inmiddels is de GTA voorzien van een nieuwe BDP sensor, verse olie en filters en rijdt weer perfect.
Ik had de foutcode gereset, maar was wel spannend of de auto wilde starten en de rit naar Alphen zou willen afmaken - maar zoals altijd: geen probleem, de GTA doet wat die moet doen.
Gelijk met de beurt is er bij Auto Zagato een extra uitlaatdemper geplaatst want de setup zoals ik die had (cf2 + rvs middendemper + rvs madeno eind) was toch wel heel erg luid en heel brommerig bij lage toeren.
Een aantal jaren terug had ik de madeno laten monteren ter vervanging van de Supersprint einddemper, maar het brommerige en dreunende geluid bij lage toeren bleef (iets minder). Geluid was lekker maar al met al was het gewoon teveel; starten 's ochtends vroeg betekent halve straat wakker...
De nu geplaatste set (die onder de GTA van Kees uitkomt) heeft de twee kats iets gedraaid en naast elkaar ipv schuin achter elkaar, waardoor er ruimte is gekomen voor een extra demper:


Ik zal binnenkort eens een drive-by filmpje maken; geluid is wat metaliger en scheller geworden, minder donker als voorheen, in totaal is het volume een stuk minder en het dreunende bij lage toeren is weg - ik ben er blij mee!
Geluid gaat nu wat meer richting de busso als die in lengte ligt, zoals in de 75 en 116 GTV V6.
Wel is er een resonantie in het interieur ergens voor teruggekomen welke ik nog niet kan localiseren.