Eindelijk squadra massimo!!:D

• 48 Reacties
  • 5689 Gelezen

*

Stylez

Eindelijk squadra massimo!!:D
« Gepost op: 26 februari 2012, 16:31:19 »
Gisteren niet anders gedaan of rondgereden, ben heel blij dat ik eindelijk een chip heb laten steken:D

Jammergenoeg kon hij het koppel tussen 2300-2700 maar net ietsje hoger zetten als standaard, had namelijk trillingen in men vliegwiel:(

Zou normaal gezien de koppeling en het vliegwiel van een 16V moeten steken, maar als je in hogere toeren blijft, dan merk ik er niks van, dus ik laat dat nog even rusten:)
ook had stephan opgemerkt dat er een lek zat in men slang die naar de luchtfilter gaat, deze zou ik moeten vervangen om het maximum eruit te halen:)
Ben er echt heel blij mee, vandaar , bedankt squadra!:)

Mvg
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2012, 20:38:32 door Stylez »

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
  • Geslacht: Man
Re:Eindelijk squadra massimo!!:D
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2012, 16:35:37 »
Aje nu keer slim waart geweest had ge best eerst dan uw koppeling (16v moet niet maar is idd beter) en vliegwiel laten aanpakken en dan een nieuw afspraak maken want nu gaat het alleen maar erger worden...

En slang van uw intercooler zo snel mogelijk vervangen!
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2012, 16:46:31 »
Aje nu keer slim waart geweest had ge best eerst dan uw koppeling (16v moet niet maar is idd beter) en vliegwiel laten aanpakken en dan een nieuw afspraak maken want nu gaat het alleen maar erger worden...

Slang idd zo snel moegelijk vervangen,anders gaat de turbo dat niet leuk vinden.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2012, 16:48:15 »
Slang idd zo snel moegelijk vervangen,anders gaat de turbo dat niet leuk vinden.
Idd want het gebeurt heel snel en je ziet het niet gebeuren hoor.

En Gert, het wil nie zeggen daje nen nieuwe turbo hebt dat die dat zal aankunnen.
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Stylez

« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2012, 17:04:28 »
Idd want het gebeurt heel snel en je ziet het niet gebeuren hoor.

En Gert, het wil nie zeggen daje nen nieuwe turbo hebt dat die dat zal aankunnen.
is bij lage toeren dat hij er het meeste last van heeft, voorlopig wat plakband aan gedaan, ik kijk zo snel mogelijk voor een nieuwe:)

Mvg

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2012, 17:06:56 »
is bij lage toeren dat hij er het meeste last van heeft, voorlopig wat plakband aan gedaan, ik kijk zo snel mogelijk voor een nieuwe:)

Mvg
Plakband helpt niet, er komt nog steeds olie door die slang en als die warm is gaat de plakband er zo af, tegen dat je de nieuwe hebt niet overdreven gaan rijden met de auto en zeker niet tot hoog in zen toeren trekken!
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Stylez

« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2012, 17:09:40 »
ik denk dat het gat er al een tijdje zit hoor..., zit tussen die ribbeltjes:),

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2012, 17:14:17 »
ik denk dat het gat er al een tijdje zit hoor..., zit tussen die ribbeltjes:),
Ja maar door hoog in de toeren te gaan en dat samen met de squadra kuur geeft het alleen meer druk en zal die alleen maar veel sneller slijten en dan is het paf gedaan en bye bye splinternieuwe turbo en mss zelfs bye bye motorblok.

Begin eens logisch na te denken AUB en ga gewoon morgen naar de dealer en zet uw auto daar gewoon af tot die gemaakt is...
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2012, 17:16:12 »
ff blijven rijden met een scheur ofzo in de bovenste slang kan geen kwaad meteen want die kan je gewoon dagelijks heel gemakkelijk controleren en tijdelijk herstellen maar de onderste is juist nog belangrijker!
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Stylez

« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2012, 17:22:29 »
ik ging zowieso kijken voor die slang te laten vermaken:)

Die koppeling en dat vliegwiel kan nog wachten,

*

Stylez

« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2012, 17:23:26 »

ik kan da nie weten h?© da men vliegwiel da nie trekt:p, wie niet waagt niet wint, en ik denk wel dat stephan da wel weer in orde brengt als de andere koppeling en vliegwiel erin zit;)

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2012, 17:25:41 »
ik ging zowieso kijken voor die slang te laten vermaken:)

Die koppeling en dat vliegwiel kan nog wachten,
Koppeling en vliegwiel kan idd nog wachten maar van de moment dat je koppeling heel laat begin te grijpen of uw vliegwiel heel erg begint te trillen begin je maar best te denken aan vervangen.

16v koppeling en vliegwiel is idd beter maar hoeft niet want bij juist gebruik is standaard zeker genoeg want 16v delen zijn nu niet bepaald goedkoop want zijn veeeeel duurder dan de 8v versies.

ik kan da nie weten h?© da men vliegwiel da nie trekt:p, wie niet waagt niet wint, en ik denk wel dat stephan da wel weer in orde brengt als de andere koppeling en vliegwiel erin zit;)

Nee maar Stephan controleert alles eerst en toen dat je dat te horen kreeg waarde beter eens slim geweest en nee gezegd tegen de kuur want ge denkt toch niet dat uw 2de bezoek bij squadra gratis ga zijn zeker ???
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2012, 17:27:23 door Jordi_ALfa_156 »
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Stylez

« Reactie #12 Gepost op: 27 februari 2012, 00:16:12 »
Is dus deze slang( rechtsonder op de foto, hij loopt naar de luchtfilter , en gaat via een bocht van 180 graden naar de motor( turbo idk), zijn hier wat betere aftermarket stukken voor te krijgen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BQ4KRT36-D.jpg
Mvg

*

Offline flippy

• 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
« Reactie #13 Gepost op: 27 februari 2012, 01:11:15 »
Is dus deze slang( rechtsonder op de foto, hij loopt naar de luchtfilter , en gaat via een bocht van 180 graden naar de motor( turbo idk), zijn hier wat betere aftermarket stukken voor te krijgen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BQ4KRT36-D.jpg
Mvg

moet je bij coen zijn, die heeft zo'n beetje alles op jtd gebied ;)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2012, 06:08:27 »
Mvg
Die plastieke 'darm' dan ???

