Hopelijk word dit een sticky waardig topic.
Ik wil weten welke JTD er nu wel of niet zonder problemen afgedopt kan worden.
De volgende informatie lijkt mij handig om te weten:
- Type (motorinhoud, kleppen, bijvoorbeeld 1.9 8v)
- Bouwjaar (pre-facelift fase 2, tussenmodel fase 3 of facelift face 3)
- Hoe afgedopt, heb je 1 plaatje gebruikt, heb je het hele systeem verwijderd, heb je de EGR klep afgekoppeld?
- Foutmelding (krijg je alleen een melding als je uitleest of brand het motor management lampje op je dashboard ook?)
- Is er extra rookontwikkeling of minder vermogen?
wil in het start topic een lijst bijhouden, probeer het topic dan ook zo ontopic als mogelijk en kort te houden (een uitdaging an sich

)
Mijn ervaring:
AR 156 1.9 8v JTD uit 10/2002, tussenmodel fase 3, EGR systeem volledig verwijderd, alleen foutmelding tijdens uitlezen.
Type: | Bouwjaar: | Fase: | Aantal keer succes | Aantal keer mislukt |
1.9 8v | '01< | fase 3 115pk | 7 | |
1.9 8v | '01 | fase 2 110pk | 1 | |
1.9 8v | '01 | fase 3 110pk | 1 | |
2.4 | '98 | fase 2 | 1 | |
1.9 JTD 16v | '03 | Fase 3 | | 1 |
2.4 | '98 | Fase 2 | 1 | |
1.9 JTDm 16v | '05 | Fase 3 150pk | 1 (met 2x 7mm gaatjes in EGR plaatje) | |
1.9 JTD 8v | '99 | Fase 1 105pk | 1 | |
2.4 JTD 20v | '04 | Fase 3 175pk | | 1 |
2.4 JTD 10v | | 140pk | 1 | |