JTD 16v squadra, 2 opties ??

  • 39 Reacties
  • 3703 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Offline fly-by

  • ******
  • 2101
  • Geslacht: Man
  • Bella is een beest!
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2012, 22:48:38 »
haha wmi bedoel je? die komt er later misschien nog bij, moet wel leuk blijven he ;)
WMI is leuk hoor  :D

*

Offline Franswa

  • *****
  • 578
  • Geslacht: Man
  • #432
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #26 Gepost op: 16 februari 2012, 23:01:27 »
Ik wil een soepelere motor zonder EGR (!). De Alfa maakt meer dan 1000km per week dus ook in oog met het verbruik hou ik het liever wat rustiger. ( met meer vermogen ben je toch sneller verlijd om het pedaaltje wat verder te vloeren )
Het vermogen is nu al voldoende, het is alleen leuker om een beetje meer te hebben maar gebruik het eigelijk nooit.
Precies mijn gedachte!!! Theoretische pk's en NM boeit me helemaal niets, ik wil gewoon een soepelere motor. En opzich is er met een standaard 16v JTD niet veel mis (oke oke, voor een diesel dan ;D), maar het kan beter. De turbo is geupgrade door Coen, binnenkort een andere downpipe eronder. Maar dan? Opzich hoeft de auto niet heel veel sneller, want opzich snel genoeg, maar... met chiptuning is de EGR afgesloten, en het zal allemaal best wel een stukkie harder gaan. De goedkoopste pk's zijn te halen in de software (en EGR afsluiting!), maar hoeveel sneller gaat dan de mechanische slijtage?
Ex:
75 V6
155 2.5TD, 2.5V6 en 155 2.0 16v G3
156 2x 8v JTD, 1x 16v JTD, 1x V6
GT JTD

Nu:156  GTA SW Q2

*

Offline flippy

  • ******
  • 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #27 Gepost op: 16 februari 2012, 23:18:37 »
maar hoeveel sneller gaat dan de mechanische slijtage?

zodra iemand een versleten JTD heeft zal je het wel horen op het nieuws van 8 uur ;D
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #28 Gepost op: 16 februari 2012, 23:21:05 »
zodra iemand een versleten JTD heeft zal je het wel horen op het nieuws van 8 uur ;D

Zit hem meer in het vraag stuk hoe snel of hoe lang kan ik met mijn koppeling/vliegwiel en aandrijfassen doen. Dit kan hard gaan met een 'dikke' JTD.

Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2012, 23:25:37 »
Zit hem meer in het vraag stuk hoe snel of hoe lang kan ik met mijn koppeling/vliegwiel en aandrijfassen doen. Dit kan hard gaan met een 'dikke' JTD.



Als je flink gaat tunen is een aangepast vliegwiel/koppeling gewenst.Aandrijfassen aanpassen is ook gewenst.Als je de aandrijfassen ombouwd naar normale homokineten en deze voorziet van een goede kwaliteit vet dan gaat het heel lang goed.Belangrijk is om ook niet te bezuinigen op motor en bakolie.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Vuurpijl

  • ******
  • 1089
  • Geslacht: Man
  • Alfa: A-Always L-Love F-For A-Alfa
    • webhossting/online backup
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2012, 23:27:42 »
Als je flink gaat tunen is een aangepast vliegwiel/koppeling gewenst.Aandrijfassen aanpassen is ook gewenst.Als je de aandrijfassen ombouwd naar normale homokineten en deze voorziet van een goede kwaliteit vet dan gaat het heel lang goed.Belangrijk is om ook niet te bezuinigen op motor en bakolie.

geld dit straks ook allemaal al voor mij coen, of valt het bij mij nog mee?
AR156C#1702 - mijn PP
www.smart2host.nl (Hosting voor uw website en online backup)

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2012, 23:28:44 »
Als je flink gaat tunen is een aangepast vliegwiel/koppeling gewenst.Aandrijfassen aanpassen is ook gewenst.Als je de aandrijfassen ombouwd naar normale homokineten en deze voorziet van een goede kwaliteit vet dan gaat het heel lang goed.Belangrijk is om ook niet te bezuinigen op motor en bakolie.

ombouwen na normale homokineten

coen heb je daar een foto van of een handleiding want mijn 136 paardjes trappelen net iets te hard
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2012, 23:30:25 »
geld dit straks ook allemaal al voor mij coen, of valt het bij mij nog mee?

