Chiptuned met computer reset

• 9 Reacties
  • 1889 Gelezen

*

Right.

Chiptuned met computer reset
« Gepost op: 30 juni 2012, 13:17:56 »
Goedemiddag,

Ik ben pas geleden naar de garage geweest voor een probleem niet gerelateerd aan chiptuning i.o.d. Dat probleem is voor de rest goed opgelost, alleen bij mij brande het motor management lampje ook. De garage heeft toen de computer gereset en toen ik de auto ophaalde miste ik duidelijk vermogen. Ook de maximum snelheid is 10km/u omlaag gegaan.

Nu was mijn vraag, heeft een computer reset iets te maken met het feit datie gechipped is? Gaat om een 156 sw 1.8 ts.

Bij voorbaat dank.

*

Offline Arthur

• 12156
  • Geslacht: Man
  • Heb ik dat gezegd!? =================>
Re:Chiptuned met computer reset
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2012, 13:21:57 »
Goedemiddag,

Ik ben pas geleden naar de garage geweest voor een probleem niet gerelateerd aan chiptuning i.o.d. Dat probleem is voor de rest goed opgelost, alleen bij mij brande het motor management lampje ook. De garage heeft toen de computer gereset en toen ik de auto ophaalde miste ik duidelijk vermogen. Ook de maximum snelheid is 10km/u omlaag gegaan.

Nu was mijn vraag, heeft een computer reset iets te maken met het feit datie gechipped is? Gaat om een 156 sw 1.8 ts.

Bij voorbaat dank.

Nee, de reset niet perse, dat kan van alles zijn. Het MM-lampje kan wel gaan branden door slecht tunen (black box)
Door de reset (alleen lampje uit gezet?) of ook accupolen los? (en tegen elkaar), dit laatste zorgt dat de ECU weer aan het inleren gaat, dus misschien heb je later weer je topsnelheid terug.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MA170 Savali tuned 194pk. 'Misschien' is 'nee' met 9 letters.

*

Right.

« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2012, 13:26:49 »
Nee, de reset niet perse, dat kan van alles zijn. Het MM-lampje kan wel gaan branden door slecht tunen (black box)
Door de reset (alleen lampje uit gezet?) of ook accupolen los? (en tegen elkaar), dit laatste zorgt dat de ECU weer aan het inleren gaat, dus misschien heb je later weer je topsnelheid terug.

Dankje voor je snelle antwoord.

Ik heb geen idee welke van de twee ze gedaan hebben. Ik had zelf niks over het lampje gezegd, maar ik weet dat ze hem weggehaald hebben want de trip km teller stond weer op 0, en de klok stond ook 6 uur achter + was het lampje uiteraard weer uit, en die was in het verleden alleen uitgegaan met een reset.

Slecht tunen is het niet (denk ik) want dat chiptunen is 2 maanden geleden gebeurt en tot sinds kort ging dat perfect. Mocht het het tweede zijn, hoelang duurt het dan ongeveer tot je je vermogen weer terug hebt? Overigens is het niet alleen top snelheid, het is gewoon het vermogen in het algemeen. Dus ook met optrekken etc.

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2012, 13:28:52 »
Dankje voor je snelle antwoord.

Ik heb geen idee welke van de twee ze gedaan hebben. Ik had zelf niks over het lampje gezegd, maar ik weet dat ze hem weggehaald hebben want de trip km teller stond weer op 0, en de klok stond ook 6 uur achter + was het lampje uiteraard weer uit, en die was in het verleden alleen uitgegaan met een reset.

Slecht tunen is het niet (denk ik) want dat chiptunen is 2 maanden geleden gebeurt en tot sinds kort ging dat perfect. Mocht het het tweede zijn, hoelang duurt het dan ongeveer tot je je vermogen weer terug hebt? Overigens is het niet alleen top snelheid, het is gewoon het vermogen in het algemeen. Dus ook met optrekken etc.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze er nieuwere software op gezet hebben.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Right.

« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2012, 13:31:15 »
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze er nieuwere software op gezet hebben.

Dit was bij HS-corse, en die laten alle tuning etc volgens mij doen door rvcorse.

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2012, 13:33:59 »
Dit was bij HS-corse, en die laten alle tuning etc volgens mij doen door rvcorse.

Wat ik bedoel is dat misschien de tuning software is overschreven met standaard software van een nieuwe versie.
Alfa 156 2.4 JTD Q2 Squadra - Alfa 145 2.0 TD - Alfa 75 indy - Fiat Doblo 1.9 JTD - Aprilia RS 250

*

Right.

« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2012, 14:08:10 »
Wat ik bedoel is dat misschien de tuning software is overschreven met standaard software van een nieuwe versie.

Aha op die manier, sorry. Ik denk dat ik ze dan maar eens moet bellen maandag. Bedankt.

*

Offline Arthur

• 12156
  • Heb ik dat gezegd!? =================>
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2012, 14:18:44 »

:-X Dan zouden ze dit hopelijk niet een 'reset' noemen!!!!
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MA170 Savali tuned 194pk. 'Misschien' is 'nee' met 9 letters.

*

Right.

« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2012, 15:15:35 »
Net nog eens een ritje gedaan. Het gevoel dat je hebt alstie gechipped is is weg. Daarmee bedoel hoe snel hij het oppakt na het schakelen bijvoorbeeld, en hoe gevoelig hij is met gaspedaal indrukken. Nou ja jullie kennen het wel, dat is dus weg. Is vrij duidelijk.

*

Offline Coen

• *
  • 13688
    • Falco Motorsport
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2012, 15:21:40 »
:-X Dan zouden ze dit hopelijk niet een 'reset' noemen!!!!

Zal niet de eerste zijn.Ik weet dat als dit gebeurt en je hebt Squadra dat het niet zo'n probleem is,Stephan is de beroerste niet.