chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??

  • 42 Reacties
  • 7876 Gelezen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

m_156

Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #25 Gepost op: 10 juni 2012, 11:50:12 »
Grappig dat stephan uit een standaard 2.0 van zichzelf wel 190pk kan trekken en dat een compleet gerebuilde 2.0 met geflowde kop dikke stage 2 stokken, nauwelijks 170 pk kan halen. Nadat we deze elders hebben laten afstellen deed deze 183.5 pk en 210 nm.

Wedstrijdje?  ;)

Daarbij kon hij een zelfde motor met gesmede zuigers niet eens afgesteld krijgen. Dat ding liep alleen maar te pingelen....

Mensen met enig inzicht en verstand, die dit lezen moeten toch even aan hun hoofd krabben  Deuh...

Wat stephan heel goed kan en zeker moet blijven doen zijn standaard dieselmapjes laden. Ts tuning kan je beter aan een echte profesional overlaten.

*

Offline Coen

  • *
  • 13688
  • Geslacht: Man
    • Falco Motorsport
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #26 Gepost op: 10 juni 2012, 11:58:22 »
Grappig dat stephan uit een standaard 2.0 van zichzelf wel 190pk kan trekken en dat een compleet gerebuilde 2.0 met geflowde kop dikke stage 2 stokken, nauwelijks 170 pk kan halen. Nadat we deze elders hebben laten afstellen deed deze 183.5 pk en 210 nm.

Wedstrijdje?  ;)

Daarbij kon hij een zelfde motor met gesmede zuigers niet eens afgesteld krijgen. Dat ding liep alleen maar te pingelen....

Mensen met enig inzicht en verstand, die dit lezen moeten toch even aan hun hoofd krabben  Deuh...

Wat stephan heel goed kan en zeker moet blijven doen zijn standaard dieselmapjes laden. Ts tuning kan je beter aan een echte profesional overlaten.

Voor de JTD's is hij ook heel goed in de niet standaard JTD mappen.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Offline Ron gs

  • *****
  • 800
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #27 Gepost op: 10 juni 2012, 22:59:39 »
 Deuh  Zou die 190+ van die zwarte 2.0 TS Madeno van Leo dan toch mogelijk zijn ?  Deuh Deuh Deuh Deuh ;D ;D ;D ;D


Gr Ron

*

Offline 156 2.0 TS

  • ****
  • 417
  • Geslacht: Man
  • Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2012, 23:21:11 »
Oftewel waar het beste een 2.0 te laten chippen ?

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #29 Gepost op: 10 juni 2012, 23:32:12 »
Grappig dat stephan uit een standaard 2.0 van zichzelf wel 190pk kan trekken en dat een compleet gerebuilde 2.0 met geflowde kop dikke stage 2 stokken, nauwelijks 170 pk kan halen.


Beestje kort door de bocht Maurice.


Het verklaring wordt al gegeven door Raf en Marie. De selespeed gooide roet in het eten als het gaat om de juiste aandrijfverleizen te berekenen.

No way haalt (uberhaupt) niemand 190 pk uit een std 2.0. (ook enkel met andere stokken niet).

Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #30 Gepost op: 10 juni 2012, 23:39:48 »
Ben ook serieus aan het overwegen om mijn selespeed deftig aan te pakken maar nokkenassen plaatsen waarbij het vermogen pas vrij komt boven de 6800 toeren heeft weinig zin bij een selespeed. Is dat ook aangepakt ?

Als je toe bent aan een andere dirstributie riem, moet je nog maar eens contact op nemen. Dan kan ik je voor relatief weinig een hoop 'bieden.
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline Sonador

  • ******
  • 3437
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #31 Gepost op: 10 juni 2012, 23:50:44 »
Ik vindt koppel belangerijker dan het aantal PK's

Neem Honda b.v die halen uit een oude (lees jaren 90) VTEC 1.6 150 pk standaard.
Ik heb er destijds 1 aangepakt, kwam uit op 205pk's aan de krukas!
OK hij liep wel te arm in een bepaald toerenbereik, maar toch ...

Maar echt zeer wenig koppel, tov de pk's!

Ik heb daarom liever meer koppel dan die PK, iets waar de auto van Toon heel goed in is.
Heel mooi progessief koppel, samen met die mega gave bak erachter is het echt een hele fijne auto!

 ;)

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #32 Gepost op: 11 juni 2012, 00:04:28 »
'Bruikbaar koppel' is idd erg fijn! Dat is prcs wat tegenwoordig 'iedereen' tot een diesel drijft.

Mooiste is als je het kunt combineren! Dus veel bruikbaar koppel en soepele motor onderin, maar wel nog levendig op toeren! (dit is imho ook prcs, wat Alfa juist deed met hun atmosferische benzine motoren).

Enfin, bedankt voor het compliment Jeroen, maar je zou er nog eens in moeten rijden want het is echt zoveel beter geworden!!!
Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline Sonador

  • ******
  • 3437
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #33 Gepost op: 11 juni 2012, 14:21:04 »
Ik kom nog wel een keertje aanwaaien,  :thumbsup:

Maar dat compliment is zeer terecht, want je hebt er erg goed over nagedacht en ook alles heel goed uitgevoerd vindt ik.
Een hele fijne auto is het!


*

Offline maussie19

  • ******
  • 1639
  • Geslacht: Man
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2012, 14:32:07 »
En hij kan er ook zo trots over vertellen  flippy1 :thumbsup: :thumbsup:.
Inderdaad een zeer mooie bella.
Gr maus

*

Offline HAAK28

  • ******
  • 2875
  • Geslacht: Man
  • Life is racing. Everything else is just waiting...
    • Alfa race team
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #35 Gepost op: 11 juni 2012, 14:53:16 »
'Bruikbaar koppel' is idd erg fijn! Dat is prcs wat tegenwoordig 'iedereen' tot een diesel drijft.

