan zwarte pot of de tripod ?

ik zag deze voorbij komen dus heb hem maar gekocht,
voor 60 euro geen geld dacht ik voor de nood of spare part's (kreeg wel weer mot voor aankoop onderdelen die niet kapot waren)



Meestal de binnenste.Voor een 20v kan je het beste originele of GKN homokineten kopen en deze voorzien van een topkwaliteit vet.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline vozzy

  • ******
  • 2642
  • Geslacht: Man
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #55 Gepost op: 10 april 2012, 08:55:07 »
Nu ik er zo eens weer over nadenk:
Alfa vs BMW
Appels vs Peren

Zelfde vergelijk :-\

*

Offline Jerry lid 42

  • ***
  • 141
  • AR156 Club lid 42
Re:Dubio 2.4 20v of toch weer een 530d
« Reactie #56 Gepost op: 26 april 2012, 22:43:46 »
@ Bas, hoe kom je erbij dat de 200pk uit de 159 een slechtere of mindere motor zou zijn?
Deze is identiek aan de 210pk. Enkel de turbo is aangepast op de 210pk versie waardoor deze meer reserve heeft en dus makkelijker te tunen is.

Vergeet niet dat de 210pk meestal Q4 is. Dat kost ook vermogen en het wagengewicht neemt ook nog eens fors toe. ;)

Ben benieuwd wat een turbo kost.
Zou de 210pk turbo zo op de 200pk passen?
Misschien dan toch wel interessant

Even op bovenstaande reageren...

Ik heb een 159 2.4 200pk versie.
Deze was Squadra "Medio" getuned, "Massimo" was met de standaard KKK BorgWarner niet mogelijk (turbo druk werd instabiel).

De KKK BorgWarner turbo was stukgelopen (geen oliedruk) en heb deze vervangen door de Garrett GTB2056v van de 210pk versie. Gisteren opnieuw bij Stephan langs geweest: Is nu voorzien van "massimo" voor 210pk versie. Dus 235pk en 475nm Applaus.

Dus de turbo is het grote verschil tussen de 200pk en de 210pk.
De Garrett past zonder aanpassingen, alleen de olie aanvoer en afvoer leidingen zijn anders (die van een 210pk monteren).