Nee valt nog wel mee.Geldt vooral voor de 2.4's.Wel erg belangrijk voor de 16v's is een zeer goede kwaliteit van de motorolie ivm de hoge temperaturen van de olie in het lager van de turbo (heb er al diverse gezien met verbrande olie in het lager).Ook op bakolie niet bezuinigen.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2012, 23:31:35 »
ombouwen na normale homokineten

coen heb je daar een foto van of een handleiding want mijn 136 paardjes trappelen net iets te hard

Kans is erg groot dat jouw 2.4 dit standaard heeft.De eerste fase 2 modellen hadden dit standaard.Je hebt dan geen tripod homokineten.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Vuurpijl

  • ******
  • 1089
  • Geslacht: Man
  • Alfa: A-Always L-Love F-For A-Alfa
    • webhossting/online backup
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2012, 23:31:59 »
Nee valt nog wel mee.Geldt vooral voor de 2.4's.Wel erg belangrijk voor de 16v's is een zeer goede kwaliteit van de motorolie ivm de hoge temperaturen van de olie in het lager van de turbo (heb er al diverse gezien met verbrande olie in het lager).Ook op bakolie niet bezuinigen.
om de hoeveel kilometer moet ik mijn bakolie verversen dan? Mijn motorolie heb ik pas vervangen bij Martijn.
Zag mijn turbo er netjes uit of was die helemaal zwart van de roet en rotzooi?
AR156C#1702 - mijn PP
www.smart2host.nl (Hosting voor uw website en online backup)

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2012, 23:34:12 »
Kans is erg groot dat jouw 2.4 dit standaard heeft.De eerste fase 2 modellen hadden dit standaard.Je hebt dan geen tripod homokineten.

dan zal ik ze binnenkort eens gaan vervangen

rijd niet echt prettig meer  flippy1
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Offline deBruijnJ

  • ******
  • 1193
  • Geslacht: Man
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #36 Gepost op: 04 maart 2012, 15:59:11 »
Het leuke van een diezzzel is natuurlijk dat je denkt niet steeds te hoeven terugschakelen om op toeren te blijven.
Dus lekker het gas vol intrappen bij 120km/h in zijn zes.
Dat is funest voor je koppeling.
Ik schakel nu gewoon vaker terug wanneer het gas er even op moet.


Dat is dus exact wat ik op de snelweg altijd doe :-X Maarja, terugschakelen is met een 20v niet bepaald nodig vanaf 120.. Vanaf 100 eigenlijk ook niet, en dan issie nog origineel-achtig.. ::)

Wil zelf ook nog eens aan de Massimo! Maar eerst de boel eromheen goed hebben.. Remmen zijn al voorzien van FM blokken, nieuwe dempers en veren was ook wel nodig, nu alleen nog een nieuwe stabi aangezien die los in z'n rubbers ligt. Downpipe is verder al vervangen, dan wil ik eigenlijk nog een 'open' uitlaat en katvv. Denk dat het met 210-220pk (helemaal in combinatie met 425nm...) toch aardig leuk moet gaan rijden ;D

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #37 Gepost op: 04 maart 2012, 16:12:44 »
Dat volgas geven is niet funest voor de koppeling :!nooooo Hij kan het aan of hij kan het niet aan.Koppeling te veel laten slippen is funest.Je moet hem dus absoluut niet gebruiken om de snelheid mee te regelen (file bijv.).Te veel laten slippen bij wegrijden is ook niet goed :!nooooo Gas pas vol in als de koppeling volledig opgekomen is.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline JS JTD

  • *****
  • 558
  • Geslacht: Man
    • JTD-Performance
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #38 Gepost op: 04 maart 2012, 17:09:26 »
Dat volgas geven is niet funest voor de koppeling :!nooooo Hij kan het aan of hij kan het niet aan.Koppeling te veel laten slippen is funest.Je moet hem dus absoluut niet gebruiken om de snelheid mee te regelen (file bijv.).Te veel laten slippen bij wegrijden is ook niet goed :!nooooo Gas pas vol in als de koppeling volledig opgekomen is.

Misschien dat Shoppy het vliegwiel bedoelt. Want met Squadra Massimo en 100-120km/u vol gas in zijn 6 heeft deze het wel zwaar. Dat merk je dan aan het trillen ervan. Ik hou zelf daarom 2000 a 2500 rpm als minimum toerental aan om te versnellen in de hogere versnellingen, weliswaar met een versterkt 2-massa vliegwiel.
JTD-Performance.com

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:JTD 16v squadra, 2 opties ??
« Reactie #39 Gepost op: 04 maart 2012, 17:35:31 »
Misschien dat Shoppy het vliegwiel bedoelt. Want met Squadra Massimo en 100-120km/u vol gas in zijn 6 heeft deze het wel zwaar. Dat merk je dan aan het trillen ervan. Ik hou zelf daarom 2000 a 2500 rpm als minimum toerental aan om te versnellen in de hogere versnellingen, weliswaar met een versterkt 2-massa vliegwiel.

Voor het vliegwiel is het idd een ander verhaal.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250