Mooiste is als je het kunt combineren! Dus veel bruikbaar koppel en soepele motor onderin, maar wel nog levendig op toeren! (dit is imho ook prcs, wat Alfa juist deed met hun atmosferische benzine motoren).

Enfin, bedankt voor het compliment Jeroen, maar je zou er nog eens in moeten rijden want het is echt zoveel beter geworden!!!

En dat vind ik zo fijn aan de GTA en inderdaad de oude nord blokjes.
Babyblauwe 1.8TS www.alfaraceteam.eu

*

Auto Zagato

Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #36 Gepost op: 11 juni 2012, 22:59:34 »
dat is auto valk uit rijssen ook ............. en daar kun je soms beter ook niet een auto kopen  :rofl:

volgens mij moet je eerst beide software versies vergelijken en dan kun je pas conclusies trekken

A&A squadra rvcorse hscorse autodelta en tunex


eerst alles vergelijken en dan pas conclusies trekken
en niet vergeten niet iedereen heeft hetzelfde budget

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb, Ik ken Ronald al een paar jaartjes en weet hoe hij denkt en werkt, dat zelfde geld ook voor Stephan.

Moet je het boek van Jim Kartalamakis "The Alfa Romeo V6 Engine High-Performance Manual" maar eens lezen, die schrijft daar een mooi stukje over.

Ik geef mijn mening over wie ik het beste vind, niet het goedkoopste.. en je kan beter niet tunen als je er geen geld voor heb, dan is standaard beter>.

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #37 Gepost op: 11 juni 2012, 23:12:06 »
en je kan beter niet tunen als je er geen geld voor heb, dan is standaard beter>.


+1

daarom bouw ik eerst alles op en uiteindelijk moet dan de software er aan geloven

turbo en uitlaat en wmi zijn al gedaan

nu nog een nokstok , injectoren en fmic voor weinig zien te fixen

maargoed er staan nog 18 inchers in de wachtrij en de gloeiers zijn ook nog aan de beurt

ach 372000 km ervaring en een frisse apk geven me weer een jaar de tijd  flippy1
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Auto Zagato

Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #38 Gepost op: 11 juni 2012, 23:13:15 »
Ben ook serieus aan het overwegen om mijn selespeed deftig aan te pakken maar nokkenassen plaatsen waarbij het vermogen pas vrij komt boven de 6800 toeren heeft weinig zin bij een selespeed. Is dat ook aangepakt ?

Nop, de enige die dat kon was Auto Delta, ik ben zelf ook een dikke nord met CB stokken in een selespeed gelepeld, jammer was een kansloze actie. de motor had max vermogen op 6800 toeren en max toeren 7500, met een andere inlaat, uitlaat compressie verhoogt ect kwamen we op 175 pk, dit gemeten op de bank in een handgeschakelde 145 QV alleen in de selespeed was het een drama omdat die vanzelf schakeld bij 6800 toeren, en dat is niet te veranderen..

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #39 Gepost op: 11 juni 2012, 23:15:09 »
is het bij een selespeed niet handiger om het koppel aan te pakken ipv meer pk


alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control

*

Offline bullettooth

  • ******
  • 1694
  • Geslacht: Man
  • Toon op 't Root
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #40 Gepost op: 11 juni 2012, 23:30:48 »
Nop, de enige die dat kon was Auto Delta, ik ben zelf ook een dikke nord met CB stokken in een selespeed gelepeld, jammer was een kansloze actie. de motor had max vermogen op 6800 toeren en max toeren 7500, met een andere inlaat, uitlaat compressie verhoogt ect kwamen we op 175 pk, dit gemeten op de bank in een handgeschakelde 145 QV alleen in de selespeed was het een drama omdat die vanzelf schakeld bij 6800 toeren, en dat is niet te veranderen..

Een Nord in een selespeed!?!?!? Dit lijkt me (bijna) onmogelijk... Je bedoeld een flink getweakte TS16v!?

Alfa's in het heden:
155 WB V6 Q2
156 SW GTA Q2

Alfa in het verleden:
156 1.8 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
155 SB V6
155 2.0TS
75 2.0TS '90
33 1.7 16V

*

Offline Razalaa

  • ******
  • 2376
  • Geslacht: Man
  • How low can you go ?
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #41 Gepost op: 11 juni 2012, 23:41:34 »
Nop, de enige die dat kon was Auto Delta, ik ben zelf ook een dikke nord met CB stokken in een selespeed gelepeld, jammer was een kansloze actie. de motor had max vermogen op 6800 toeren en max toeren 7500, met een andere inlaat, uitlaat compressie verhoogt ect kwamen we op 175 pk, dit gemeten op de bank in een handgeschakelde 145 QV alleen in de selespeed was het een drama omdat die vanzelf schakeld bij 6800 toeren, en dat is niet te veranderen..

Kan autodelta dat dan nietmeer?

*

Offline robin2.4jtd1997

  • ******
  • 2455
  • Geslacht: Man
Re:chiptuning via Scuderia H&S corse / RV corse (savali) ??
« Reactie #42 Gepost op: 12 juni 2012, 03:09:28 »
als je genoeg betaald doen ze alles voor je  :thumbsup:
alfa 156 1.8 ts 2001 overleden

nu een 156 2.4 jtd licht gemodificeerd uit 97 met 365000 + op teller

power is nothing without control