Hieronder een overzicht van de aanpassingen met directe link naar de betreffende pagina in dit topic (scheelt heel veel scrollen en klicken

)
upgrades:+ veerpootbrug OMP
: gedaan + andere einddemper:
supersprint gemonteerd -->
Madeno gemonteerd+
FM -30mm veren met Bilstein dempers B8/B6 +
squadra tuning +
RVS remleidingen gemonteerd+
Q2 differentieel +
cf2 spruitstukken gemonteerd +
spacers om wielen beter de wielkasten te laten vullen+
eibach anti-roll bars gemonteerd+
extra demper geplaatstto do / bucket list:o
siliconen inlaatbuis (ter vervanging van de geribbelde buis) ga ik niet doen
o velgen kleine schaafschade bijwerken en poedercoaten
Grootste reparaties:+ oktober 2012
anti-roest behandeling (bodem kaal binnen en buiten, dorpels, wielkasten) + nov 2013 groot onderhoud: distributie, dynamo, bougies, luchtfilter, en...
nokkenassen versleten 
opgelost door montage
geherprofileerde nokkenassen Colombo & Bariani + april 2016
interieur eruit voor
aanpakken roest bij spatbord en dakrand door AlfaChirurg
Ben al sinds de koop van mijn GTA hiero actief, eigenlijk zelfs al daarvoor, maar nog geen voorsteltopic gemaakt...

bij deze dus.
Arjan is de naam, uit Best (bij Eindhoven).
Al vanaf kind gek van Alfa, vroeger diverse malen bij ASV in Veghel geweest (toen nog Alfa en Ferrari, nu grootste AMG dealer van NL, en een van de enigen die Maybach en SLR mag verkopen) en heel veel folders gespaard.
En van italie in het algemeen

Bij mijn tweede baan in 1996 als auto van de zaak een
145 1.4 boxer (iedere medewerker kreeg een rode 145) en daarmee veel plezier, maar helaas ook motorische pech gehad, onder andere in Italie tijdens bezoek aan Mille Miglia.
Op 9-9-99 kreeg ik de sleutels van mijn nieuwe, zwarte
156 JTD met sportpakket, airco (volle prijs), audiobediening op het stuur enz - een geweldige auto!
Daarna in 2002 een inca-blu
147 JTD, verlaagd met eibach, selespeed velgen, rood leer, audiobediening op stuur, enz enz. Een plaatje!
Na de overstap naar een andere werkgever mocht ik geen Alfa meer leasen, toen 5 jr in een Focus gereden; die komt qua stuurgedrag dichtst bij Alfa in de buurt. Maar veel mee in de garage gestaan...
Toen dat leasecontract was afgelopen kreeg ik geen nieuwe leaseauto meer = zelf kopen = kiezen wat je wilt
Het moment om een droom in vervulling te laten gaan: een
156 GTA!!
Een sportwagon, want het moet ook een beetje de familie-auto zijn
Uiteindelijk had Wim Prins de mooiste staan, uit 2003, nero-metallico en helemaal origineel. En die is sinds juni 2010 de mijne

Was blij hem daar gekocht te hebben, onder garantie zijn draagarmen vervangen, distributie gedaan (!!), roestplekje op achterklep weggewerkt en kreeg ik de 330mm remmen tegen een nette prijs.

Op Viva Italia Assen 2011, vrij rijden:

en gaan

O ja, als daily driver heb ik nog een fijne Panda 100HP welke ik heb voorzien van K+W v1 schroefset en BMC CDA:
Panda topicGroeten, Arjan