Hoe in vredesnaam gaat daat ding stuk jong ??? ??? ??? ??? ???
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Offline n0sTRa

• 3841
  • lid nr. : #1371
« Reactie #15 Gepost op: 27 februari 2012, 06:34:20 »
Koppeling en vliegwiel kan idd nog wachten maar van de moment dat je koppeling heel laat begin te grijpen of uw vliegwiel heel erg begint te trillen begin je maar best te denken aan vervangen.

16v koppeling en vliegwiel is idd beter maar hoeft niet want bij juist gebruik is standaard zeker genoeg want 16v delen zijn nu niet bepaald goedkoop want zijn veeeeel duurder dan de 8v versies.

Nee maar Stephan controleert alles eerst en toen dat je dat te horen kreeg waarde beter eens slim geweest en nee gezegd tegen de kuur want ge denkt toch niet dat uw 2de bezoek bij squadra gratis ga zijn zeker ???

Als hij nog eens in brugge is gewoon terug afspraak maken en dan betaal je zo'n 60€ per uur om aan te laten passen, half uurtje werk ofzo en je bent er vanaf.
EX AR 156 3.2 Selespeed GTA - EX AR 916 Spider 2.0TS - EX AR 75 TS :: EX AR 156 2.0TS - EX AR 156 V6 - EX AR GT JTD

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2012, 07:17:25 »
Als hij nog eens in brugge is gewoon terug afspraak maken en dan betaal je zo'n 60€ per uur om aan te laten passen, half uurtje werk ofzo en je bent er vanaf.
Veel geld...

Maarja slim zijn kost ook wat he Deuh
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Stylez

« Reactie #17 Gepost op: 27 februari 2012, 18:05:32 »
dacht het wel, de software zelf is al betaald h?©:), maar ik wacht rustig af tot ik weer wat van men geldboom kan plukken:p, na een nieuwe turbo, en nu nog eens die slang, zal het weer gedaan zijn voor 3 maandjes:P

*

Stylez

« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2012, 18:07:02 »
Die plastieke 'darm' dan ???

Hoe in vredesnaam gaat daat ding stuk jong ??? ??? ??? ??? ???
Door de jaren heen wordt het plastiek wat poreuzer , zit een gat tussen de ribbeltjes van die flexibel, maar heeft iemand een aftermarket oplossing voor dit?

Anders gewoon een sportluchtfilter?

Mss dat iemand mij een link kan geven van iets wat doenbaar is, en niet veel meer kost als een nieuwe.

Mvg

*

Offline flippy

• 15529
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2012, 18:55:35 »
vraag coen maar ff ;)
Het glas is niet half vol of half leeg, het glas is gewoon te groot ;D
?æʇǝıu ʞoo ǝɾ puıʌ ʇuɐʇıɹɹı ʇsǝq ʞɾıluǝƃıǝ sı uǝzǝl doʞ ǝp do
heute gestolen, morgen in polen
I am dyslexic of Borg, your ass will be laminated.

*

Stylez

« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2012, 19:30:36 »

*

Stylez

« Reactie #21 Gepost op: 15 maart 2012, 19:20:56 »
de slang van de turbo naar luchtfilter is vervangen, nu nog kijken voor een koppeling en een vliegwiel,

Wat zou ik nemen?

Origineel 8v?, origineel 16v of een versterkt vliegwiel van JS-tuning( bekend op het forum hier)
Kan iemand mij wat prijzen zeggen ook?

Mvg

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #22 Gepost op: 15 maart 2012, 19:22:00 »
Standaard is meer dan voldoende ;)
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #23 Gepost op: 15 maart 2012, 20:23:00 »
Standaard is meer dan voldoende ;)

Als je de koppeling gaat vervangen zou ik een versterkte nemen.Als het vliegwiel goed is laten zitten anders minimaal een 16v nemen (scheelt in prijs vrijwel niets met een 8v vliegwiel).De versterkte vliegwielen zijn wel behoorlijk duur,maar die worden dan ook speciaal gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2012, 20:28:48 door Coen »
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Jordi_ALfa_156

• 4867
« Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2012, 20:50:36 »
Als je de koppeling gaat vervangen zou ik een versterkte nemen.Als het vliegwiel goed is laten zitten anders minimaal een 16v nemen (scheelt in prijs vrijwel niets met een 8v vliegwiel).De versterkte vliegwielen zijn wel behoorlijk duur,maar die worden dan ook speciaal gemaakt.
Tjah maar hangt ook wel puur af naar je rijstijl en hoe je omgaat met de versnellingsbak dus als ik Gert goed ken weet ik dat hij zelfs een versterkte nog zo stuk krijgt ;D.

Maar als je gewoon gaat rijden en niet meteen steeds plankgas vanaf 0km/u gaat vind ik een standaard vliegwiel en koppeling voldoende.

Mijn mening is gewoon hetvolgende gesteld als een vraag naar Gert toe;

Is je wagen dat nog waard (leeftijd bv) -> hoelang ben je nog van plan met de auto te gaan rijden?

Die conclusie moet je jezelf even stellen want het geld van een versterkt of 16v onderdeel in 8v doet niets aan de waarde van je wagen.
__ᶘ ᵒᴥᵒᶅ__